Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-27, 13:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymt.konto12
Win7 Pro 64

Skriv i licensnumret och följ anvisningen.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7
Citera
2017-07-27, 13:57
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Ladda hem verktyg och lägg det på skrivbordet. Välj och följ anvisningen. Hämta hem ISO-filen och bränn sedan ut på en DVD eller lägg det på ett bootbart USB-minne.

Väljer du bränning så kan jag tipsa dig om IMGBurn. Bränn på låg hastighet och låt datorn vara ifred under tiden som bränningen sker.

Laddar hem W10 x64 eng nu via media verktyget.
Hoppas allt fungerar sen
Citera
2017-07-27, 14:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Laddar hem W10 x64 eng nu via media verktyget.
Hoppas allt fungerar sen

Filändelsen hamnar som ISO och detta bränner du ut på en DVD-skiva. Eller om du hellre föredrar ett USB-minne. Det finns bra guider på nätet hur man utför detta via ett USB-minne.
Citera
2017-07-27, 15:25
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Filändelsen hamnar som ISO och detta bränner du ut på en DVD-skiva. Eller om du hellre föredrar ett USB-minne. Det finns bra guider på nätet hur man utför detta via ett USB-minne.

Allt fungerade sitter och ler med en äkta w8.1 pro licens.
Tack för all hjälp!
Citera
2017-07-27, 16:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Allt fungerade sitter och ler med en äkta w8.1 pro licens.
Tack för all hjälp!

Låter bra. Uppdaterar nu all hårdvara och behåll licensnumret på ett säkert ställe.
Citera
2017-07-27, 19:23
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Låter bra. Uppdaterar nu all hårdvara och behåll licensnumret på ett säkert ställe.

Nu har jag gjort allt.

Nu skulle det vara perfekt att få in en aktuell kopia på min usb sticka så jag slipper ladda ner alla updates nästa gång jag formaterar datorn.

Ladda ner 1,7 gb uppdateringar!!!!!!
Några tips på hur jag kan få en aktuell version från mitt system ner på usb?
Citera
2017-07-27, 19:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Nu har jag gjort allt.

Nu skulle det vara perfekt att få in en aktuell kopia på min usb sticka så jag slipper ladda ner alla updates nästa gång jag formaterar datorn.

Ladda ner 1,7 gb uppdateringar!!!!!!
Några tips på hur jag kan få en aktuell version från mitt system ner på usb?

Något åt detta håll?

https://support.microsoft.com/sv-se/help/17127/windows-back-up-restore
Citera
2017-07-27, 19:33
Medlem
Anonymt.konto12s avatar
Citat:
Något åt detta håll?

https://support.microsoft.com/sv-se/help/17127/windows-back-up-restore

Tackar!
Citera
2017-07-27, 23:23
Medlem
Hej, jag vrider huvudet av snart... Jag har tagit bort "win+f" som ledde till "Microsoft Feedback klubben" (jävla skämt), i vilket fall så tog jag bort den onödiga appen via powershell. Så min Win+f knapp står nu obefogad till någon global shortcut vilket jag då tänkte länka till min sök app (win sökning)
Efter timtals med försök med tex:
Citat:
If you want, you can disable one or several Winkey keyboard shortcuts as follows.

Open Registry Editor.
Go to the following Registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Advanced
Tip: You can access any desired Registry key with one click.

In the right pane, you should create a new string value named DisabledHotkeys.
Set its value data to the characters of hotkeys you want to disable. Here are a few examples:
Set it to X to disable the hotkey Win + X.
Set it to RX to disable hotkeys Win + X and Win + R.
And so on.
In the screenshot below, I disabled the hotkey Win + E:

Notera att jag försökt flera olika varianter av denna metod och ingen har fungerat.

Sedan läste jag någonstans att Microsoft gjorde någon ny uppdatering som förstörde denna metod, nu är man tvungen att mixtra med Policy-CSP med något som heter "windowsinkworkspace"...
Mer än det stod det inte...

Snälla har någon en lösning till detta? Jag vill helst inte ha en tredjeparts app (tex Autohotkey) jag har använt likadana appar (tex mouseXcontrol) och helt ärligt är jag trött på att måste tanka hem program för att justera mina inställningar. Jag önskar att jag var en Linux nerd vid detta lag.
Fan för Microsoft.
Citera
2017-08-01, 02:43
Medlem
miikoss avatar
Försöker att få Adobe Flash att fungera i Edge. Jag har aktiverat tillägget i inställningar. Men jag får inte upp knappen med "puzzelbiten" som man ska aktivera flash på sidan.

Vad är problemet, upptäcker inte edge att flash behövs? Eller har Microsoft spärrat sidor?

Det är för övrigt hbonordic, så sidan är nog ganska säker (annat än att deras server kan bli hackad då).

Att man kan byta webbläsare förstår jag, förstås, dock så använder jag Edge till övriga sidor.

Finns det någon hjälp till detta?
Citera
2017-08-01, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Försöker att få Adobe Flash att fungera i Edge. Jag har aktiverat tillägget i inställningar. Men jag får inte upp knappen med "puzzelbiten" som man ska aktivera flash på sidan.

Vad är problemet, upptäcker inte edge att flash behövs? Eller har Microsoft spärrat sidor?

Det är för övrigt hbonordic, så sidan är nog ganska säker (annat än att deras server kan bli hackad då).

Att man kan byta webbläsare förstår jag, förstås, dock så använder jag Edge till övriga sidor.

Finns det någon hjälp till detta?

Om jag inte misminner mig så skulle väl Microsoft slopa stödet för flash, samma som googles chrome?
Citera
2017-08-01, 18:16
Medlem
zepofans avatar
Min numlock stänger av när datorn går ner i strömsparläge. Jag har letat runt lite och fått tips om olika registerändringar, vilka jag också har gjort, t.ex. users default och current user initial keyboard indicator satt till 2. Vid omstart av datorn är numlock aktiverat, men alltså inte när den går ner eller jag stänger locket. Tips?

Bildvisningen som jag tjatat om tidigare har jag heller inte fått någon ordning på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in