Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Intressant med den senaste infon. Då kan vi slå fast att han mycket väl visste att han var i Hallsberg. (Har inte föräldrarna fått denna info? De har ju pratat med mobilkvinnan. Varför hävdade de då att Patrik trott han var i Mjölby?)
"Vi ses i Mjölby" är märkligt att säga till kvinnan när han faktiskt sitter tvärs över gången! Sa han det i samband med lånet av telefonen är det ju ändå märkligare för det var vid 2-tiden enligt kvinnan. De skulle sitta mitt emot varandra i en halvtimme till. Om han sa det när han gick av så tyder det ju absolut på att han skulle hämtas och köras till Mjölby.
Om det stämmer att han satt vid slutet av gångbron och höll på med mobilen så var det väl ett "Nu är jag här. Var är ni/du?"
Men det är inte säkert att de satt jättenära varandra. De satt ju på varsin sida om gången, på fönstersidan. De kan ha suttit med ryggarna mot varandra, eller iaf en kan av dem kan ha suttit med ryggen mot den andra. Om det inte var mycket folk på tåget, kan kinnan varit en av de få personer som han kunde fråga om lov att låna telefonen av. Samtidigt måste kvinnan kunnat se till Patrik eftersom hon kommenterat att han inte verkade bekväm med killarna som klev på tåget.
Citat:
Patrik och kvinnan satt vid varsitt fönster på varsin sida av gången. Vid 14-tiden fick de kontakt när Patrik bad om att låna hennes mobiltelefon för att ringa sin mamma. Han ska då ha bett sin mamma fylla på hans kontantkort.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/hon-var-den-sista-stt-prata-med-patrik-innan-han-f%C3%B6rsvann/ar-AAoOc1H?li=AAb2bl2&ocid=spartanntp
Jag tycker inte man säkert kan veta om Patrik visste att han var i Hallsberg.
Han kan ha haft en depression/förvirring/psykos på gång under veckan på Gotland och på väg till Malmö. Den sårbarheten kan ha gjort att när många lite jobbiga saker händer samtidigt, blev det för mycket.