2017-07-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
De har medvetet struntat i att informera statsministern och allmänheten sedan de fick uppgifter om vad som hänt. Om uppgifterna är röjda för främmande makt innebär det att man har haft 2år på sig att konspirera mot Sverige. Är uppgifterna i händerna på kriminella kan folk få sina liv förstörda. Det man har gjort är inget misstag. Man har prioriterat sin egen regeringsmakt framför folkets välbefinnande. Det är ILLA!

Att skita i att trycka igång brandlarmet när det brinner är nästintill samma sak som att tutta på.

Det här låter rätt korkat. Ok jag köper att Stefan borde informerats. Men allmänheten? Är du helt ok? Ev läcka basuneras ut till alla vad tror du händer då? Klart som fan man håller käft till allt är åtgärdat och inget med sekretess in läcka mera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Bra post.
Men jag betvivlar att vare sig FBI eller CIA eller någon liknande myndighet skulle dela med sig mer än en smula av den faktiska info dom sitter på. Vare sig till Sverige eller någon av sina allierade. Om det inte låg i deras direkta intressen.

Tack ! Ja precis, jo det skulle ju kunna avslöja om hur de tagit fram informationen,

Nej detta hönshuset till Regering där Jönsson-ligan härjar är ju alltför komiskt alltså ? Ygeman/Eliasson-ligan i full fart, vilken är Sickan ? Vilken är Dynamit-Harry ? Eller är det Åsa-Nisse ? Mr Bean ?

Jag ger mig fan på att alla IT-resurser har ägnats åt att jaga rasister och SD-are, typ
Citera
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
För övrigt:

M behöver väl SDs stöd för att kunna bilda en alliansregering?

SD borde kräva att få bestämma helt om invandringspolitiken isf. Precis som miljöpartiet krävde.

Om inte Åkesson utnyttjar denna situation så är det uppenbart att SD inte är något Sverigevänligt parti.

Öh, han ska kräva mycket mer än så!
Prio ett: utvisa alla som fått avslag och direkt utvisning på icke medborgare som begår brott.

Dessutom skall det vara Sd och Åkesson som avskedar Eliasson, ingen annan.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Tobias Billström var migrationsminister.

Helt rätt !! Sätter tre direkt.

Här har du en gubbe som åtminstone erkänner sina fel
Citera
2017-07-26, 18:39
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Tomtar. Skapar något man inte vill ha. Helt klart förtroendeingivande.

"En välplacerad källa i Centerpartiet säger till SvD att Alliansens avsikt inte är att skapa en regeringskris.
- Vi ser inte att det finns underlag för en alliansregering som är beroende av Sverigedemokraterna. Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen, säger personen som har god insyn i turerna bakom morgonens alliansbesked om misstroendeförklaring."
https://www.svd.se/c-kalla-till-svd-...-regeringskris

Är väl klart som fan att dom inte kommer säga att dom egentligen vill sänka regering och ställa till med lite kris. Vem hade varit så korkad?

Man får dock inte glömma bort vem som egentligen har ställt till det från början, Löfven och CO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Opinionsundersökningar är alltid missvisande.
Det reella stödet för SD idag är nog 35% snarare än 30.
När jag säger 40% pratar jag om valet 2018.
Inget tyder på ett minskat väljarstöd eller status quo. Tvärtom.
Som sagt, jag röstar inte, stödjer ingen sida, jag spekulerar enbart utifrån samhällsbilden och hur läget ser ut i verkligheten.

Om loppan dessutom kastar in handduken ikväll är det i princip som att erkänna sin förlust till Jimmie.

Opnionsundersökningar tenderar att vara missvisande, ja. Men de tendera inte att vara 9-15 procentenheter vilket de skulle vara enligt dig. Även om jag gärna hade sett ett SD på 40% till valet, så tror jag snarare det kommer landa på runt ~30%.
Tror fortfarande att det är väldigt många som även om de sympatiserar med SDs politik i sig, har problem med att det är just SD.

Denna krisen som sker nu kommer dock förmodligen bara gynna SD. Jag tvivlar på att det blir nyval, eller att AKB kommer ta över. Det känns mer troligt att det blir någon blocköverskridande historia. Fast det är bara rena spekulationer från min sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Ja du fråga gärna försvaret vad dom tyckte om Billström, en försvarsminister som aldrig gjort lumpen

Du kanske tänker på Tolgfors?

Billström ser jag som en av de bättre moderaterna som försökte tala klarspråk men belades med munkavle.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Kan inte minnas att han varit försvarsminister? var han inte migrationsminister....
Exakt. Fel av mej
Citera
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Det är inte Alliansens fel att TS med alla höga höns bryter mot lagen.

Regeringen bär ansvar över myndighetsutövningen och 2011 så gav man tydliga riktlinjer kring IT-kostnader. Regeringen Reinfeldt hade i en skrivelse i maj 2011 delat Riksrevisionens bedömning och skrivit att "det är önskvärt att en större del av myndigheternas it-behov tillfredsställs med hjälp av outsourcing" och underströk då att det var av central betydelse att statsförvaltningen hushöll med allmänna medel.
Citera
2017-07-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Tomtar. Skapar något man inte vill ha. Helt klart förtroendeingivande.

"En välplacerad källa i Centerpartiet säger till SvD att Alliansens avsikt inte är att skapa en regeringskris.
- Vi ser inte att det finns underlag för en alliansregering som är beroende av Sverigedemokraterna. Om statsministern avgår och inte utlyser extraval får vi försöka prata över blockgränsen, säger personen som har god insyn i turerna bakom morgonens alliansbesked om misstroendeförklaring."
https://www.svd.se/c-kalla-till-svd-...-regeringskris

Dom är bara griniga. Dom ville försvaga sossarna så att dom kunde ta över efter valet. Nu sprack det och med lite tur får dom makten i knät nu. Det vore kul att se alliansen falla sönder.
Citera
2017-07-26, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du kan debattera med dina egna ord istället för att hänvisa till en artikel.

Det verkar som om du är rädd för information! Jag debatterade inte, jag tyckte bara att artikeln var intressant och borde läsas!
Citera
2017-07-26, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Det var ju när hon var minister som beslutet att outsorca godkändes hur fan kan hon vara helt fri då
Och den nye GD står inför en så illa skött myndighet och upphandling att valet är att stänga ner myndigheten temporärt eller bryta mot lagen. Annies gamla myndighet.
Precis en sådan politiker som Wallenbäret vill ha och smörjer henne med ett Bilderbergbesök.
Och den dumme svensken blir alldeles till sig och skickar upp C ytterligare några procentenheter så de snart är Alliansens största parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in