2017-07-23, 23:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Hur ligger vi till med efterforskningarna kring KGM och hans umgänge? Jag vet att krokar har lagts ut.
Citera
2017-07-23, 23:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Sökhund missar, andra sökare missar med. Låter ju jättekonstigt.

en ny teori bubblar upp i mitt huvud, eftersom vi enbart diskuterat skor det sista..byter inriktning.

Mgm och familjemedlem hämtar upp Helena, vittnesmålen stämmer någorlunda. Vit bil fraktar bort Helenas kropp.

Vart åker de? Bor de tillsammans så kanske de kör in bilen i garaget. Stänger dörren och uteifrån det kanske man bilar upp betong och gjuter in hennes kropp i golvet?

Alternativt står bilen kvar i garaget under några dagar..mgm sjukskriver sig och planerar noga i detalj ut hur hon ska gömmas bäst. Bilen står skyddat med kroppen i. Ingen obehörig kommer in i garaget
.

Många bra och viktiga frågor men svaren uteblir.
Det är just därför det är så oerhört viktigt att komma fram till VEM som är "pilot", det bör vara högsta prioritet i tråden. Som 'lubbe75' nyss skrev: Vi måste försöka bekräfta eller dementera misstänkt "pilot" nu för att komma vidare med ev. samband och detaljer.
Citera
2017-07-23, 23:47
Medlem
Xeitums avatar
Man ska inte glömma de två likhundarna som markerade på Ekudden 2004 efter anonymt tips. Det kan kanske vara så att H gömdes där under en period direkt efter dådet. Då kan man kanske misstänka ett samband med den vita kombin med rails som sågs stående på cykelvägen vid 03.30 tiden, nedanför Vikingavägen, alltså den som de nyligen släppta vttnesuppgifterna beskriver.
Citera
2017-07-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Man ska inte glömma de två likhundarna som markerade på Ekudden 2004 efter anonymt tips. Det kan kanske vara så att H gömdes där under en period direkt efter dådet. Då kan man kanske misstänka ett samband med den vita kombin med rails som sågs stående på cykelvägen vid 03.30 tiden, nedanför Vikingavägen, alltså den som de nyligen släppta vttnesuppgifterna beskriver.
Ja denna bil är minst lika intressant som den andra som diskuterats.
Citera
2017-07-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hur ligger vi till med efterforskningarna kring KGM och hans umgänge? Jag vet att krokar har lagts ut.

Väldigt anonym så inte helt lätt. Har någon krok ute med. Vet vi var han jobbade? Är det elux finns bra chanser att forska vidare.
Citera
2017-07-24, 00:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum

Allt är av intresse, men vilken jäkla risk att gömma henne där för att senare hämta henne igen. Jag menar, gärningsmannen med medhjälpare kunde ju inte veta om det skulle bli fullt pådrag redan på söndagen och då omöjliggöra en hämtning. Nu dröjde det ju till måndagen innan försvinnandet började välla ut över stan, men det kunde ju inte de inblandade veta i förväg? Men återigen: Såvida inte någon av de inblandade fanns i den innersta kretsen redan på söndagen och hade "inside information". Men även om så var fallet känns detta upplägget oerhört riskfyllt. Det ligger väl närmast till hands att misstänka ett "bustips"?
Citera
2017-07-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Det kan ju vara så att de handlar i panik. Och åker och dumpar grejerna i närheten av hennes bostad.
Då de förmodligen är bekanta.
Och det kanske är med en tjej i bilen som inte alls vill detta. Och blir tystad.
En ren spekulation

Martasson, tycker din teori också är rimlig och lite nytänk. Känns som nåt nytt i tråden.
Däremot skulle väl inte tidsramen stämma om hon då redan är mördad antar jag.
Citera
2017-07-24, 00:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja denna bil är minst lika intressant som den andra som diskuterats.

Och ännu mer intressant blir det om man lyckas bekräfta "pilot", för då kan man på allvar börja söka efter t.ex. aktuella bilar i bekantskapskretsen etc. Så länge vi inte med säkerhet vet vem som är "pilot" är så förblir det ett låst läge, först när vi VET kan pusslet börja läggas....
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-24 kl. 00:18.
Citera
2017-07-24, 00:20
Medlem
Rudges avatar
När ett brott som detta begås letar och finner man ofta gm/gk i offrets närmaste.
Här söks många svar just där .en det är som om ingen vågar ta sig allt för nära då DET är fult och respektlöst.

Jag har för länge sedan i denna tråd ansett att det vore på sin plats att ta reda på vem offret var. Vem var Helena egentligen?
I tråden framkommer en bild av en felfri god ung vacker kvinna....
Jag motsäger mig inte det MEN kanske fanns andra sidor som med oss andra dödliga....

Jag har försökt att fråga om de närmsta. Inte orättvist eller respektlöst alls.

Uttalanden som att Ulrika kände ansvar för sin 22åriga syster, att barnvakta henne. Tycker det talar för att den nära vänskapen mellan de två systrarna även hade andra inslag.
När barnvaktade du en frisk 22åring senast......

Drogerna som hittades i Helenas hem måste vara gömd av någon buse utifrån, om man ska tro tråden. Det har inget med Helena att göra, de låg inte i hennes rum... Där det finns droger finns ofta de som använder eller säljer droger, tror jag. Men i detta fall, glöm det!

Ulrika tog inte bara ett, enligt mig, stort ansvar för sin ett år yngre myndiga syster, hon och Gabriella tog även fullt ansvar för föräldrarna, av någon anledning.

Föräldrana, som enligt mig är de som bär huvudansvar och ska skydda sina vuxna barn av gammal vana, de låter döttrarna bära det ansvaret.
Hur lång tid tog det innan de pratade i pressen, för att hjälpa utredningen ä, hålla den vid liv.
Hur kommer sig det. Ja, de mådde givetvis dåligt, som deras döttrar men de är ändå Helenas föräldrar.

Vad är de rädda för?

Vid tidigare frågeställningar om detta så har jag fått ett stark motstånd, till och med från dem som ser GW som ett mirakel.. Det eller tystnad.

Vill man komma gm/gk nära så är Helena som person en nödvändighet!

Om man ska ta det från början så startar allt med Helena. Någon skafar henne medvetet eller omedveten om vad utgången ska bli.

Vem gm/gk är spelar betydande roll såklart men om Helena ska leda oss dit så behöver vi veta mer om henne, hennes liv. Just denna dagen slutade ju inte i en skönhetstävling där man ska rädda världen utan till slutet av att ens kunna försöka....

Svaren kring vem Helena var kan finnas mycket lättare om folk slutar se det som något fult. Helena är död, någon dödade henne, varför?
En god bild av offret KAN bidra till vinklar av vem gm/gk kan vara.
Senast redigerad av Rudge 2017-07-24 kl. 00:24.
Citera
2017-07-24, 00:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Och ännu mer intressant blir det om man lyckas bekräfta "pilot", för då kan man på allvar börja söka efter t.ex. aktuella bilar i bekantskapskretsen. Så länge vi inte med säkerhet vet vem som är "pilot" är så förblir det ett låst läge, men när vi vet kan pusslet börja läggas....

Men att döma av de PM som bland andra jag har fått med tipset om KGM samt bidrag från andra med insikt i Helenas umgängeskrets känns KGM som den hetaste kandidaten hittills. Lägg därtill att Pernilla Wadebäck inte längre vill dementera att "pilotmannen" inte ska ha nämnts i tråden. Detta betyder inte automatiskt att KGM är "pilotmannen", men varför ändå inte börja där och nysta och se vart det leder?
Citera
2017-07-24, 00:23
Medlem
Jag skulle vilja få feedback på några av mina frågor i inlägg.

1. Hur vanligt var det att vanligt folk tänkte på "DNA" spår -92?
Känns mer som senare CSI serier..

2. Vad heter "Hanna" vittnet? Kan nån kolla om hon har släkt som kan förknippas med nämnda "pilotmän"?

En annan sak..om man kollar årtalet 2004 inom pilotmänstankarna, ett anonymt tips kommer upp och likhundar markerar. Har något hänt? Vill någon sätta dit gm då eller har familjen vädjat till allmänheten 2004?

Något brann väl plötsligt? Kan hon eldats upp och det sista spåren försvann?
Citera
2017-07-24, 00:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
När ett brott som detta begås letar och finner man ofta gm/gk i offrets närmaste.
Här söks många svar just där .en det är som om ingen vågar ta sig allt för nära då DET är fult och respektlöst.

Jag har för länge sedan i denna tråd ansett att det vore på sin plats att ta reda på vem offret var. Vem var Helena egentligen?
I tråden framkommer en bild av en felfri god ung vacker kvinna....
Jag motsäger mig inte det MEN kanske fanns andra sidor som med oss andra dödliga....

Jag har försökt att fråga om de närmsta. Inte orättvist eller respektlöst alls.

Uttalanden som att Ulrika kände ansvar för sin 22åriga syster, att barnvakta henne. Tycker det talar för att den nära vändkapen mellan de två systrarna även hade andra inslag.
När barnvaktade du en frisk 22åring senast......

Drogerna som hittades i Helenas hem måste vara gömd av någon buse itifrån, om man ska tro tråden. Det har inget med Helena att göra, de låg inte i hennes rum... Där det finns droger finns ofta de som använder eller säljer droger, tror jag. Men i detta fall, glöm det!

Ulrika tog inte bara ett, enligt mig, stort ansvar för sin ett år yngre myndiga syster, hon och Gabriella tog även fullt ansvar för föräldrarna, av någon anledning.

Föräldrana, som enligt mig är de som bär huvudandvar och ska skydda sina vuxna barn av gammal vana, de låter döttrarna bära det ansvaret.
Hur lång tid tog det innan de pratade i pressen, för att hjälpa utredningen ä, hålla den vid liv.
Hur kommer sig det. Ja, de mådde givetvis dåligt, som deras döttrar men de är ändå Helenas föräldrar.

Vad är de rädda för?

Vid tidigare frågeställningar om detta så har jag fått ett stark motstånd, till och med från dem som ser GW som ett mirakel.. Det eller tystnad.

Vill man komma gm/gk nära så är Helena som person en nödvändighet!

Om man ska ta det från början så startar allt med Helena. Någon skafar henne medvetet eller omedveten om vad utgången ska bli.

Vem gm/gk är spelar betydande roll såklart men om Helena ska leda oss dit så behöver vi veta mer om henne, hennes liv. Just denna dagen slutade ju inte i en skönhetstävling där man ska rädda världen utan till slutet av att ens kunna försöka....

Svaren kring vem Helena var kan finnas mycket lättare om folk slutar se det som något fult. Helena är död, någon dödade henne, varför?
En god bild av offret KAN bidra till vinklar av vem gm/gk kan vara.

Och lika viktigt är det att försöka få grepp om Helenas umgängeskrets. Högst sannolikt återfinns gärningsmannen kanske inte direkt intill Helena (men kan göra det, givetvis), men väl i närheten av någon av hennes kompisar.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-24 kl. 00:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in