Citat:
Ursprungligen postat av
Johan1112
Polisen prioriterar inte sånna här brått speciellt högt. Det är svårt att spåra kontaktkortsnummer m.m. Men framförallt så är torskarna rädda att åka dit för sexköp / försök till sexköp. Frågan är bara, kan man åka fast för försökt till sexköp av ej tjej som faktiskt inte säljer sex?
Det här är intressant gällande var gränsen går:
http://lawline.se/answers/bl.a.-om-forsokspunkten-vid-kop-av-sexuell-tjanst
Citat:
Ursprungligen postat av
Johan1112
En lång historia om min träff med Amadana:
Tidigare i vår så dök det upp en annons från en ny tjej på Rosa som kallade sig Amandasthlm1, var 19år såg bra ut och 30min kostade 1500kr vilket känns "billigt" för en ung snygg svensk tjej. Var lite tveksam först men provade att ringa och det visade sig att hon var jättetrevlig över telefon och vi bestämde en tid. Visserligen bodde hon i Norsborg, men hon verkade seriöst så jag åkte dit.
På väg fram till rätt trappuppgång så möte jag en blond tjej som pratade i telefon, men tycket hon tittade väldigt mycket på mig. Jag sa "hej" och gick vidare. Amanda mötte upp mig vid ingången. Hon stod och rökte och frågade om det var okey om hon rökte klart.
- Visst, jag har ingen bråska. Så vi stod och pratade ett litet tag.
Hon var trevlig och berättade lite om sig själv, att hon pluggade m.m. och var och frågade lite om mig. Vart jag bodde, vad jag jobbade med osv. Jag svarade inte så exakt på frågorna utan mer vilken branch jag jobbar i osv. Sen när vi gick in frågade hon mer om mitt jobb. Vad jag gör mer exakt osv.
Sen kom vi fram till hennes dörr och hon stannar utanför och vill ha pengarna innan vi går inte. Jag tvekade givetvis men visade henne att jag hade pengarna. Men hon ville ha pengarna i handen, annars blir det inget. Hon var en kort och smal, så jag gav henne pengarna. Amanda växlade direkt tonläge.
- Det du just ha gjort är ett alvarligt brott. Du har köpt sex av ett barn, jag är 17år. Polisen väntar utanför så det är bara att ge upp.
Sen gick hon snabbt ner för trappen. Jag försökte övertyga henne att om jag får tillbaka pengarna så släpper vi det här och det händer inget mer obehagligt, men hon ignorerade mig.
Helt plötsligt kommer den blonda tjejen och börjar tjafsa:
- Vad håller du på med!? Låt henne vara och dra här ifrån!
Tillslut så tröttnade jag och lyckades sno tillbaka mina pengar och sprang där ifrån.
Tyvärr hade jag hade åkt bil dit och mitt körkort, plånbok och andra privata mobil låg kvar i bilen (i flight mode) och jag hade inte betalt någon parkeringsavgift. Jag hade visserligen ett SL-kort på mig som backup så jag kunde ta mig hem, men valde att gå tillbaka till bilen efter ett tag. På vägen hem hann man tänkta en del. Tänkte om dom såg min bil och reggnummret? Kommer dom polisanmäla mig? Tänk om den andra tjejen hade filmat/fotat mig.
Men jag var ganska glad att jag hade ringt från ett oreggat kontantkort som jag kunde dumpa. Jag stängde av mobilen direkt efter det här, men provade att slå på den efter några dagar och hon hade försökt ringt mig dagen efter. Förmodligen ville hon försöka utpressa mig.
När jag tänkte efter så har jag sett flera annonser som påminner om hennes, namn, presentationen osv. I några står det "svarar bara personer som ring från registrerat nummer, det är för min säkerhet". Det kan ha varit hon, eller någon annan. Vem vet. Men jag har en känsla av att det inte var första gången hon försökte blåsa en sexköpare. Hon var lugn, trevligt och agerade förtroendeingivande. Hon fick mig att slappna av lite och sänka garden.
Ursäkta lång text. Men jag tror det kan vara bra att vara mentalt förberedd på vad som kan hända. Jag var inte riktigt det och reagerade inte som jag trodde att jag skulle göra i en sån här situation. Blev ganska chockad och jävligt rädd. Inte för polisen, utan för risken att ett helt gäng stod och väntade runt hörnet när jag sprang där ifrån. Då hade jag varit fucked.
Ta han om er!
Nu kanske jag är OT men det du beskriver har jag hört om tidigare, i olika varianter. Det jag är nästan helt övertygad om är att hotet om att anmälan ska förverkligas är nära på noll. Jag förstår oron för att fler dickheads ska lura runt hörnet. Andra har vittnat om att man mötts av en eller flera hotfulla män istället för en seriös sexsäljare.
Jag har skrivit om ett fall där en kund berättat för mig om en utpressning och han visade även hoten från tjejen i fråga så jag vet att han talade sanning. Vet inte om jag får länka men min hemsida finns i signaturen och du kan söka på "Han som blev utpressad".
Det är hursomhelst bra att du varnar andra. Tyvärr kommer de skapa en ny profil och fortsätta sin business. Vad jag spontant skulle vara försiktig med är väldigt unga, snygga tjejer som annonserar med ovanligt låga priser. Too good to be true stämmer även för sexhandeln.
Att hon framstod som seriös och trevlig gör det ännu knepigare...
Synd att det blev som det blev och återigen har sexköpslagen gjort branschen än mer osäker!