Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Återigen tack för en gedigen utveckling av resonemanget.
"Använt gäststugan tidigare" + "gillar att sova ute" är pusselbitar som stödjer teorin att Aki skulle ha godtagit att övernatta där under enklare förhållanden. Att han och JM skulle sova på olika ställen är också logiskt IMO. Alternativt om Aki fördes direkt från bilen till gäststugan, kan det vara en anledning till att bilen parkerades undanskymt? (En nyckelfråga är då, som avhandlats tidigare, om han skrev sina sms själv.)
Pusselbiten "Aki sov i solstolar" kan vara en referens till "injektionsäventyr" under semesterresorna utomlands. Tror också att JM började med överdos-planen men övergav den under våren 2015 när det "rök" för mycket om denna.
Tänkte vara något tydligare i hur jag funderar.
Jag ämnar inte förlägga nån död bortom Granliden, det vore en björntjänst gällande åtal. JM binder nämligen sig själv till platsen vilket är oerhört viktigt ihop med att master och telefonlistor bekräftar deras telefoner.
På samma sätt som master och telefonlistor är hårdfakta så har svar från RMV samma funktion inför rätten. Därför ser jag det som mer fruktsamt att undvika flummiga termer och ägna sig åt annan tanke kring gärningsförlopp - såtillvida inte nåt väldigt trovärdigt skulle dyka upp på drogfronten.
Förutom att jag är övertygad att han (som uppgrävd i en svår sits att jaga bevis så lång tid efteråt) är analyserad så långt det går - vilket lär överträffa JMs begåvning på drogfronten - så har RMV försprång på hans dåvarande kroppsvätska.
Utgångsläge och angående fetat.
Han dog på Granliden, han drack stora mängder alkohol, hon har övergett sin ursprungsplan att förgifta honom som hon inledde livförsäkringen med.
Hon använde nog midsommar som preparation, att få Aki att mjukna. Parallellt blir detta ett bevis att dra upp om hur familjära de är.
Utifrån hans anmälan om hennes knarkinnehav gör hon troligen inte annat än att framstå som världens goaste fru. Jag kan rent av se henne framför mig hur hon lägger huvudet på sned och pratar med en röst där hon ska framstå som en liten oskuldsfull docka. Om hon slutar plåga honom med sprutor så lär han väl vara mer manipulerbar.
Nadja har ju kommit in i bilden under denna tid och är en ytterligare hotbild.
Enbart om han lämnar in skilsmässoansökan så lär det se förbaskat illa ut relaterat till livförsäkringen om hon medvetet jobbar på en fejkad nytändning.
Att hon fullständigt avskyr hennes inträde på arenan är uppenbart - Nadja sätter käppar i hjulet och gör att JM får kämpa mer än hon tänkt sig för att vinna Akis gunst så han inte slänger in skilsmässopapper.
JM får omaket att böja sig inför Aki och limma - en för henne fullständigt otänkbar situation som garanterat gör hennes grandiosa och narcissistiska sida rasande inombords.
Jag vet inte hur många ggr JM förminskar Nadja via påståendet att de bara träffats tre ggr (vilket är fel).
"F: Tuija vet att Aki skrev under skilsmässopapprena. Han var hos deras syster när han gjorde det och Tuija vet att han ville skiljas från Johanna.
J: Var det därför vi under hela sommaren höll på åka upp till västkusten och planerade och ställde oss i bostadskö i Strömstad och så vidare. Tyder det på några som ska skiljas, nej. Vi hade nyss gift oss."
" Allt det här skitet som stått i tidningen om att vi låg i skilsmässa och att han hade en ny tjej, alltså det är bara lögner och ljug. De är ju bara och fråga mina vuxna barn. De har till och med varit med i Strömstad eftersom vi skulle flytta upp."
"Aki han var som han var, han hade ett B-kort. Blev det inte Strömstad, så skulle han ta Nadja i Flen. Det var den nakna sanningen."
" Alltså de var inte ihop, förstår du? Det var hans nöje typ tre gånger."
Ja, jag utgår från att sms och messenger är korrekta, att han smsar Nadja och JM får sitta och förnedra sig själv uppe i huset via sitt smsande då han skiter blankt i hennes lockelser och saknar Nadja.
2015-08-18:
"Förhörsledaren får se dessa sms och det handlar om att han ska komma upp och att hon älskar honom mm."
.. och vore jag honom så skulle därför gästhuset vara ett ypperligt alternativ.
Edit.
Jag tror de åkte dit själv och jag tror det kommer nån till stugan på kvällen då hon drar sitt batteri 8 sms, telefonen rör sig till Mellösamasten en sväng (ute och ropar?) och vill intentsivt att han ska komma upp. Sen tystnar trafiken en timme i samband med solnedgång.
Om man vänder på tanken gällande placeringen av bilen bakom hönshuset då?
Om JM och Aki skjutsades av nån så skulle det väl förklara hur hon kan smsa AB på vägen till Granliden.
Hon kan väl påstå att bilen la av i sista minuten, ringer nån för skjuts med löfte om att bli hämtade på dagtid lördag.
Sen kommer det två bilar dit på kvällen - varav båda göms bakom hönshuset och de åker ihop hem i en av dem.
Aki ser ingen bil men hon har nåt att köra hem i när hon väl ringt larmsamtal. Anledningen vore väl om hon helt vill eliminera alla risker att Aki ska riskera dra därifrån om det så skulle bli fyllerace av ilska. Annars vet jag inte vitsen med det. Nån varm motor tror jag knappast, den lär ha hunnit kylas från kl 07:05 tills polisen anländer.