2017-07-24, 18:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Oerhört skadligt inflytande på de två som var svagast i flocken, AB och AG har ju klarat sig fan så mycket bättre undan vilket är en välgärning, AG har ju sin far att luta sig emot och vi vet ju vad hab betytt för honom.
Det är nog väldigt medvetet val från JMs håll vem hon binder tightast.
Nu har ju JM förvisso involverat sina barn i sin lust att mörda, men det finns barn som nu lever för att hjälpa andra i samma sits, där det kommit som en vansinnig chock att en älskad familjefar levt dubbelliv och visar sig vara empatistörd seriemördare. Hela livet raseras på ett bräde i ett kaos av svek och sorg. Insikten att morsan är fjärran från normal och ambivalensen lär oavsett vara det samma.
Melissa Moore är en sånt barn. Allt kommer ikapp henne den dag hennes dotter kommer hem från skolan och frågar:
- "Mamma, alla har en pappa, var är din pappa?"
Citat:
DB och JB kan räddas om de bara vill, det är upp till dem att med rätt stöd få den tillräckliga distansen från sin galna mor, först då kan de helas och börja processen till att bli fullt fungerande människor i samhället.
Absolut, men det kräver mod att ta steget i rätt riktning, en ansvarsfråga.
Citera
2017-07-24, 18:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tvillingarna har redan placerats i fosterfamilj, och såvida JM inte frias så lär väl dessa små inte ha någon vidare kontakt med Big Mama.
De kan klara sig bra. Åldersmässigt så har de långt ifrån "präglats" klart.
JB/JJ samt DB skyddar sig själva. De är misstänkta, men då det ännu saknas tydliga tekniska bevis för deras inblandning, dock inte åtalade. Att DB möjligen är lätt autistisk tror jag kan vara sant. Bara en känsla. Kriminell, men inte nödvändigtvis med på mord.

JB är däremot mammas dotter till 100%. Hon och JJ gjorde nåt med Aki, oklart vad, mord eller medhjälp?
Båda två stenhårt kriminella. Och de kommer aldrig tjalla.
Om jag vore Anki, så skulle jag skippa allt umgänge med JB
.
Ja, håller med dig om att de yngre barnen har störst chans att klara sig bra.
Det stämmer nog också att DB kan ha någon form av lättare autism. Han borde fått stöd och hjälp för det tidigt, utretts för någon störning inom autismspektrumet. Han verkar vara så osäker och känslig. Har nog haft ett rent helvete med JM som mamma.

Mitt fetade; det är troligtvis precis så. Tyvärr.
Jag vill försöka tänka att det ska finnas hopp för att alla barnen ska kunna leva ett mer normalt liv, men för JB är risken stor att det redan är kört, av de anledningar du tar upp.
Citera
2017-07-24, 19:02
Medlem
K.Stroganoffs avatar
"JB är däremot mammas dotter till 100%. Hon och JJ gjorde nåt med Aki, oklart vad, mord eller medhjälp?
Båda två stenhårt kriminella. Och de kommer aldrig tjalla.
Om jag vore Anki, så skulle jag skippa allt umgänge med JB."

Här har vi spiken i Akis huvud. Jag blev helt övertygad efter att ha läst FUP och lyssnat på varelserna i Tingsrätten.Nu tiger de för att rädda sitt eget skinn.
Citera
2017-07-24, 19:10
Medlem
K.Stroganoffs avatar
De här varelserna är nog även det "nätverk" som polisen nämnde, vilket gjorde att Anki och den andra dottern blev tvingade att ha hemligt boende i annat land. Afgankopplingen kan nog vara djupare än vad vi hittills sett.
Citera
2017-07-24, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det stämmer nog också att DB kan ha någon form av lättare autism. Han borde fått stöd och hjälp för det tidigt, utretts för någon störning inom autismspektrumet. Han verkar vara så osäker och känslig. Har nog haft ett rent helvete med JM som mamma.
Tror knappast det är annat än att han fått weird referensramar med modersmjölken. Det talas om ADHD men jag undrar stundom vad som är en reaktion/protest och vad man ska kunna förvänta sig vid en sån uppväxt. När han är arg på henne och skäms för hennes harem i lägenheten känns han riktigt frisk.
Citera
2017-07-24, 20:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:

Mitt fetade; det är troligtvis precis så. Tyvärr.
Jag vill försöka tänka att det ska finnas hopp för att alla barnen ska kunna leva ett mer normalt liv, men för JB är risken stor att det redan är kört, av de anledningar du tar upp.

"Han verkar vara så osäker och känslig."

Vad grundar du det på ? Nån djupare analys ? Du skriker högt - men varför ? MR knivskadade AM och mördade GM, det har han "själv" medgett / erkänt.

AP har hittats död på grunt vatten i Hjälmaren. Åklagarna söker bevisa...... å, DU är redan framme...
bakgrundsanalyser och straffutmätningar ligger klara, för alla och envar som vill svälja.... Nja...
Citera
2017-07-24, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tvillingarna har redan placerats i fosterfamilj, och såvida JM inte frias så lär väl dessa små inte ha någon vidare kontakt med Big Mama.
Nej så funkar det inte i verkligheten. I din värld men inte i samhället. JM har fortfarande sina rättigheter som mamma. Känns det illa?
Citera
2017-07-24, 20:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror knappast det är annat än att han fått weird referensramar med modersmjölken. Det talas om ADHD men jag undrar stundom vad som är en reaktion/protest och vad man ska kunna förvänta sig vid en sån uppväxt. När han är arg på henne och skäms för hennes harem i lägenheten känns han riktigt frisk.
Ja, det är ett friskhetstecken men tyvärr får han ingen sund och normal respons av JM över det han blir arg och känner skam över. Var tar all hans frustration då vägen, kan man undra.
Ja, endast "weird referensramar" i sig kan få de flesta barn och ungdomar att uppvisa lite "svåra" beteenden, såklart. Skulle nog vara mer uppseendeväckande om någon av de äldre barnen varit helt "normala" och problemfria.
Citera
2017-07-24, 21:13
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej så funkar det inte i verkligheten. I din värld men inte i samhället. JM har fortfarande sina rättigheter som mamma. Känns det illa?
Psykopatmördaren är häktad med restriktioner, vad för rättigheter har hon menar du ?
Citera
2017-07-24, 21:16
Medlem
Intressant artikel om JM:
Citat:
När svårigheterna i livet kommer på tal blir hon berörd.
Tonårsrevolten, matintresset och pappas pengar är bara en del av allt som påverkat Johanna Möller.
Hon fick familjen emot sig, pojkvännen att hata henne och arbetskollegerna att vända henne ryggen.
Arbogakvinnan förvandlades från gymnastiktjej till iskall mördare.

Citat:
Johanna Möller har hela tiden nekat till de brott som Västmanlands tingsrätt anser att hon har begått. Arbogakvinnan genomgår just nu en stor rättspsykiatrisk undersökning som avgör om hon kommer kunna dömas till fängelse eller inte.

När undersökningen är klar kan hennes dotter också komma att få svar på den fråga som hon ställde under rättegången:
– Jag undrar hur sjuk min mamma är.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-forvandling-fran-skolflicka-till-mordare/
Citera
2017-07-24, 21:19
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Berätta vad du menar med Mördar-Johannas rättigheter gentemot tvillingarna.
Tvillingarnas rättigheter, sett ur ett barnperspektiv, hur ser du på det?
Deras rättighet till att ha sin pappa i livet, är det av sekundär betydelse?
Citera
2017-07-24, 21:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är ett friskhetstecken men tyvärr får han ingen sund och normal respons av JM över det han blir arg och känner skam över. Var tar all hans frustration då vägen, kan man undra.
Ja, endast "weird referensramar" i sig kan få de flesta barn och ungdomar att uppvisa lite "svåra" beteenden, såklart. Skulle nog vara mer uppseendeväckande om någon av de äldre barnen varit helt "normala" och problemfria.
Där var ordet jag letade efter - frustration eller uppdämd ilska kanske. Problemet är väl i grunden en märklig uppväxt. Ena stunden traskar hon iväg och betalar drogskulder till hans kran, sen ska han vara stand-in som mördare.
Det känns onekligen som om grabben behöver göra upp med sig själv. Hans tjej verkar det vara mer ruter i, allt hon berättar i förhör nekar dock DB till. Saken är den att TC har inte ett dugg att vinna med de anteckningar hon har med sig till polisen, snarare tvärtom.

Hon träffar AB på café och hon berättar att hon försöker få DB att sluta knarka men att han håller sig ren tre, fyra dar och sen åker han till JB.
Hon beskriver för AB att JB "inte ens kunde säga hej för att hon var så neddrogad och hon satt och rullade en joint i soffan."

"Johanna hade bett honom att "göra sig av med Aki". David hade nekat till detta men Johanna har då försökt trycka på Davids ömma punkt då David älskar tvillingarna. Johanna hade sagt att Aki slår tvillingarna men David hade då sagt att hon ska anmäla Aki till polisen."

TC hör JB säga till JJ att inte prata om det här och uppfattade det handlade om drunkningen. JJ skämtade och JB säger "släpp det". Hon frågar sen DB vad det handlade om som då svarar att JB och JJ var med på Granliden samt att han tyckte det var "jävligt jobbigt att de berättade det för honom för då är det någonting som han måste hålla inom sig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in