2017-07-26, 23:16
Medlem
Men hundra procent säker är jag inte. Att Aki fyllesomnar i solstolen nere vid bryggan och kvävs på samma sätt där är också en möjlighet. Skillnaden där är att han först måste tejpas/bindas fast runt solstolsryggen.
Citera
2017-07-26, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag har funderat på detta må du tro lol
Han var rädd, ville inte träffa henne själv. Men, en fest, med flera närvarande, kanske lugnade den värsta rädslan. Sedan tror jag att tvillingarnas närvaro också inverkade. Inte kunde hon vara så genomond och ta livet av deras far framför ögonen på dem... vi vet ju bättre.
Att det verkligen skulle bli fest förstod han av det stora inköpen.
Sedan till lägenheten och hämta, vad? Skilsmässopapprena? Var hon ens inne i lägenheten? Vi vet inte detta säkert.
Vidare ut mot Granliden.
På avtagsvägen träs ett tättslutande, icke rivbart, kvävningsföremål över huvudet på Aki utav någon som satt bakom honom i bilen
Jo, jag tänkte ifall du kunde övertyga mig, hahahahaha.
Men om han var så fasligt rädd för henne så hade han väl inte följt med dit öht?
Nu har jag även funderingar kring avvärjningsskador om han var fullt vaken. Sitta still och lyssna på allsång till Axel Rudi Pell lär han ju inte ha gjort med den kroppshyddan.
Citera
2017-07-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men om han var så fasligt rädd för henne så hade han väl inte följt med dit öht?
Nu har jag även funderingar kring avvärjningsskador om han var fullt vaken. Sitta still och lyssna på allsång till Axel Rudi Pell lär han ju inte ha gjort med den kroppshyddan.
Hmm, sant, mycket väl tänkt. Han borde haft material från kvävningsmaterialet under naglarna.
På rak arm kommer jag ihåg att de fann lite blod och lite sekret under dem, övriga material vet jag inte. Ska kolla imorgon
Citera
2017-07-26, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Hmm, sant, mycket väl tänkt. Han borde haft material från kvävningsmaterialet under naglarna.
På rak arm kommer jag ihåg att de fann lite blod och lite sekret under dem, övriga material vet jag inte. Ska kolla imorgon
Ja, det är ett krångligt rättsfall minst sagt, suck, och störande i sig då man ser alla indicier som fladdrar runt hela jäkla Granliden.
Citera
2017-07-26, 23:59
Medlem
Pearsagas avatar
Men vänta här...hänger inte med. VEM/VILKA tros ha mördat Aki? Alltså utfört själva mordet?
Citera
2017-07-27, 00:11
Bannlyst
Kvinnan längst till vänster är ju chockerande likt JM... dessutom är ju Jm taggad. Av en sjuksköterska. https://instagram.com/p/BWVaLFtBMwM/
Citera
2017-07-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pearsaga
Men vänta här...hänger inte med. VEM/VILKA tros ha mördat Aki? Alltså utfört själva mordet?

Lol om detta tvistar vi. Goda förslag är Jafar, Julia, David eller Johanna själv.
Citera
2017-07-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Kvinnan längst till vänster är ju chockerande likt JM... dessutom är ju Jm taggad. Av en sjuksköterska. https://instagram.com/p/BWVaLFtBMwM/
Jag har inte instagram. Var det i Juli i år som hon var taggad? Eller var det en gammal bild?
Citera
2017-07-27, 01:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är lite här och där han tycks poppa upp.
AB:
" Ja, jag har ju alltid trott att dom vet mer än dom säger.
Och varför har du trott det?
På grund av att dom var så nära mamma hela tiden och mamma berättade ju bara saker för dom, det var bara dom som gällde och Jafar fixade ju knark till mamma så hon kunde ge till Aki. Ja. "

"Ja men din uppfattning om det är att David vet mer alltså enligt Tove och han har berättat saker?
Ja han har berättat eller försagt sig till Tove."
(..) hon hade väl frågat David i alla fall om Julia och Jafar hade nåt med saken att göra.
Ja.
Ja och då hade han väl försagt sig om att dom hade det, men hon kom inte ihåg hur delaktiga dom varit eller vad exakt som hade sagts."

Den där är ju fin: "och Jafar fixade ju knark till mamma så hon kunde ge till Aki. Ja. "
Citera
2017-07-27, 02:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det är lite här och där han tycks poppa upp.
AB:
" Ja, jag har ju alltid trott att dom vet mer än dom säger.
Och varför har du trott det?
På grund av att dom var så nära mamma hela tiden och mamma berättade ju bara saker för dom, det var bara dom som gällde och Jafar fixade ju knark till mamma så hon kunde ge till Aki. Ja. "

"Ja men din uppfattning om det är att David vet mer alltså enligt Tove och han har berättat saker?
Ja han har berättat eller försagt sig till Tove."
(..) hon hade väl frågat David i alla fall om Julia och Jafar hade nåt med saken att göra.
Ja.
Ja och då hade han väl försagt sig om att dom hade det, men hon kom inte ihåg hur delaktiga dom varit eller vad exakt som hade sagts."

Ja vilken sörja. Det är ju på hörsägen-avstånd men man får ju lätt intrycket av det här att JJ el DB måste vart handgripligen delaktiga. Eller att de trots allt lyckats locka med sig någon jäkel eller två som gjort det för pengar i handen och flygbussbiljett. (Några lämpliga avgångar från Västerås flygplats direkt därpå?)

Tufft för JM:s plånbok att hon inte fick utdelning.

JJ kommer väl aldrig vidgå delaktighet, inte så mycket för straffet som att det är för pinsamt helt enkelt. Och sen åker väl ytterligare två i familjen in i så fall också och lilla Million blir föräldralös ett tag.

Men ett par rejäla tumskruvar där ...
Citera
2017-07-27, 02:16
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:

Nä, inte med den (finska musiksmaken) och kroppshyddan som Aki verkade ha.

Inte för att det är något fel med Axel Rudi Pell ... snarare tvärtom.

Stackars alla rockband förresten som förknippas med mer eller mindre knäppa mördare.
Inser inte folk att även mördare måste ju lyssna på något.
Och då lyssnar dom på band från sin samtid istället för på ... Beethoven som Alex gjorde i A Clockwork Orange.
Citera
2017-07-27, 02:32
Medlem
Sleeptalkers avatar
... och en låt som "Cop Killer" https://en.wikipedia.org/wiki/Cop_Killer_(song) med body Count går helt obemärkt förbi för att det är rap/hip hop eller vad fan nu det är för något. För ger man sig på den så är det rasistiskt. Yesus.

Nog fan tycker jag att snuten borde ha en fet spark rakt upp i röva över hur de (miss-)skötte Aki-fallet - men inte fan vill jag döda dom för det!

Vilken öken rap-artist var det förresten en av Johanna Möllers snorisar hänvisade till strax efter mordet på Facebook?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in