2017-07-25, 10:14
Medlem
God morgon ☀

Rpu klar för båda. Ingen av dem bedöms ha eller ha haft en allvarig psykisk störning.

Tv4 play
Citera
2017-07-25, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Johanna Möller och Mohammed Rajabi är inte psykiskt sjuka och kan dömas till fängelse.

Citat:
Vare sig Johanna Möller eller Mohammad Rajabi lider av någon allvarlig psykisk störning – de kan därmed dömas till fängelse. Det står klart efter att de rättspsykiatriska undersökningarna är inlämnade till tingsrätten.

Sedan tidigare har Västmanlands tingsrätt slagit fast att de båda är skyldiga.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/beskedet-om-johanna-moller/
Citera
2017-07-25, 10:16
Medlem
AdFontess avatar
Ja, så var utredningen klar, ingen allvarlig psykisk störning (låg bakom brottet).

Låter rimligt, hon är visserligen störd (kalkylerande, kall) men motivetet var (pengarna), bara ren girighet låg bakom.

"Arbogakvinnan kan dömas till fängelse"
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/nu-ar-rattspsykiatriska-undersokningen-klar
Citera
2017-07-25, 10:17
Medlem
Skulle bra gärna vilja läsa den där rpun lol
Jag tror att de kom fram till att JM är psykopat och att MR lider av svår narcissism ( ursäkta lekmannatermer)
Citera
2017-07-25, 10:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
När hon inser att både pengarna och makten över sina marionetter är puts väck - ja, det straffet slår hårdare än något annat. Hon har ju fostrat barnen till att förstå att man tar det man själv behöver, utan samvetskval, så det måste hon ha kunnat förutse - att barnen snott åt sig vad de behövt. Men, nog måste väl hennes konton vara låsta nu för länge sen, så det finns pengar till skadestånden? Det gör nog också JM väldigt ont, att behöva betala skadestånd - ur egen ficka.
Ja, hon har nog mått riktigt bra under RPU:n med allas blickar mot sig. Fokus, att vara centrum för allt och alla - det är ju det som är grejen.

Dessutom, så tänker hon nog att hon hajar allt så mycket bättre än de som utreder henne, hon har ju läst "psykologiboken". Klart att dessa personer kan manipuleras och tro det hon vill att de ska tro.
Tänker, som vanligt, sitt mantra: "jag ljuger så bra", vilket får mig att tänka på just den låten: https://www.youtube.com/watch?v=MdgV5w4wcL8

Visst blir hon ganska arg om Aftonbladet inte vill publicera brev eller dagbok eller om tingsrätten och andra inte helt ändrar sin uppfattning i fallet efter hennes brev. Då är ju alla andra - förutom hon - idioter!
Som vanligt, alltså.

När hon väl hamnar i fängelset, inlåst, pank och bortglömd, ja vad det ska skrivas då!
Undrar vilka som ska ha nästa brev?
Amnesty International kanske, vi får se.

De har väl låst så mycket medel det talats om i skadestånd. Resten får hon väl få förfoga över, eller snarare JB, som fått förtroendet att sköta hennes ekonomi. Inte speciellt smart av Johanna att låta den stackars svaga missbrukardottern att ta hand om 3 miljoner (aktieutdelningen). Brorsan DB och JJ ligger väl på henne som iglar och tigger stålar för att fortsätta vara tysta om saker.
Citera
2017-07-25, 10:39
Medlem
Konstigt att ingen var sjuk. Jag trodde han skulle vara sjuk. Han som mördade alltså.
Citera
2017-07-25, 10:42
Medlem
Donnabella6s avatar
YESSSSS!!!!
Grattis din AvArt!
Nu hamnar du där hierarki råder och andra är väldigt manipulerande och empatilösa!
Sååå glad över detta!
Nu blir det inte lätt!!!!!!!!!!
Plus detta ville hon inte alls.
Sitter med ett leende!☺
Citera
2017-07-25, 10:47
Medlem
Live tv vlt 1100
Johanna Möller lider inte av allvarlig psykisk störning – kan dömas till fängelse
http://www.vlt.se/blaljus/brott/johanna-moller-lider-inte-av-allvarlig-psykisk-storning-kan-domas-till-fangelse
Citera
2017-07-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
YESSSSS!!!!
Grattis din AvArt!
Nu hamnar du där hierarki råder och andra är väldigt manipulerande och empatilösa!
Sååå glad över detta!
Nu blir det inte lätt!!!!!!!!!!
Plus detta ville hon inte alls.
Sitter med ett leende!☺

Varför le? Två människor är döda och en äldre kvinna svårt skadad. Två döms men uppenbart går flera fria. Fy fan vilken tragedi för alla inblandade. Jag förstår inte hur man kan sitta och le. Jag tror varken mamman, systern och anhöriga till Aki ler. Hade JM varit sjuk så hade de fått en förklaring som de hade kunnat förstå men nu är det bara pengar.
Citera
2017-07-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Konstigt att ingen var sjuk. Jag trodde han skulle vara sjuk. Han som mördade alltså.
Betyder inte att man är frisk eller sjuk!
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/221983
Citera
2017-07-25, 10:54
Medlem
Det här handlar om vuxna människor. Men det obehagliga är de två döda barnen. Varför uppmärksammas inte det? Det tycker jag borde ha utretts också.
Citera
2017-07-25, 11:03
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Varför le? Två människor är döda och en äldre kvinna svårt skadad. Två döms men uppenbart går flera fria. Fy fan vilken tragedi för alla inblandade. Jag förstår inte hur man kan sitta och le. Jag tror varken mamman, systern och anhöriga till Aki ler. Hade JM varit sjuk så hade de fått en förklaring som de hade kunnat förstå men nu är det bara pengar.
Herregud ,varför tror du jag ler!
För att hon får det straff hon inte ville ha!!!!
Du måste va nån flum.hippie peace person.
Jag ids inte ens bemöta detta.
Och betackar mig fler synpunkter från dig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in