2017-07-27, 11:06
Medlem
Dashades avatar
Hej på er.

Är lite intresserad av att veta från er som ställer er för respektive emot barnuppfostran som är sk. Könsneutral. Vi kallar han och hon för hen ist. Varför har ni valt det, varför inte?

Många förskolor har sedan slutet av nittiotalet fått direktiv om att könsneutralisera Kidsen i syfte att göra pojkar mindre våldsamma då man sett att detta leder till problem senare i skolan där de presterar sämre och flickor inte ska bli sedda som den där duktiga flickan och ej heller vara objektifierad..

När i framtidenkan vi komma att se effekterna utav detta, hur kommer dessa visa sig?

Kommer detta att vara det sista experimentet vi testar våra avkommor på?

Hur kommer resten av världen anamma detta tänk tror ni?

Tänker att de föräldrar som väljer att samtala om ungen i termer som hen gör sig ingen skada. Men att som barn vara den av få som kommer att växa upp identiteslös i en större barngrupp är kanske vad som blir ett problem, iaf nu såhär års där alla andra som lever i den äldre generationen inte hunnit anamma tänket, motsträvigt tom låter vissa bli - bevara traditionen som den alltid har vart stilen. Är ju direkt skadligt för en individ att växa upp i.

Mötas av hat redan som ung, kanske få slängt efter sig att ens föräldrar har fått solsystemet slängt i huvudet och din uppgift som barn är att vara barn utan könstillhörighet, men sedan när du är könsmogen ska dina drifter fungera för att föra din säd och nästa avkomma vidare. Sverige som är en fristad för många som tillämpar någon religion lär tycka detta är dingdong eller ?

Ser både för och nackdelar in detta. Men inga som är tillräckligt bra för att tro på att detta blir bra i slutändan. Eller är det bara jag själv som inte formaterat mitt tänk tillräckligt?

Försök hålla detta städat utan pajkastning mot varandra

Hittat väldigt lite information om detta så om någon sitter på tips vart jag kan läsa på mer om detta kan ni väl länka nedan.
Citera
2017-07-27, 11:31
Medlem
Jag vet åtminstone så pass mycket att även om du försöker uppfostra ditt barn neutralt så kan du ändå råka få en fåfängt flickebarn som provar kläder femton gånger per dag och har en, på gränsen till osund, skofetisch. Redan som tvååring. Detta hände en bekant som var övertygad om teorin om att manligt och kvinnligt var socialt konstruerat.

Och vår son har väldigt killiga intressen som bilar, motorer och teknik.

Män och kvinnor har olika typer av hjärnor, det borde inte vara någon kontroversiell nyhet vid det här laget. Och med det inte sagt att det inte finns variationer, jag som kvinna har rätt få kvinnliga intressen exempelvis. Det bara är så.
Citera
2017-07-27, 11:39
Medlem
Problemet är att man inte uppfostrar barnen könsneutralt.
Man tvingar pojkar att leka med dockor och man tystar dem när de tar plats.
Man vill helt enkelt att alla ska bete sig som flickor och då är det inte könsneutralt.
Killar och tjejer är olika så försök inte klämma in alla i rollen som flickor.
Citera
2017-07-27, 12:09
Medlem
enkeltulipans avatar
Tanken är väl inte att tvinga in barnen i påtvingade roller. Det är just det man vill undvika. Att de ska kunna utveckla sina personligheter fritt från tvingande normer - vilket kan bli lite motsatt effekt. Det är otroligt tydligt hur pojkar uppmuntras att vara tuffa medan flickor uppmanas att vara söta och där gör man barnen en otjänst. Däremot har kläder kanske inte så mycket med saken att göra som vissa tror.

Barn fungerar ju så att de härmar de vuxna, så det bästa man kan göra är väl att vara vettig som vuxen och påtala att det finns variationer, men det gör ju inte att det är något fel att tycka om "typiska" saker.

Föräldrar som kallar barn hen och vägrar tala om ifall det är en flicka eller pojke är nog ytterst sällsynta.
Senast redigerad av enkeltulipan 2017-07-27 kl. 12:13.
Citera
2017-07-27, 12:15
Medlem
Principess avatar
Uppenbart: pojkar uppfostras till mesiga moderna bitch-hönor. Flickor uppfostras till oregerliga feministmongon som inte värderar familj och barn. På sikt: vi dör ut. Rot till det onda: judisk agenda (kulturmarxismen, uppfunnen av Frankfurtskolan) att vita människor ska dö ut. Faller objektivt sett under folkmordskonventionens definition av folkmord. Fullständigt åt skogen.

Lösning: häng förrädarna efter omfattande rättegångar där individuell skuld fastställs.
Citera
2017-07-27, 14:09
Medlem
Dashades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Man vill helt enkelt att alla ska bete sig som flickor och då är det inte könsneutralt.

Jag tänker mig att man som vuxen vårdnadshavare i samarbete med förskole pedagoger medvetet utesluter sådant som är förknippat till kön. Bilar och dockor tex. Det var det jag syftade på. Men missade nog att vara tydlig om en rättså viktigt detalj.. My bad.

Såg ett reportage om en förskola som valt att inte ha leksaker som skulle vara kopplat till pojke/flicka. Kanske mer åt naturliga ting och låta fantasin flöda. Det blir ju även påfrestningar där barn som inte kommer från familjer som lever efter samma ideologi. Barn är barn och kan de verkligen se/göra skillnad på något så stort som de ens inte är mogna än att begripa sig på. Eller är det ängslan och förtvivlan föräldrarna bär på - i hopp om att förändra värden?

Fanns även föräldrar med som påvisade att detta är bara under en kort period utav barnens liv att det senare som väntar de ändå kommer vara på ett visst sätt. Ungefär som att låta ungen gå på maskerad varje dag fram tills plugget startar.
Citera
2017-07-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Exakt så. Det är rent av skadligt och för alla vuxna som inte förstår det, borde det vara förbjudet att skaffa barn.

Det är en sak att inte ge inviter till könsroller. En helt annan att "uppfostra barnet könsneutralt".

Många gånger har man sett exempelvis vid Mariatorget i Stockholm mammor som sitter med en pojke på 4-5 år i en rosa ballerinadress eller liknande. Pojken ser uppenbart obekväm ut och tittar mest ner i marken.

Fyfan för sånt där skit. Aldrig sett en pappa tvingat sitt barn att bli en reklampelare för sina egna åsikter. Dessa gånger hade det varit bra om samhället klev in och gav mamman svar på tal när hon bedriver psykisk våldtäkt på sitt eget barn.
Citera
2017-07-27, 14:15
Medlem
Dashades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Principes
Uppenbart: pojkar uppfostras till mesiga moderna bitch-hönor. Flickor uppfostras till oregerliga feministmongon som inte värderar familj och barn. På sikt: vi dör ut. Rot till det onda: judisk agenda (kulturmarxismen, uppfunnen av Frankfurtskolan) att vita människor ska dö ut. Faller objektivt sett under folkmordskonventionens definition av folkmord. Fullständigt åt skogen.

Lösning: häng förrädarna efter omfattande rättegångar där individuell skuld fastställs.

Inte för att vara sån, men du verkar lite less på det mesta som rör andra människor över lag.. Haft en dålig dag?

Vart kan jag begrunda mig i din vetskap för jag känner inte till att det skulle finnas någon sådan agenda. Länktips?
Citera
2017-07-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dashade
Jag tänker mig att man som vuxen vårdnadshavare i samarbete med förskole pedagoger medvetet utesluter sådant som är förknippat till kön. Bilar och dockor tex. Det var det jag syftade på. Men missade nog att vara tydlig om en rättså viktigt detalj.. My bad.

Såg ett reportage om en förskola som valt att inte ha leksaker som skulle vara kopplat till pojke/flicka. Kanske mer åt naturliga ting och låta fantasin flöda. Det blir ju även påfrestningar där barn som inte kommer från familjer som lever efter samma ideologi. Barn är barn och kan de verkligen se/göra skillnad på något så stort som de ens inte är mogna än att begripa sig på. Eller är det ängslan och förtvivlan föräldrarna bär på - i hopp om att förändra värden?

Fanns även föräldrar med som påvisade att detta är bara under en kort period utav barnens liv att det senare som väntar de ändå kommer vara på ett visst sätt. Ungefär som att låta ungen gå på maskerad varje dag fram tills plugget startar.

Leksaker är inte kopplade till ett kön. Det är bara kopplat i ditt huvud. Låt ungarna själv bestämma om de vill leka med bilar.
Ta inte bort dem bara för att de inte ska få leka med sådant som du uppfattar som maskulint.
Jävla larv.

Tjejer är mer omhändertagande. De leker mamma pappa barn. Killar är mer störda o leker pang pang med närmsta pinne de hittar. Det är i vårt DNA.
Citera
2017-07-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Tanken är väl inte att tvinga in barnen i påtvingade roller.

Det gör man ändå - även om rollen blir oberoende av kön.
Citera
2017-07-27, 16:03
Medlem
mahutma_homos avatar
Den största nackdelen är att det här med att ifrågasätta strukturer och normer är så nära relaterat till kommunismen. Vänstern och HBTQ-lobbyn är ofta ett och samma. Alla måste vara lika och ska formas som en massa. Ingen får vara bättre än någon annan. Är du kille så är du ett problem pga, maktstrukturer. Då är alla maskulina yttringar dåliga, fula. Är du queer eller på annat sätt skadad i själen premieras du. För du tillhör inte normen. Du måste tillhöra en utsatt grupp. Annars ska du hålla käften och låta de andra kliva över dig. Allt handlar om olika grupper som man ställer mot varann. Förtryckta mot förtryckare. Priviligierade mot utsugna. Vänstern är besatt av att dela in folk i fack, just det man säger sig vilja motverka.

Sen kan man ju fråga sig vad den här hjärntvätten gör med barn som växer upp? Kommer de få identitetsproblem senare? Hur många kommer begå självmord senare pga att de känner sig som freaks och inte vet var de hör hemma?

Nu hade de flesta feminister/kommunister gått till attack och kallat mig CIS-man. Om det inte vore för att jag är gay själv.
Citera
2017-07-27, 16:16
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Det leder till mentalt svaga förvirrade människor som kommer ha psykiska problem och kommer knarka och ta livet av sig i större utsträckning.

Varför är Sverige så gott som det enda stället på jordklotet som har accepterat denna typ av verklighetsfrämmande skadliga idioti? För Sverige är det enda stället där det bor tillräckligt vettlösa och hjärntvättade idioter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in