2017-07-24, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Okej tack. Har dock ingen våg, blir ögonnått, men det får la gå, vet du vilken dos den dåsighet man får av lyrica försvinner? Minns i början när man knarka på den så fick man ingen effekt knappt av 300 mg, nu ligger jag under 250 mg (tror jag) men är fortfarande i denna dimma, går på Voxra också, tror man kan vara dåsig av den med men ingen aning

Ja, tyvärr är det så jävla svårt att veta hur mycket man får i sig. Så ja, det ska funka fint med ögonmått ändå ska du se

Det där med dimma är svårt att förklara. Lyrica är så diffus, så ibland hamnar man i världens dimma av 200 mg. Och ibland känner man inget på 600 mg.
Citera
2017-07-24, 02:31
Medlem
Citat:
Hur påverkar Lyrica eran vikt? Den måste ju påverka ämnesomsättningen på något sätt. När jag började med den gick jag upp 15-20 kg, har alltid varit underviktig men då flög vikten upp. Tränar och äter ganska bra, ligger på ca 900-1400 kalorier om dagen, alltså ett rejält underskott när jag gymmar 3 dagar i veckan.
Har otroligt svårt att gå ner, när jag gick ner frpn 600-300 så gick jag ner ca 5-6 kg.

Är det någon som vet mer hur den påverkar exakt? Någon som varit med om liknande?

Där har du det som stör mig mest med Lyrica.

Den förbannade viktökningen!!!!

Den binder tydligen vatten i kroppen. Därför så sväller man upp.

Jag har alltid varit smal som en pinne. Nu har jag världens ölmage och ökat mycket i vikt.

Men det är mest magen som stör mig. Ser ut som om jag är gravid ( jag är kille)

Och då tar jag ändå inte Lyrica mer än 3 gånger i veckan.
Citera
2017-07-24, 03:08
Avslutad
Citat:
Hur påverkar Lyrica eran vikt? Den måste ju påverka ämnesomsättningen på något sätt. När jag började med den gick jag upp 15-20 kg, har alltid varit underviktig men då flög vikten upp. Tränar och äter ganska bra, ligger på ca 900-1400 kalorier om dagen, alltså ett rejält underskott när jag gymmar 3 dagar i veckan.
Har otroligt svårt att gå ner, när jag gick ner frpn 600-300 så gick jag ner ca 5-6 kg.

Är det någon som vet mer hur den påverkar exakt? Någon som varit med om liknande?

Jag verkar ha en jäkla tur med sånt där, har inte märkt att lyrican påverkat min vikt övh!
Tar ju dessutom mirtazapin som är ökänt för viktökning, men allt jag kände var ökad aptit de första 3-4 månaderna.. men jag ökade inte mitt kcal intag så därför inget hände antar jag! xD
Citera
2017-07-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jag verkar ha en jäkla tur med sånt där, har inte märkt att lyrican påverkat min vikt övh!
Tar ju dessutom mirtazapin som är ökänt för viktökning, men allt jag kände var ökad aptit de första 3-4 månaderna.. men jag ökade inte mitt kcal intag så därför inget hände antar jag! xD

Tar med mirtazapin till kväll, samt några andra så är konstant hungrig haha, men ändå, kan äta lite mer när hag rökt, annars inte mer.

Jag gick på vätskedrivande i tre månader men endast 1-2 kg rörde sig. Kansle inte händer något när man samtidigt tar lyrican som isf binder? Jaja ska bara klara av att sluta så man får borr magen.
Citera
2017-07-24, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Där har du det som stör mig mest med Lyrica.

Den förbannade viktökningen!!!!

Den binder tydligen vatten i kroppen. Därför så sväller man upp.

Jag har alltid varit smal som en pinne. Nu har jag världens ölmage och ökat mycket i vikt.

Men det är mest magen som stör mig. Ser ut som om jag är gravid ( jag är kille)

Och då tar jag ändå inte Lyrica mer än 3 gånger i veckan.

Haha samma sak för mig, tar ifs skiten varje dag men ser ut som man är gravid, iallafall gjode. Vägde runt 70 förut när man va 18-19.
Börjadw käka benzo o lyrica o hela sommar var borta, vakna upp efter denna tid vägde jag 97. Kämpat som fan med lågt kalori intag, gymmet samtidigt haft ett minimum på 10 000 steg om dagen. Väger runt 88 nu efter förra sänkningen.
Kanske är bra ändå, någon morot ska man ju ha så man håller sig borta.

Men kan skilja sig 3 kg om dagen, kan väga 91 ett tillfälle för att två timmae senare väga 88, skum medicin!
Citera
2017-07-24, 11:39
Avslutad
Citat:
Tar med mirtazapin till kväll, samt några andra så är konstant hungrig haha, men ändå, kan äta lite mer när hag rökt, annars inte mer.

Jag gick på vätskedrivande i tre månader men endast 1-2 kg rörde sig. Kansle inte händer något när man samtidigt tar lyrican som isf binder? Jaja ska bara klara av att sluta så man får borr magen.

Det kan nog stämma att lyrican gjorde det mindre effektivt!
Ska du sluta med lyrican eller vill du bli av med mirtazapin också?

Håller tummarna att du fixar detta då, sjukt starkt att ens försöka enligt mig!
Citera
2017-07-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Det kan nog stämma att lyrican gjorde det mindre effektivt!
Ska du sluta med lyrican eller vill du bli av med mirtazapin också?

Håller tummarna att du fixar detta då, sjukt starkt att ens försöka enligt mig!

Lyrican ska jag sluta med, mirtazapinen har slutat funka så ska nog köra nozinan och theralen. Samt stilnoct till insomnong då.
Däremot röka o mirtazapin med theralen däckar man rätt säkert på, synd bara det inte kan va en långsiktig lösning, har testat att köra slut på en en dag men man blir endast piggare i huvudet :/ är ett jäveldkap det där med sömnen, funkar mirtazapinen för dig?
Citera
2017-07-24, 12:45
Medlem
Det jävligaste för mig under min AT på lyrica efter 10 års bruk av preparatet är Insomnian och självmords tankarna fy helvete vilken dålig sömn man får om man inte har någon hjälpmedel som imovane och tungt indica weed för annara är du vaken i 7 dagar + och jag skojjar inte.Alla benzo slutade funka på mig när jag va på höga doser som 3200mg-4500mg så funkade inga benzo alls och inte heller z analoger stillnoct inget resultat skumt för lyrica binder inte på Gaba överhuvudtaget men blev korstolerans i mitt skalle men enda som funkade galant var min vän imovane utan dom hade jag dött av insomnian som orsakades av Lyr AT. Allt annat är lätt under avtänänding får inga mag problem heller men deppresesion,insomnia är det värsta för mig specielt när jag ej får mina 7-8h sömn så mår jag ej bra alls.
Citera
2017-07-24, 12:58
Avslutad
Citat:
Lyrican ska jag sluta med, mirtazapinen har slutat funka så ska nog köra nozinan och theralen. Samt stilnoct till insomnong då.
Däremot röka o mirtazapin med theralen däckar man rätt säkert på, synd bara det inte kan va en långsiktig lösning, har testat att köra slut på en en dag men man blir endast piggare i huvudet :/ är ett jäveldkap det där med sömnen, funkar mirtazapinen för dig?

Ah ja då är det ju bara att byta, hoppas du slipper några vidriga utsättningssymtom från mirtan! Ja den funkar för det mesta, innan mirta så hade jag aldrig sömnrutin och jag sov ofta bara 3-4 nätter per vecka. Nu somnar jag och vaknar samma tid varje dag för det mesta, får nån vecka/månad ibland då insomnia tar över igen, men är uthärdligt när man vet att det är tillfälligt och att man kan ta ikto vid behov
Citera
2017-07-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Det jävligaste för mig under min AT på lyrica efter 10 års bruk av preparatet är Insomnian och självmords tankarna fy helvete vilken dålig sömn man får om man inte har någon hjälpmedel som imovane och tungt indica weed för annara är du vaken i 7 dagar + och jag skojjar inte.Alla benzo slutade funka på mig när jag va på höga doser som 3200mg-4500mg så funkade inga benzo alls och inte heller z analoger stillnoct inget resultat skumt för lyrica binder inte på Gaba överhuvudtaget men blev korstolerans i mitt skalle men enda som funkade galant var min vän imovane utan dom hade jag dött av insomnian som orsakades av Lyr AT. Allt annat är lätt under avtänänding får inga mag problem heller men deppresesion,insomnia är det värsta för mig specielt när jag ej får mina 7-8h sömn så mår jag ej bra alls.

Ja, Imovane är verkligen kung. Jag tar dem även dagtid mot ångesten.
Citera
2017-07-24, 15:11
Medlem
Citat:
Haha samma sak för mig, tar ifs skiten varje dag men ser ut som man är gravid, iallafall gjode. Vägde runt 70 förut när man va 18-19.
Börjadw käka benzo o lyrica o hela sommar var borta, vakna upp efter denna tid vägde jag 97. Kämpat som fan med lågt kalori intag, gymmet samtidigt haft ett minimum på 10 000 steg om dagen. Väger runt 88 nu efter förra sänkningen.
Kanske är bra ändå, någon morot ska man ju ha så man håller sig borta.

Men kan skilja sig 3 kg om dagen, kan väga 91 ett tillfälle för att två timmae senare väga 88, skum medicin!

Inte postat om lyrica på ett tag men håller med att lyrica är väldigt knepig. Har tränat mycket mage på senare tid, och har blivit ganska så slim. Hade tråkigt i lördags så tog 300mg. Magen svällde upp nåt så otroligt av bara det. Som att man lägger på sig runt 2-3 kg och det är fortfarande svullet idag (Ja, det avtar efter typ en vecka men ändå).

Kanske tar lyrica högst 2 gånger i månaden numera (p.g.a av att det ger mig erektil dysfunktion).
Men allt annat jag provat och tyckt om verkar också ge mig erektil dysfuntion, man blir fan arg.
Senast redigerad av fonzen 2017-07-24 kl. 15:17.
Citera
2017-07-24, 18:29
Medlem
Sezlows avatar
Det är ingen rolig läsning här.
Jag har tagit Lyrica på daglig basis i flera år nu, säkert fyra - i snitt 300mg/dag. Till detta en massa annat otrevligt som bl.a.kodein.
Med ca 30 - 150mg/dag.
Jag gråter nästan när jag läser era inlägg.
Jag är fullständigt slut i magen det är »stopp« och jag är i sanning ett levande vrak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in