Citat:
Ursprungligen postat av
Dumhetsmuseet
Patrik, verkar så, har enligt ett tidigare inlägg av LisaFlash setts strax efter han försvann,
1. gå över järnvägen av en byggnadsarbetare. Sedan,
2. ett vittne till, där tid/plats väckte uppmärksamhet.
Varför har dessa uppgifter inte varit intressanta att sprida mer?
Var hände detta mer exakt?
Finns det fler vittnen från tiden precis efter försvinnandet?
Om vittne 2 såg troligen Patrik och det var tidigt på morgonen 23 maj, vart tog han vägen utan att ha blivit sedd mer den dagen?
Lidl i Hallsberg där en nioåring noterat en kille med blommiga skor? Det borde ha blivit fler observationer i det området då. Det är inte lika trovärdigt.
I pressen har vi inte sett något om några säkra vittnesuppgifter efter det att Patrik synts på filmen. Tvärtom, har vi fått läsa om att det saknas säkra iakttagelser.
Om polisen inte har ansett att dessa vittnesuppgifter som LisaFlash pratar om som 100% trovärdiga, är det ju inte säkert att de går ut till pressen med dem. Men de kan ändå haft det som en för dem och Missing People, iakttagelser som kan vara värda att beakta. Nu gissar jag bara. Inget jag vet.
Men vi vet ju inget om dessa vittnen finns ens, eller om det var Patrik de såg. Den enda vi har hört det av, är LisaFlash. Med det menar jag inte att hon inte säger sanningen om vad hon har hört. Jag menar bara att vi inte har något som styrker det.
Samtidigt är det ju väldigt intressant, om det är som LisaFlash säger, att det finns vittnen som sett Patrik i ett tidigt skede av försvinnandet. Både platserna är intressanta och tidpunkten för det senaste.
Om Patrik levde dagen efter försvinnandet, blir ju teorin om självmord tunnare.