Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-27, 08:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja jag tror samma sak, och jag hoppas verkligen det skulle vara Göran Persson som kommer tillbaka för att "städa upp på torpet".

Ja en gammal pensionär som tacklade av helt redan innan han blev avsatt är nog sossarnas starkaste kort.
Citera
2017-07-27, 08:11
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Vet inte om jag hängt med riktigt 100% men det käns inte som om det är regeringen eller Steffes fel? utan några enskilda ministrar i partiet.
Eller är det helt enkelt så att partiet i helhet ansvarar för vad dess ministrar gör?

Hur som hellst tycker jag det vore lite väl om de fick avgå, SÅ farligt var det inte att vi inte kan vänta ett halvår på nytt val.

Jag råder dig att läsa FUP som finns länkad i denna tråd.
Du verkar inte förstå allvaret i det inträffade.
Sök sanningen istället för att läsa Svensk massmedia som SVT och Aftonbladet.
Citera
2017-07-27, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Outsourcing av IT-drift i det här fallet betyder att all data som Transportstyerelsen har placeras på servrar som finns i Östeuropa. Det här betyder att den data som finns på maskinerna inte är lika bra skyddad som om maskinerna hade befunnit sig i Sverige. Det ansåg också SÄPO som varnade om det här i ett tidigt skede.

Grundproblemet i den här tråden är visserligen chefer som begår brott och eventuellt mörkande av detta av högre chefer, men jag håller ändå med andra om att det finns ett annat stort problem som kommit fram här, outsourcing av viktig data, placerandet av viktig data på servrar i andra länder.

Men det där är kanske något som kan diskuteras i en skild tråd för att slippa ha sådana som Svenne-i-Banan närvarande med sitt spammande om vad grundproblemet är.

Precis! Det är en helt annan fråga som används av personer som vill blanda bort korten samt en och annan stackare som inte förstår bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Vet inte om jag hängt med riktigt 100% men det käns inte som om det är regeringen eller Steffes fel? utan några enskilda ministrar i partiet.
Eller är det helt enkelt så att partiet i helhet ansvarar för vad dess ministrar gör?

Hur som hellst tycker jag det vore lite väl om de fick avgå, SÅ farligt var det inte att vi inte kan vänta ett halvår på nytt val.

Löfvén har ett ansvar för vad hans ministrar gör, det säger sig självt. Om folk har fått gå för att de skippat radio/tv-avgiften, då får dessa tre gå på studs, helst utan ekonomisk säkerhet. Löfvén bör även han avgå pga att han står och ljuger som ingen annan i direktsändning. Han visste om detta sedan länge och för det ska han avgå.
Citera
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Hittills har det varit knäpptyst om själva orsaken till Transportstyrelsens skandal. Själva outsourcningen.
Den beslutades av Reinfelts alliansregering med infrastrukturminister Catharina Elmsäter Swärd som ansvarig. Att lägga för riket hemliga data i händerna på utländska bolag är helt klart ett lagbrott oavsett vad foliehattarna i tråden hävdar.
Konstigt att sossarna inte gjort större väsen av den frågan. Nu kom det till slut en KU-anmälan.
http://avpixlat.info/2017/07/26/socialdemokraterna-ku-anmaler-f-d-alliansregeringen/
Precis! Rainfelts och Aliansens beslut som orsakade detta från grunden! Det låg i M och alliansens politik att allt skulle säljas ut till privata aktörer och konsekvenserna ser man nu Transportstyrelsens data med hemliga delar tillgängliga för random personer i Östeuropa mm.

Transportstyrelsen är ett ex på aliansens misslyckade privatiseringsvåg andra exempel där sånt som staten kanske borde ha koll på är Apoteket, postnord, svenska skolan som sålts till riskkapitalbolag, åldringsvård mm. Sen icke att förglömma migrationsöverenskommelsen med mp som gjorde privata aktörer till miljonärer på flyktingmottagande och de konsekvenser det fått för hela landet.

Nej fy fan, först fatta beslut om sälja Sverige till lägst bjudande och sedan stå och sticka ut hakan och skapa en politisk kris som bara kostar en jävla massa pengar och till vilken nytta? Vore bättre om man agerade tillsammans och det snabbt, återta hela systemet, rör om i skiten så att ingen information längre stämmer så den info som kan läckt blir värdelös!
ABK och Aliansen har aldrig stått lägre för mig än vad de gör nu!
Citera
2017-07-27, 08:22
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Hittills har det varit knäpptyst om själva orsaken till Transportstyrelsens skandal. Själva outsourcningen.
Den beslutades av Reinfelts alliansregering med infrastrukturminister Catharina Elmsäter Swärd som ansvarig. Att lägga för riket hemliga data i händerna på utländska bolag är helt klart ett lagbrott oavsett vad foliehattarna i tråden hävdar.
Konstigt att sossarna inte gjort större väsen av den frågan. Nu kom det till slut en KU-anmälan.
http://avpixlat.info/2017/07/26/socialdemokraterna-ku-anmaler-f-d-alliansregeringen/

Tack för en grundlig förklaring Det har varit svårt att navigera och komma fram till hur det började Varför tar inte media upp det inte ens socialdemokratiska Aftonbladet belyser början För att bli konspiratorisk aktivisterna gillar forna alliansen med Reinfeldt som ledare för hans migrationspolitik En som Anders Lindberg och Virtanen har gått ut med att de saknar Reinfeldt Rödgröna är den opposition som slutligen tog ett litet steg för att ta kontroll vilket inte har gillats av media.
Citera
2017-07-27, 08:24
Medlem
jackflashs avatar
Svetsaren är aldels för kåt på att styra landet för att utlysa nyval.
Löfven kommer att meddela att de tre avgår frivilligt och att de ersätts av blåbär fram till valet. Det är jag helt säker på.
Han gräver sin grav ännu djupare.
Citera
2017-07-27, 08:25
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja en gammal pensionär som tacklade av helt redan innan han blev avsatt är nog sossarnas starkaste kort.

Han plus ett par till som är huvudet bakom hela den här planen, antingen avgår regeringen och han kan stoppa in sitt folk. Alternativt så får två ministrar avgå vilket blir vänsterfalangens Ygeman & Johansson. In kommer högerfalangens Damberg och Magdalena Andersson och vips för första gången på 15-20 år så har dom raderat ut Sahlin-Maffian och skrikfeministerna.

http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/goran-persson-ar-finansminsterns-hemliga-bollplank/
Göran Persson har ju varit väldigt aktiv senaste 10 månaderna.
Senast redigerad av sebno1 2017-07-27 kl. 08:31.
Citera
2017-07-27, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja jag tror samma sak, och jag hoppas verkligen det skulle vara Göran Persson som kommer tillbaka för att "städa upp på torpet".

Det svåra i sådant fall att gissa är om Magdalena Andersson flyttar upp till inrikesministerposten, och Damberg flyttar till finansministerposten.

Gör inte GP comeback så tror jag Magdalenda tar statsministerposten och Damberg Inrikesministerposten men vem rar finans då? För Damberg och Magdalena är väl dom vassaste korten och då ser jag ändå bara ett alternativ och det är GP

Göran Persson är 68 och förmodligen halvt dement på grund av ålder och övervikt.

Varför skulle Magdalena Andersson, som faktiskt är utbildad ekonom, bli inrikesminister?
Citera
2017-07-27, 08:38
Medlem
Juholt, Sahlin och sist men minst, Svetsarn Löfven. Är det verkligen det bästa sossarna lyckats få fram? Röster har sagt att Göran Persson borde ge sin in i politiken men ett fetto som redan före sin pension för över 10 år sedan såg trött ut, vore han det bästa alternativet till att leda sossarna?
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Är det ingen som kommer åka i fängelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
Outsourcing av IT-drift i det här fallet betyder att all data som Transportstyerelsen har placeras på servrar som finns i Östeuropa. Det här betyder att den data som finns på maskinerna inte är lika bra skyddad som om maskinerna hade befunnit sig i Sverige. Det ansåg också SÄPO som varnade om det här i ett tidigt skede.

Grundproblemet i den här tråden är visserligen chefer som begår brott och eventuellt mörkande av detta av högre chefer, men jag håller ändå med andra om att det finns ett annat stort problem som kommit fram här, outsourcing av viktig data, placerandet av viktig data på servrar i andra länder.

Men det där är kanske något som kan diskuteras i en skild tråd för att slippa ha sådana som Svenne-i-Banan närvarande med sitt spammande om vad grundproblemet är.

Fast stämmer det? Som jag förstått så har ingen data flyttats till utlandet utan har alltid legat i serverhallen i Örebro. Däremot har utländsk icke säkerhetsklassad personal haft tillgång till datat som finns på servrar i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in