2017-07-25, 07:08
Medlem
Spokane.
Citera
2017-07-25, 09:00
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Spokane.

Rätt! Frågan är din.
Citera
2017-07-25, 19:36
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Rätt! Frågan är din.

För oss med lägre IQ får du gärna förklara ledtrådarna.
Citera
2017-07-25, 20:07
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Spook är ju i alla fall slang för CIA-agent!

Var inte Selmer medlem i Mensa förresten? Då måste han ju vara jättesmart!

Jag har själv gjort inträdesprovet i Mensa faktiskt. Dom kom fram till att jag lider av ett misstänkt förståndshandikapp (sant!).

Glad sommar på er kamrater! https://www.youtube.com/watch?v=bRymxxKPc5s&list=PLBVAbgar91ghzHYCvax62vHo Fm-GbAGRb&index=3

Edit: Spook verkar lika gärna kunna vara "racial slur for a black person"...samt ha en rad andra betydelser. Man kanske får använda ordet med försiktighet, he he.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-25 kl. 20:23.
Citera
2017-07-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att

Tycker alla här är ruskigt klipska

1a/b) Lägg till ring (ett o, inte exakt en ring) så får vi Spook, slang för CIA-agent. Mannen som skrev om ringar (fantasy) är JRR Tolkien, fantasy-författaren David Eddings föddes i Spokane. 1c) Lägg till Centerns C i början så fås Spock, halv-vulkan(pappa vulkan, mamma människa) från Star Trek. 2) Kallas "Lilac city", Sigtuna kallas ibland syrenernas stad. 3) Fars dag "uppfanns" i staden, och Bing Crosby (White Christmas) föddes i staden.

4) Spokane (indianstammen) och stadens namn betyder "Solens barn".
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2017-07-25 kl. 20:54.
Citera
2017-07-25, 20:20
Medlem
Citat:

1a/b) Lägg till ring (ett o, inte exakt en ring) så får vi Spook, slang för CIA-agent. Mannen som skrev om är ringar (fantasy)JRR Tolkien, fantasy-författaren David Eddings föddes i Spokane. 1c) Lägg till Centerns C i början så fås Spock, halv-vulkan(pappa vulkan, mamma människa) från Star Trek. 2) Kallas "Lilac city", Sigtuna kallas ibland syrenernas stad. 3) Fars dag "uppfanns" i staden, och Bing Crosby (White Christmas) föddes i staden.

Var helt inne på att partibokstaven skulle vara V som i VPK och vulkanen Vesuvius! Höll på att googla mig sönder och samma på om det fanns någon stad vid namn "Suvius"

Tänkte att det var en luring, att man skulle ta bort både V och e i Vesuvius eftersom de båda första bokstäverna uttalas som V!

Jag skulle gått ett steg åt höger och bytt vulkan bara, hi hi.

Edit: Jaha! Det var Spock i Star Trek!

...och Centern! Fick för mig att det var S när jag såg svaret. Då skulle jag ju tagit två kliv åt höger.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-25 kl. 20:27.
Citera
2017-07-25, 20:40
Medlem
atts avatar
Citat:

1a/b) Lägg till ring (ett o, inte exakt en ring) så får vi Spook, slang för CIA-agent. Mannen som skrev om är ringar (fantasy)JRR Tolkien, fantasy-författaren David Eddings föddes i Spokane. 1c) Lägg till Centerns C i början så fås Spock, halv-vulkan(pappa vulkan, mamma människa) från Star Trek. 2) Kallas "Lilac city", Sigtuna kallas ibland syrenernas stad. 3) Fars dag "uppfanns" i staden, och Bing Crosby (White Christmas) föddes i staden.

Tackar för förklaringarna. Den här var supersvår tycker jag. Letade bland de kända fantasyförfattarnas födelsestäder, hade Spokane på listan, men lyckades inte göra kopplingarna till övriga ledtrådar!
Citera
2017-07-25, 20:52
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
- - -
- - -

Skummade tråden på jobbet och tänkte "jaha, det finns en vulkan som heter Pokane Pokane... låter polynesiskt... troligen på Maui då...".

Cred till Selmer som tog denna extremt kluriga, och ett tack till att som äskade förklaringar, det blir en "endast Nixon kunde åka till Kina effekt" när just du gör det...
Citera
2017-07-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Var helt inne på att partibokstaven skulle vara V som i VPK och vulkanen Vesuvius! Höll på att googla mig sönder och samma på om det fanns någon stad vid namn "Suvius"

Tänkte att det var en luring, att man skulle ta bort både V och e i Vesuvius eftersom de båda första bokstäverna uttalas som V!

Jag skulle gått ett steg åt höger och bytt vulkan bara, hi hi.

...och Centern! Fick för mig att det var S när jag såg svaret. Då skulle jag ju tagit två kliv åt höger.

Så avancerat var det inte Men ska lägga den idén på minnet hehe
Citera
2017-07-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Skummade tråden på jobbet och tänkte "jaha, det finns en vulkan som heter Pokane Pokane... låter polynesiskt... troligen på Maui då...".

Cred till Selmer som tog denna extremt kluriga, och ett tack till att som äskade förklaringar, det blir en "endast Nixon kunde åka till Kina effekt" när just du gör det...

Hehe Tvingade mig genom en Star Trek-film (Inte riktigt min cup-of-tea) med systerbarnen förra veckan, tänkte "jaha där försvann några timmar av ens liv" , men man flck tydligen lite nytta av filmen
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2017-07-25 kl. 21:07.
Citera
2017-07-25, 21:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Hehe Tvingade mig genom en Star Trek-film (Inte riktigt min cup-of-tea) med systerbarnen förra veckan, tänkte "jaha där försvann några timmar av ens liv" , men man flck tydligen lite nytta av filmen

Fan... att borde bannas... verboten att gå i polemik med sig själv!!!! Är nämligen helt overbevised att "Selmer" är ett konto som delas av att, schizo och tcfmog... (går ju fram som en slåttermaskin här... ...i alla TRE trådarna... jeeesus... allvarligt Selmer: hatten av!).
Citera
2017-07-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius

En "kul grej" i sammanhanget är att Kissinger åkte på flera hemliga resor till Kina och gjorde upp hela prylen med de högsta hönsen. Sen kom Nixon liksom bara som en sorts symbolisk konfirmation på hela förhandlingarna. Vilken teater! Kissinger stödde förövrigt sedermera massakern på Himmelska fridens torg och han hade enorma ekonomiska intressen i Kina (via sitt företag China Ventures, Inc.).
Citat:
According to Kissinger's book, "The White House Years" and "On China", the first secret China trip was arranged through Pakistani and Romanian diplomatic and Presidential involvement, as there were no direct communication channels between the states.
https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger

Här i samspråk med Mao: https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger#/media/File:Kissinger_Mao.jpg

Hur sover han om natten?

Citat:
Kissinger played a key role in bombing Cambodia /.../ The bombing campaign contributed to the chaos of the Cambodian Civil War, which saw the forces of leader Lon Nol unable to retain foreign support to combat the growing Khmer Rouge insurgency that would overthrow him in 1975. /.../ The American bombing of Cambodia resulted in 40,000-150,000 deaths from 1969 to 1973, including at least 5,000 civilians. Kissinger himself said there were about 50,000 civilian casualties in the bombing.
https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Kissinger

1969 meddelade Nixonadministrationen Sovjetunionen att "galningen är lös" i samband med att USA beordrade full krigsmobilisering.
Citat:
In October 1969, the Nixon administration indicated to the Soviet Union that "the madman was loose" when the United States military was ordered to full global war readiness alert (unbeknownst to the majority of the American population), and bombers armed with thermonuclear weapons flew patterns near the Soviet border for three consecutive days.
https://en.wikipedia.org/wiki/Madman_theory

Ja, till och med Kissinger tycks förvånansvärt nog hysa mänskliga drag i jämförelse med den fullt ut demonbesatte Nixon. Från The New York Times:
Citat:
A few weeks before ordering an escalation of the Vietnam War, President Nixon matter-of-factly raised the idea of using a nuclear bomb. His national security adviser, Henry A. Kissinger, quickly dissuaded him.

Mr. Nixon's abrupt suggestion, buried in 500 hours of tapes released today at the National Archives, came after Mr. Kissinger had presented a variety of options for stepping up the war effort, among them attacking power plants and docks, in an April 25, 1972, conversation in the Executive Office Building in Washington.

''I'd rather use the nuclear bomb,'' Mr. Nixon responded.

''That, I think, would just be too much,'' Mr. Kissinger replied.

''The nuclear bomb. Does that bother you?'' Mr. Nixon asked. ''I just want you to think big.''

The following month, Mr. Nixon ordered the biggest escalation of the war since 1968.

In a 1985 interview, Mr. Nixon acknowledged that he had considered ''the nuclear option.''
http://www.nytimes.com/2002/03/01/world/nixon-proposed-using-a-bomb-in-vietnam-war.html

Citat:
Samma här! Laddade ned en Star Trek-film med han William Shatner. Tror den var från 70-talet. Jag blev tvungen att stänga av rätt omgående då den var starkt ångestframkallande.

Den här rullen däremot är nog bland det absolut bästa jag sett i filmväg: http://www.imdb.com/title/tt0050083/

Rekommenderas starkt!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-25 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in