2017-07-27, 11:14
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
Kolla på strandhäll står och kollar över publikhavet och nickar som den nickedocka hon är.

Reagerade också på det. Hon kommer passa perfekt i sin nya roll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Ygeman hade gjort sig omöjlig när han hade känt till säkerhetsläckan i ett år utan att säga något till Löfven. Men det framstår som oklart varför Hultqvist skulle avsättas.
Av samma anledning som Ygeman, de hade både känt till läckan i ett år, ingen pratade med Löfvén.
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.showalter
Allt kan läcka vid privatisering av det offentliga. Tack SD och alliansen!
Sen om man är så naiv så man tror att CIA och Putin inte kan gå in och plocka den här informationen vilken dag de vill...Justerar foliehatten.

Uppenbarligen kan det läcka även utan privatisering under sossarnas styre: Fritiof Enbom, Stig Wennerström, Stig Bergling mfl..
Med din logik kan alltså all information ligga helt oskyddad, för det spelar ändå ingen roll?
Justera din egen foliehatt, strålkärring...
Citera
Medlem
hashs avatar
Som jag anade, Löfven skulle aldrig avgå, förmodligen får man släpa ut honom från Rosenbad om regeringen förlorar valet 2018.
Citera
Medlem
Svetsfettot lyckades nog ganska bra här. Blir ytterst svårt för Alliansen att vinna något, och dom vågar inte pressa på för nyval. Frågan är hur SD väljer att agera.
Citera
2017-07-27, 11:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det tror jag inte. Misstroendeförklaringen är lagd. Kanske att alliansen och SD går all in och även misstroendeförklarar Löfven. Man kan ju alltid hoppas.
Kommer inte hända. Dom har inget att komma med själva som det ser ut nu.
Citera
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det enda glädjande är att ingen ännu har nämnt Miljöpartiet på hela morgonen. Dom är således politiskt helt irrelevanta. Jag hoppas att Löfven inte ens har informerat dom innan pressträffen inleddes.

Intressant observation! De har helt enkelt blivit ett stödparti till socialdemokraterna med några tunna ministerportföljer.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Vi lever i en tid av stora förändringar, säger försvarsministern.

Ja, och det är ni politiker som själva skapat förändringarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Vad som fyller mig med fasa är att ansvaret för migrationen ska vila i en kvinnas händer. Det bäddar för katastrof. Morgan är ju i alla fall bland de mest restriktiva i sjuklövern vad gäller invandring.

Jasså, så varför har massinvandring fortsatt med honom som migrationsminister? Och i stort sett inga av de utlovade 80 000 utvisningar (som om det skulle räcka) har skett.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gejr
Läser oftast här men kommenterar inte.

Stängde av live tv, inte en enda ursäkt till svenska folket. Makten är viktigare och sedan börjar de snacka om något helt annat, gängkriminalitet bla bla bla.

Min röst går på SD nästa val om inte de andra partierna gör något åt detta, men de är så fega så de kommer sitta ner som lydiga hundar. Det enda som räknas är den stora lönen som kommer varje månad, folket är bara ett par bönder.

SD nästa, och det beror på att jag inte har förtroende för andra partier. Har inte det för SD heller men det är ett sätt att visa sitt missnöje.

Valet står inte mellan den sk "7-klövern" och SD per se utan snarare mellan att rösta på något där det gör skillnad eller att rösta på något där allt bara fortsätter som vanligt. Så har det varit ett bra tag nu tyvärr.

Se bara saker som "DÖ", Flodvågskatastrofen och Estonia. Det är knappast första gången som vi har en regering som tydligt visar att de skiter fullständigt i folket.
Citera
2017-07-27, 11:16
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Inte får sossarna fler röster.
Det sa jag inte heller.
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Forsätt sova.
Vakna istället. Finns idioter där som röstar S av ren princip. Typ som min farsa. Löfven borde ha avgått för längesen, typ april 2015.
Citera
2017-07-27, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Det geniala är att Löfven slänger tillbaks bollen till borgarna, fäll Hultqvist om ni vill! Tipset är att SD tar frågan till riksdagen, men Hultqvist - som är omtyckt av Vita Huset - kommer aldrig att fällas av riksdagen.

Sedan går Löfven stärkt ur krisen genom att säga att han, ingen annan i oppositionen, tar ansvar för nationen och stabiliteten - vilket folket uppskattar. Borgarna blir avklädda.

Men det var ju tidigt uppenbart att alliansen inte hade någon vidare plan med sitt agerande, det är snarare dom som varit oerhört slarviga. Inte så värst svårt och knappast genialt att agera då.

Alliansen lade upp bollen för straffspark helt enkelt, Löfven satt med trumf på hand som jag nämnde väldigt tidigt i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in