2017-02-10, 13:15
Medlem
Orm Ondes avatar
Jo, ni Boråsare verkar ju ha koll på era original, vad nu än är förklaringen. Fortsätt med det, för den här tråden har jag skrattat gott åt genom åren.

Inget ont om Borås förresten, till sommaren tror jag att jag skall åka dit och se om jag kan få syn på några av de som omnämns i tråden.
Citera
2017-02-10, 13:48
Medlem
nutsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jo, ni Boråsare verkar ju ha koll på era original, vad nu än är förklaringen. Fortsätt med det, för den här tråden har jag skrattat gott åt genom åren.

Inget ont om Borås förresten, till sommaren tror jag att jag skall åka dit och se om jag kan få syn på några av de som omnämns i tråden.

Du kan kontakta mig så kan vi ordna en gruppvisning
Citera
2017-07-10, 19:14
Japp, Jag är uppvuxen i Borås. känner till de flesta "originalen" under senaste 60 åren iallafall.
Tisdag i förra veckan sitter och dricker en kopp kaffe på ett litet kafé i staden. ...... sitter en man vid bordet lite längre bort, jag tänker inte mer på det. . och när jag lämnat "fiket" ...... kommer det 2 st män efter mig..... varav den ena säger. ...... här är Kj^ll! , Kj^ll känner igen dig. ..... : Jag frågar då denne. ...... VILKEN KJ^LL ?. ...... då svarar den andra mannen. ..... Thutte. ...Thutte. .....

Var säkert 25 år sedan man såg honom sist "och kände igen honom"... (förändring må jag säga)..... hade inte en tanke på att HAN kunde förändras i utseendet så enormt mycket. ....... Denna Legend. ..som fortfarande är i Stan, Sommartorsdagarna ...... i dag mår han bra. ...... jag tycker inte vi ska nämna honom längre vid det gamla "smeknamnet" han påtvingades en gång för längesedan..... utan stå upp för en mycket trevlig man med rullator och mycket ödmjukhet.
Citera
2017-07-16, 20:05
Medlem
Tvillingarna är två stycken tvillingbröder som ofta ses trafikera 155an mot svaneholm men också 1an upp till sjukhuset. De två är som tagna ur en serietidning, helt identiska med ett väldigt komiskt och roligt utseende. Dock så tycks de vara väldigt trötta på varandra då de aldrig pratar med varandra och dessutom sitter på olika platser i bussen.

Dom bor i en villa på Östermalm strax nedan för sjukhuset.
Citera
2017-07-24, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Boras77A
Tvillingarna är två stycken tvillingbröder som ofta ses trafikera 155an mot svaneholm men också 1an upp till sjukhuset. De två är som tagna ur en serietidning, helt identiska med ett väldigt komiskt och roligt utseende. Dock så tycks de vara väldigt trötta på varandra då de aldrig pratar med varandra och dessutom sitter på olika platser i bussen.

Ja! Det är Stefan och Patrik...
Väl kända sedan deras galenskaper på 80 och 90 talet.
Har lugnat ner sig BETYDLIGT mycket....
Senast redigerad av Massonite 2017-07-24 kl. 22:26.
Citera
2017-07-24, 23:04
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
I mitten av nittiotalet fanns det två jävulstyrkare som gick i svarta kläder, hade nitar, kedjor och hängde döda katter runt axlarna. Alla kidsen var rädda för dessa två, hette de Putte & Pascal?

En hade svart långt hår ner till röven. Hängde en massa småtjejer med dom, En bodde väl nedanför Musiklagret/Tjänis högt uppe på Döbelnsgatan.

Var finns dessa idag? Någon som identifierat någon småtjej idag som hängde med det pattrasket då?

Ja ! Putte och Pascal. Det var Puttes katt, som han tog huvudet ifrån (flådde och kokade i en stor gryta) sen satt han i flera dagar och pillade ut katthjärnan med en liten nål.

Nuförtiden pratar de inte mer med varandra.

Putte uppfostrades mycket hårt i en kristen familj i Åmål, men så fyllde han 18 år packade en väska och gick hemifrån.
Han är ursprungligen från norrby på 70 talet.

Vet en hel del om honom, men vill inte hänga ut honom inför massvis av läsare.

Pascal, rädd för allting, mobbades i skolan som liten....... (satt till slut bara hemma i flera år, bara för att odla hår)...
vågar inte ens åka pulka..
Citera
2017-07-25, 00:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag var för några dagar sedan i Borås och träffade på en massa härliga orginal och fyllisar. En gubbe hette Börje och han söp sig för full och rasade ihop så snuten fick ta hand om honom. Fyra snutar fick hjälpa honom till polisbussen. Sedan såg jag en annan lirare där som var på pricken lik han i filmen snickeriet, han som hade hat 22 tjejer va och varit raggare. Om det nu var han vet jag inte,men han såg ut som honom och lät som honom. Träffade på lite kåkfarare och pundare där också, sköna lirare verkade finnas i Borås.
Citera
2017-07-25, 00:59
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boras77A

De bor inte alls i en villa på Östermalm. De bor ute i Svaneholm, vilket är anledningen till att man kan se dem åka linje 155 regelbundet. Vad har du fått Östermalm ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja! Det är Stefan och Patrik...
Väl kända sedan deras galenskaper på 80 och 90 talet.
Har lugnat ner sig BETYDLIGT mycket....

Jag vet vilka de är, men jag har tydligen missat vad de sysslade med på 80-talet och 90-talet. Lust att berätta mer?
Citera
2017-07-25, 12:28
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
De bor inte alls i en villa på Östermalm. De bor ute i Svaneholm, vilket är anledningen till att man kan se dem åka linje 155 regelbundet. Vad har du fått Östermalm ifrån?

Jag vet vilka de är, men jag har tydligen missat vad de sysslade med på 80-talet och 90-talet. Lust att berätta mer?

Nja. för deras skull berättar jag inte allting i detalj. .... men kan sträcka mig till att de var inte guds bästa barn...
De har varit många vändor till Polisen för deras rackartyg, ett utav rackartygen tidigt 90 tal, är väl när Stefan o Patrik var relativt dragna och berusade på lite för mycket hembränt. ...... de orkade inte ta bussen hem......orkade inte sova på en parkbänk utomhus. ... tog därför en parkbänk och drog rakt in i ett skyltfönster. ...... ställde in parkbänken och la sig för att sova. ... inne i butiken. ...... De är helt igenom snälla. .... men kan hitta på nästan vad som helst. ..... ett annat rackartyg de gjort. .... "räknas väl som mordbrand". .. (familjen blev vräkt en gång på mitten 80 tal) ...... Då eldade de upp hela huset i Timmele...Deras farsa ägde huset på kullen i Svaneholm (varbergsvägen 175)...... det huset finns inte kvar idag... brann ju också... men om det var dessa tvillingar som tuttade på, vet jag faktiskt inte. ....men skulle tro det..lätt.

Så idéer har de gott om...
Citera
2017-07-25, 14:24
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Nja. för deras skull berättar jag inte allting i detalj. .... men kan sträcka mig till att de var inte guds bästa barn...
De har varit många vändor till Polisen för deras rackartyg, ett utav rackartygen tidigt 90 tal, är väl när Stefan o Patrik var relativt dragna och berusade på lite för mycket hembränt. ...... de orkade inte ta bussen hem......orkade inte sova på en parkbänk utomhus. ... tog därför en parkbänk och drog rakt in i ett skyltfönster. ...... ställde in parkbänken och la sig för att sova. ... inne i butiken. ...... De är helt igenom snälla. .... men kan hitta på nästan vad som helst. ..... ett annat rackartyg de gjort. .... "räknas väl som mordbrand". .. (familjen blev vräkt en gång på mitten 80 tal) ...... Då eldade de upp hela huset i Timmele...Deras farsa ägde huset på kullen i Svaneholm (varbergsvägen 175)...... det huset finns inte kvar idag... brann ju också... men om det var dessa tvillingar som tuttade på, vet jag faktiskt inte. ....men skulle tro det..lätt.

Så idéer har de gott om...

Tja, misstänkte att det handlade om alkohol. Än idag kan man se en av dem ha någon ölburk i jackfickan och liknande. Även om jag aldrig kan minnas att jag har sett dem stupfulla eller så. De är inte som vissa andra boråsare.

Har pratat med dem ett par gånger, oftast för att en av tvillingarna har börjat prata med mig, och de verkar rätt så trevliga i alla fall. Kanske var tur att jag har träffat och sett dem på senare år, snarare än när de var yngre och sysslade med dumheter.
Citera
2017-07-25, 15:28
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Tja, misstänkte att det handlade om alkohol. Än idag kan man se en av dem ha någon ölburk i jackfickan och liknande. Även om jag aldrig kan minnas att jag har sett dem stupfulla eller så. De är inte som vissa andra boråsare.

Har pratat med dem ett par gånger, oftast för att en av tvillingarna har börjat prata med mig, och de verkar rätt så trevliga i alla fall. Kanske var tur att jag har träffat och sett dem på senare år, snarare än när de var yngre och sysslade med dumheter.
Skulle tro att det är Stefan som har ölburk i fickan i såfall, som skrivits tidigare... De är rakt igenom snälla människor.... (har aldrig get sig på andra, bara sig själva) ett tips. ..... om du vill prata djupt med dem. .... prata Whitesnake. .. de gillar soft hårdrock....blues...och Ebba Grön. ..

Ok.. ja det är Stefan som börjat prata med dig, Patrik är den som är blyg...."den snällaste av dem" han är alltid med. .... som en spegelbild...
Senast redigerad av Massonite 2017-07-25 kl. 15:32.
Citera
2017-07-25, 16:25
Citat:
Skulle tro att det är Stefan som har ölburk i fickan i såfall, som skrivits tidigare... De är rakt igenom snälla människor.... (har aldrig get sig på andra, bara sig själva) ett tips. ..... om du vill prata djupt med dem. .... prata Whitesnake. .. de gillar soft hårdrock....blues...och Ebba Grön. ..

Ok.. ja det är Stefan som börjat prata med dig, Patrik är den som är blyg...."den snällaste av dem" han är alltid med. .... som en spegelbild...

De heter Lundberg i efternamn.

Jan Stefan och Jens Patrick.

de bor iallafall i var sin lägenhet. ..
Senast redigerad av Massonite 2017-07-25 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in