2017-07-10, 23:41
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Håller med varför denna tystnad från han när han hjälpte familjen i början och var ett stort stöd och varför har han inte kontaktat PR under dennes tid som misstänkt det var hans vän ville han inte höra hans sida av historian.
Så PR och BW var vänner. Det hade jag missat. Två högintressanta som man ständigt pekar bort ifrån.... PR återkommer allt för ofta. Vore önskvärt att han kom in i tråden, tror säkert han läser. Jag har ju tidigare undrat vart han bott under vistelser i Mariestad efter att han flyttat ut? Hos vänner?
Citera
2017-07-10, 23:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja verkligen, men nu noterade jag en sak som verkligen fick mig att börja fundera över om PW talar sanning eller om hon medvetet vilseleder allmänheten angående vem som är "pilot".

PU hördes av Rikskrim runt 2001 för kompletterande frågor om vad han gjorde kl. 02-03 den aktuella natten. Om Rikskrim är inblandad i förhör av en person (PU i detta fall) antar jag att de speciellt ville tala med just honom.

Är det inte ett lustigt sammanträffade att även "pilot" enligt färska, nytillkomna uppgifter också hördes just 2001? Är det någon som vet om det var fler personer som hördes runt 2001 eller var det endast PU och "pilot"? Eller är det PU som är "pilot" och allt annat bara rökridåer från PW, som att "pilot" är någon som det aldrig har spekulerats om i tråden, någon som aldrig har varit namngiven osv?

Notera också att PU i tråden har medgivit att han var inne på förhör även 1998, samma år som "pilotmannen" hämtades in efter att polisen hittat det borttappade "brovittnet". Är det alltså både 1998 och 2001 som PU var inne på förhör och att båda de åren stämmer med åren då "pilotmannen" var inne? Dessutom har ju skribenter här i tråden, bland andra "Bickan", hävdat att PU var klädd i vitt den aktuella kvällen. Till detta kan nämnas att "Bickan" (tror jag det var) skrev att en man i vitt sågs nära Helena redan på torget utanför stadshotellet - dock utan att påstå att namnge vem.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-10 kl. 23:57.
Citera
2017-07-10, 23:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Absolut.
Och det finns säkert ett gäng andra förklaringar också om man grubblar lite. Men det sammantagna att han inte är Polisen behjälplig, för att sedan när han blir förhörd inte komma med några logiska svar på Polisens frågor känns definitivt inte bra i min bok!

Precis som PU, han säger att han inte minns, det blir ju svårt att få något vettigt ur en sån kille...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-10 kl. 23:54.
Citera
2017-07-10, 23:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Notera också att PU i tråden har medgivit att han var inne på förhör även 1998, samma år som "pilotmannen" hämtades in efter att polisen hittat det borttappade "brovittnet". Är det alltså både 1998 och 2001 som PU var inne på förhör och att båda de åren stämmer med åren då "pilotmannen" var inne?

Ja det ser ut så, "runt 2001" det måste ju ses som anmärkningsvärda och mycket märkliga sammanträffanden.
Citera
2017-07-10, 23:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja det ser ut så, "runt 2001" det måste ju ses som anmärkningsvärda och mycket märkliga sammanträffanden.

Jag orkar inte leta efter PU:s inlägg, men först påstod han att han hade varit inne "runt 2001" (eller om det var "runt 2000"). I ett inlägg långt senare ändrar sig PU och specificerar årtalet till just 1998. (Jag noterade detta för länge sedan, när informationen om "pilotmannen" blev aktuell.) Han gör dessutom tillägget att typ "jag vet att flera av er kommer att undra över varför jag ändrar mig". Vad ska man tro om detta?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-11 kl. 00:00.
Citera
2017-07-10, 23:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Notera också att PU i tråden har medgivit att han var inne på förhör även 1998, samma år som "pilotmannen" hämtades in efter att polisen hittat det borttappade "brovittnet". Är det alltså både 1998 och 2001 som PU var inne på förhör och att båda de åren stämmer med åren då "pilotmannen" var inne? Dessutom har ju skribenter här i tråden, bland andra "Bickan", hävdat att PU var klädd i vitt den aktuella kvällen.

Jaså? där ser man, klädd i vitt också... det börjar bli lite väl många sammanträffanden för att det bara skulle råka vara en slump, eller?
Citera
2017-07-11, 00:02
Medlem
Citat:
Notera också att PU i tråden har medgivit att han var inne på förhör även 1998, samma år som "pilotmannen" hämtades in efter att polisen hittat det borttappade "brovittnet". Är det alltså både 1998 och 2001 som PU var inne på förhör och att båda de åren stämmer med åren då "pilotmannen" var inne? Dessutom har ju skribenter här i tråden, bland andra "Bickan", hävdat att PU var klädd i vitt den aktuella kvällen. Till detta kan nämnas att "Bickan" (tror jag det var) skrev att en man i vitt sågs nära Helena redan på torget utanför stadshotellet - dock utan att påstå att namnge vem.
Plus att både PU och pilotmannen har minnesluckor, och mannen på sjukhusparkeringen springer mot lockerud, bråten där PU bodde mm.
Citera
2017-07-11, 00:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag orkar inte leta efter PU:s inlägg, men först påstod han att han hade varit "runt 2000" (eller om det var "runt 2001"). I ett senare inlägg ändrar sig PU och specificerar årtalet till 1998. Han gör dessutom tillägget att typ "jag vet att flera av er kommer att undra över detta". Vad ska man tro om detta?

Om han nu var helt ensam om att bli förhörd 2001 kan han i efterhand ha insett att det var klantigt att skriva ut det i tråden eftersom det skulle kunna vara en detalj som riskerade att avslöja honom.
Citera
2017-07-11, 00:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Plus att både PU och pilotmannen har minnesluckor, och mannen på sjukhusparkeringen springer mot lockerud, bråten där PU bodde mm.

Om jag har förstått saken rätt så har PU även förändrats mycket vilket gör att det känns troligt att han idag skulle kunna upplevas som en "tärd" man...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-11 kl. 00:26.
Citera
2017-07-11, 00:42
Medlem
Citat:
Jag orkar inte leta efter PU:s inlägg, men först påstod han att han hade varit inne "runt 2001" (eller om det var "runt 2000"). I ett inlägg långt senare ändrar sig PU och specificerar årtalet till just 1998. (Jag noterade detta för länge sedan, när informationen om "pilotmannen" blev aktuell.) Han gör dessutom tillägget att typ "jag vet att flera av er kommer att undra över varför jag ändrar mig". Vad ska man tro om detta?
Detta är intressant!! Har själv suttit i ca 2 timmar och hoppat fram och tillbaka mellan olika inlägg genom åren för att se om något skulle komma upp av intresse..
Hur nära vänner var PU och HMJ? Och är det någon som vet vem Helena var ute och seglade med?
Citera
2017-07-11, 00:44
Medlem
Citat:
Om han nu var helt ensam om att bli förhörd 2001 kan han i efterhand ha insett att det var klantigt att skriva ut det i tråden eftersom det skulle kunna vara en detalj som riskerade att avslöja honom.
Bra tänkt!
Citera
2017-07-11, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Det ligger nära tillhands och tro att hon flyttats från land till närliggande vatten.
Hundarna markerade bara ett spår , inga garantier men tillsammans med tipset
är det intressant.
Ekudden är ett aktivt område med stugbyar,camping,
golfbana, stor badplats även ett attraktivt område för hundägare.
Stor risk att hon hittas på land ->än i vattnet.

Bilderna på omgivningen är viktiga för de talar om att risken är liten att hon ligger nära land.
För att hitta ett djup måste han kunna
"läsa" sitt vatten och känna till omgivningen väl.
Botten är ojämn som på land men det är inget som syns.
Såvida han inte läser av krusningar och brytningar,det är osäkert ändå.
Han vill ha ett ”säkert” kort eftersom
man dumpar 60 kilos kropp en gång!

Det säkra kortet är ut på fjärden.
För att komma ut på fjärden måste man ha en båt .
För detta krävs planering/tid>>tid finns om kroppen är nergrävd.

Det finns båtramp samt möjlighet till båt på Ekudden.
Båt aktiviteter på natten reflektera ingen över då folk nattfiskar
även under sensommaren.

I samband med utgrävningen borde polisen kontrollerat
båt uthyrningar,behövs bara en roddbåt.
Att det är båtaktiviteter på ekudden är ”ristat i sten”
annars investerar man inte i båtramp.

Min hypotes lutar mer mot att gärningsmannen
kan sitt område.
Vi är dåliga på att observera personer i vår närhet ,misstänka
människor för ruskiga brott.
någon som kan vattnet väl!
Citera