Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Hennes "störst, bäst o vackrast"-attityd i fängelset gör henne nog illa omtyckt. Bara det och "lyxresor, skumpa" m.m skulle räcka.
Det ihop med att hon är socionom som har dödat sin pappa och sin man som var pappan till de två yngsta barnen - och sen försökt skylla ena mordet på sin son och även försökt muta barnen till att ta på sig skulden. Sen tillkommer hennes ansvarslösa girighet när det gäller fosterbarn och flyktingar, av vilka de sistnämnda hon även utnyttjat sexuellt.
Så, summan av detta blir en psykopat-soc.tant som inte drar sig för att offra sina egna barn för sin egen skull. En girig, ansvarslös soc.tant som också utnyttjat de ungdomar hon fick massor av pengar för att ta hand om. En soc.tant som skriver hatiska brev till sina anhöriga. En soc.tant som erbjuder Aftonbladet att fläka ut sig med en dagbok, utan en tanke på sina barn.
Man kan tänka sig att det är en del av de intagna som har dåliga erfarenheter av både soc.tanter och fosterhem. Även att det finns intagna som har egna barn utanför och där deras barn betyder allt.
Så, Johanna "vet-bäst" Möller kommer inte att ligga bra till där, hos "de värsta kriminella".
Det är vad jag tror.
Ja, är det någon ställe personer tycker illa om henne så är det på kåken. Sedan fattar hon säkert inte att hon ska ligga lågt, utan hon går på som vanligt. Ja, när jag tänker på allt som de måste ha läst om henne så blir jag nästan övertygad om att hon får välja isolering från början.
Där är nog många som har minst sagt dålig erfarenhet av soc.tanter. Som lök på laxen kommer här en som vet allt och kan allt. Självklart har de följt hennes fall precis som vi har. Bilderna från Thailand, hennes unge älskare, sexskandalen, hur hon har tjänat på sina "familjebarns-älskare" Allt har de läst i blaskan.
Ja, det är så jag sitter med skämskudden när hon erbjuder Aftonbladet sina dagboksanteckningar och dessutom ber Kaj Linna om hjälp. Kaj var inte ute många dagar innan hjälp begärdes från Eskilstunas primadonna.
Jag undrar om hon verkligen förstår vad som väntar. Hon kommer säkert att säga många gånger "att detta är inte en miljö jag är van vid, jag är en välutbildad kvinna". Som hon sa på rättegången..
Trots det tror jag att hon är rädd för att inte höras och synas.. Hon vill till varje pris uppmärksammas. Kommer det någon redaktion från TV eller tidning som säger "vi vill gärna göra ett reportage om någon av era interner".
Då slår hon världsrekord i löpning och skriker "jag vill, fråga mig, det finns inget jag inte talar om. Jag är en berest kvinna och har lägrat män från hela världen, jag är intressantast, fråga DP!

Det går faktiskt att säga att vi är bästisar, jodå!