2017-07-24, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vet du namnet på henne?
Fick ett PM om att hon ska heta kar*in och att hon hette Johansson i efternamn 1992, nu ska hennes efternamn börja på B. Tyvärr fick jag inte mer än så.
Citera
2017-07-24, 19:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, men jag undrar ändå om en bekant skulle gå med på att "röja upp" efter ett mord (dråp, olycksfall)? Skulle gm åka dit (på den tiden), så skulle ju den personen också åka dit. Skulle det vara värt det? Sedan kanske det beror på också vem "bekantingen" var? En bekant har ju inte lika starka band som en riktigt god vän eller en familjemedlem, och risken skulle vara större att denne bekant skulle "gola", tror jag.

Att det inte har läckt ut något på 25 år tyder på att det kan handla om att en familjemedlem till "pilot" kan vara inblandad t.ex. ett syskon. Familjemedlemen behöver nödvändigtvis inte ha varit med i bilen när kroppen hämtades upp utan kan alltså endast ha lånat ut den. MEN, hen vet ju i sådant fall att "pilot" dök upp mitt i natten och bad att få låna bilen.

Om vi antar att det är KGM som är "pilot" så har syskonen M*lmgr*n enligt uppgift väldigt starka band.
Citera
2017-07-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Att det inte har läckt ut något på 25 år tyder på att det kan handla om att en familjemedlem till "pilot" kan vara inblandad t.ex. ett syskon. Familjemedlemen behöver nödvändigtvis inte ha varit med i bilen när kroppen hämtades upp utan kan alltså endast ha lånat ut den. MEN, hen vet ju i sådant fall att "pilot" dök upp mitt i natten och bad att få låna bilen.

Om vi antar att det är KGM som är "pilot" så har syskonen M*lmgr*n enligt uppgift väldigt starka band.
Skulle vara intressant att veta om KB eller KGM systrar jobbade på sjukhuset?
Citera
2017-07-24, 19:16
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Vi behöver veta var KGM jobbar..? Jobbar han på e-Lux? Vi behöver också veta exakt vilken dag pilot var på arresten i Skövde.

Han jobbar som elektriker, ev på ett stort företag.
De jag pratat med med säger det är en mkt trevlig person.
Tyvärr känner jag ej ngn som arbetar på samma ställe om det är där.
Vill ju att det ska avfärdas om han är Pilot eller ej.
Senast redigerad av BlurryFace69 2017-07-24 kl. 19:21.
Citera
2017-07-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Skulle vara intressant att veta om KB eller KGM systrar jobbade på sjukhuset?
Kanske man ska åka till Mariestad och sätta sig på ett café eller gå till frisören för där skvallras det mycket på sådana platser. Finns alltid massor med skvallerkärringar som gärna berättar allt och lite till.
Citera
2017-07-24, 19:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Men resonemanget om skador då? BB hade skador, bodde nära Helena, har hög status i staden & åklgaren (som för övrigt är från samma stad) backar. Man skyddar de sina.

Ugglan! i samband med att du fick PM ang. vem som är "pilot" så nämde du att det fanns något i KGM's historia som kan ha varit en möjlig anledning till att åklagaren backade. Kan du berätta vad orsaken till detta skulle ha varit?
Citera
2017-07-24, 19:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
När det gäller det här med att den andra skon inte hittades förrän på måndagen kan ju ha någon av de följande förklaringarna:

- Polisens "sökhund" var ingen riktig spårhund och kanske var det mer tur än skicklighet att hunden hittade den första skon.
- Det var kanske inte hunden som hittade den första skon utan polismannen själv.
- Den andra skon kan ju ha hamnat så olyckligt i till exempel ett tätt brännässlebuskage att den helt enkelt var väldigt svår att se.
- Den andra skon kan ha fastnat lite halvhögt upp i en tät buske och de som letade tittade bara ner i marken.

Att skon hade placerats ut i efterhand ter sig för mig som fullständigt osannolikt. Varför i hela friden ta risken? Och nog vill man väl att det ska finnas så få spår som möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Har även jag mkt svårt att se varför man skulle göra sig besvär med ett sådant märkligt förfarande.

Det kanske är läge att skippa sko-snacket? känns som att det finns betydligt viktigare spår att utreda f.n.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-24 kl. 19:31.
Citera
2017-07-24, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kanske man ska åka till Mariestad och sätta sig på ett café eller gå till frisören för där skvallras det mycket på sådana platser. Finns alltid massor med skvallerkärringar som gärna berättar allt och lite till.
Jo så klart, men hade varit bättre om någon som jobbade på sjukhuset 1992 kunde bekräfta eller dementera..
Citera
2017-07-24, 19:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Att göra sig av med lösa föremål som hör till ett offer kan vara att de lossnat inomhus eller i slutet rum som är gärningsmannens (bil, hall tex). Att gm vill frigöra sig från dessa istället för att trä på ringar och sätta på skor.
Att kasta/lägga/plantera ut tillhörigheter, som blir spår ger också fler platser och ger i sig ett avstånd till den faktisk brotts- eller olycksplatplatsen.
H sågs väl sista gången verifierat på torget?
Citera
2017-07-24, 19:31
Medlem
[quote=Pudelfrillan|61298869]
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Det kanske är läge att skippa sko-snacket? känns som att det finns betydligt viktigare spår att utreda f.n.
Håller med!! Det har varit sjukt mycket spekulationer om skorna i tråden. Det finns massor bakåt i tråden för de som vill förkovra sig.
Citera
2017-07-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Han jobbar som elektriker, ev på ett stort företag.
De jag pratat med med säger det är en mkt trevlig person.
Tyvärr känner jag ej ngn som arbetar på samma ställe om det är där.
Vill ju att det ska avfärdas om han är Pilot eller ej.
Vilket ställe tänker du på?
Citera
2017-07-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Mogendans både på Hembygden och i Olstorp (Tidan). Vardagsmat en lördagsnatt för BB när han var i sin glans dagar. Absolut inget avvikande.

Jo jag tycker också att det är avvikande, även om han var en festprisse & brukade ramla omkring & slå sig så bodde han ändå granne med Helena dvs samma väg hem och var iaf då känd för att jaga småtjejer. När åklagaren också backar.. känns inte som hon skulle göra det för vem som helst, även om jag i grund och botten tror att åklagaren sköter sitt jobb. Här gick dock något fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in