2017-07-27, 09:28
Medlem
Kvinnan/mamman ska alltså ha hunnit nästan döda tre barn och tända eld i lägenheten när mannen åkt till sitt jobb. Innan vräkningen skulle verkställas klockan nio.
Citera
2017-07-27, 09:38
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Kvinnan/mamman ska alltså ha hunnit nästan döda tre barn och tända eld i lägenheten när mannen åkt till sitt jobb. Innan vräkningen skulle verkställas klockan nio.

Tydligen. Säg att gammelsmurfen, som enligt uppgifter, skulle supa sig dygnrak kvällen innan lämnat bostaden runt kl. 08:00 eller någon timma tidigare så har hon haft en till två timmar på sig. Men det visar väl obduktionen när och hur länge de har varit döda. Och då kanske vi vet mer.

Att kvinnan stod med sitt namn på samtliga dokument och kontrakt är för att gammelsmurfen är här olagligt dels pga. att han är efterlyst från Polen alt. Bosnien samt att han arbetat svart.
Citera
2017-07-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersol21
Skulle det kunna vara så att mamman dolt detta med hyresskulden för pappan? Det låter otroligt, men jag spekulerar ändå:

Pappan jobbar "jämt", dvs han är aldrig den som hämtar in posten osv. Lägenheten står på mamman, hyresvärden och socialtjänsten skickar brev och hör av sig till henne. När de har möten angående skulden säger kvinnan alltid att mannen inte kan vara med, eftersom han jobbar... Hon gömmer breven om skulden, från socialen samt brevet om avhysningsdagen.. Han hade kanske dessutom dålig svenska och kunde ändå inte läsa breven, OM han hade hittat dem..

Har läst att pappan ska ha sagt att de inte hade några ekonomiska svårigheter..

Om det var mamman som betalade hyran (eller skulle betala, den betalades ju inte), kan hon ha dolt hyresskulden för honom helt? Frågan är i så fall varför hon inte betalade hyran? Spelmissbruk? Droger?

OM mamman dolt detta med skulderna, vräkningen osv skulle det kunna förklara varför mannen åkte till jobbet samma dag de skulle avhysas.

Skammen inför att ha ljugit för mannen och hållt honom fullständigt bakom ljuset samt att mamman tror att de riskerar att bli av med barnen och hamna på gatan- kanske var det den utlösande faktorn. Som gjorde att hon dödade barnen och sig själv.

Jag tror knappt på min teori själv, det känns för märkligt. Men spånar bara, kom gärna med era tankar gällande detta..
Tänker oxå att det kan vara så som du skrev faktiskt
Citera
2017-07-27, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Finns inget kulturarv mellan Polen och Bosnien, varken historisk eller nutida. Likaså gäller Östtyskland eller Bosnien. De var ockuperade av Sovjetunionen i 50 år det är väl det enda som skulle i så fall likställa dem. Dessutom gick Jugoslavien sin egen väg gällande kommunismen med Tito som motsatte sig sovjetisk inblandning så gott det gick.

Att gammelsmurfen gillade sina fjällor unga är ställt utom allt tvivel. Muslimer är extra förtjusta i mycket yngre kött. Mitt stalltips är att han fortfarande kommer att granskas och slutligen dömas. Han var inte mammas gosse direkt och hade en efterlysning från sitt första flyktland Polen. Det sista kapitlet är ännu inte skrivet.

Han har förmodligen hittat ett yngre offer att kopulera med och i hans nya paradis med flera fruar passade inte mamman med barnen in. I Sverige tillåts inte att man har fler fruar samtidigt som islam gärna stoltserar med. Han ville väl utöva sin rätt att vara en riktig muslim men det fick han inte därav utfallet.

Kan ju också vara så att kvinnan fick nys om det och tog till en sådan vidrig åtgärd med erfarenhet av vad han redan har avverkat i Polen gällande kvinnor och fick ett bryt. Men muslispåret är lika färskt som en halalslaktad gris. Nu får han fritt spelrum för att dra ännu en ung kvinna i fördärvet.

Han kan mycket väl fått alibi men det köper jag inte då klankulturen är stark hos muslimer och det är inte första gången klanen ställer upp för varandra i vått och torrt.
Kermith i ett nötskal😴
Citera
2017-07-27, 10:07
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Kermith i ett nötskal😴
LOL. Tack murare
Skulle vilja tillägga att jag önskar Bosnierna återgick till sina förfäders kultur. DVS. kristendomen. Att de inte slänger av sig muslimsörjan de blivit påtvingade är mycket sorgligt. De är européer in i ryggmärgen och detta var aldrig deras val. Så jag hoppas på en ljus framtid för dem att de kan återigen rättmätigt komma in tillbaka i vår gemenskap.
Senast redigerad av kermith 2017-07-27 kl. 10:11.
Citera
2017-07-27, 10:07
Medlem
Inte kan de väl ha skickat så mycket pengar till anhöriga i hemlandet att de själva riskerade att hamna på gatan?
Citera
2017-07-27, 10:14
Medlem
MeggieClearys avatar
De arbetade och hade inkomst. Betalade inte hyran. Vart tog pengarna vägen? Där finns nog svaret på tragedin.
Citera
2017-07-27, 10:17
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Inte kan de väl ha skickat så mycket pengar till anhöriga i hemlandet att de själva riskerade att hamna på gatan?

Finns ju en möjlighet. Men att åtminstone betala hyran vore ju naturligt så man kan behålla sitt jobb och skicka pengar till hemlandet om man så önskar.
Citera
2017-07-27, 10:18
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
De arbetade och hade inkomst. Betalade inte hyran. Vart tog pengarna vägen? Där finns nog svaret på tragedin.

Det finns säkerligen en psykos i detta.
Citera
2017-07-27, 10:40
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Det finns säkerligen en psykos i detta.

Kom igen nu. Nästan samtliga kriminella handlingar har en orsak till defekt av hjärnbalken.
Citera
2017-07-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
LOL. Tack murare
Skulle vilja tillägga att jag önskar Bosnierna återgick till sina förfäders kultur. DVS. kristendomen. Att de inte slänger av sig muslimsörjan de blivit påtvingade är mycket sorgligt. De är européer in i ryggmärgen och detta var aldrig deras val. Så jag hoppas på en ljus framtid för dem att de kan återigen rättmätigt komma in tillbaka i vår gemenskap.
Mannen är inte misstänkt längre, men du bara fortsätter...
Du kan bara inte låta bli med ditt bullshit!
Citera
2017-07-27, 10:47
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murare
Mannen är inte misstänkt längre, men du bara fortsätter...
Du kan bara inte låta bli med ditt bullshit!

Formellt sett är mannen inte avskriven från utredningen. Men misstankarna mot honom har minskat så pass mycket att åklagaren på onsdagseftermiddagen tog beslutet om att försätta honom på fri fot.

Men du vet mer antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in