2017-07-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte riktigt släppa en tanke jag har, att om Patrik varit förvirrad kan han ha gömt sig någonstans.
Tänker på det område där väskorna hittades, industriområde och även byggarbetsplats lite längre fram.

Jag antar att man pratat med företagen och bett dem att vara extra observanta och att områdena sökts av ordentligt.

En hemsk tanke som jag vet inte är särskilt trolig, men tänk om han gömt sig i någon container eller liknande. Jag har ju själv sett att det kan stå sådana på olika ställen, helt öppna. Det slängs byggmaterial mm i sådana. Inte säker på att de alltid kan se ner i dem ordentligt (när de slänger skräp).

-Man började ju inte söka förrän efter två dagar enligt pappan.
-Om han har tagit livet av sig, då har de dagarna inte så stor betydelse.
-Men har han varit förvirrad, då kan han gått långt.........och länge.

Ja jag håller med.Det är så hemskt att se stegen han tar ut ifrån tåget som var det tåg som skulle föra honom hem.
Jag tror faktiskt han ville hem.Allt däruppe blev övermäktigt och han verkar vilja ta det lugnt.En känslig kille som bryr sig om sina medmänniskor så till den milda grad att han tar sig för hjärtat när han känner och talar inför dem. Mycket rar kille.

Men vilken tanke har du då, om ifall att han lyckats gömma sig på det viset ? Berätta....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-23 kl. 23:20.
Citera
2017-07-23, 23:18
Medlem
Det känns så dystert nu., för förut hade vi massor av signalement på vandrandes Patrikar både här och där, så hoppet var tänt hela tiden., nu vette sjutton hur det kãnns....
Citera
2017-07-23, 23:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja jag håller med.Det är så hemskt att se stegen han tar ut ifrån tåget som var det tåg som skulle föra honom hem.
Jag tror faktiskt han ville hem.Allt däruppe blev övermäktigt och han verkar vilja ta det lugnt.En känslig kille som bryr sig om sina medmänniskor så till den milda grad att han tar sig för hjärtat när han känner och talar inför dem. Mycket rar kille.

Men vilken tanke har du då, om ifall att han lyckats gömma sig på det viset ? Berätta....

Du frågar alltid så bra frågor.
Ja, det är ju det. Det verkar inte så troligt. Det är väl det att han inte har hittats trots så många sök och så många dagar.
Var ÄR han.
Jag tror ju inte att han skulle hålla sig undan så länge utan att höra av sig (som du säger, en kille med mycket känslor, säkert väldigt snäll).
Så det värsta scenariot tänker jag är att han blivit förvirrad, fått paranoia, känt sig hotad eller förföljd. Tänkt att han skulle gömma sig. Men var?
Eller att han vandrat utan mål, planlöst, utan logik för oss. Tills han ramlat, fastnat eller inte orkat längre. Ungefär lika värnlös som en förvirrad åldring.

Och Hällabrottet. Söker de där för att det finns ett vittne i Sannahed? Hur var det med det?
Citera
2017-07-23, 23:24
Medlem
Livingmyownlifes avatar
NinaBe

Jag började läsa och skriva i den här tråden för jag tyckte att många hade kloka och bra idéer om vad som hänt Patrik och eftersom HP gruppen inte längre ville delge oss andra som inte gick med i söken, någon info.

Jag tror att flera ögon är bättre än två och att många människor kan komma med bra idéer om vart Patrik kan tänkas ha gått med hjälp av väskornas placering men även vittnesobs eller bara rena spekulationer eller teorier.

Tyvärr tycker jag tråden har spårat ur lite på sista tiden då fokus har legat på HP-gruppens vara eller icke vara och att allt gått ut på att i stället smutskasta och inte ha,som jag antar var NinaBe.s syfte när hon startade tråden-att ni kloka människor skulle komma med så mycket tips och idéer så att Patrik hittades och familjen slipper leva i ovisshet.

NinaBe: Kan vi inte hålla den här tråden fri från HP och i stället koncentrera oss på att Patrik hittas?
Många här bor utspritt i landet och en del bor säkert i Hallsberg där Patrik senast syndes.. folk kan hjälpa till med att undersöka, luska, klura och fota platser eller objekt som är intressanta för den som undrar och vill spinna vidare på sin teori..

För att hålla en person man sett lite snabbt, färskt i minnet så tävlar man mot klockan och om fel klädsel gick ut från början så kan han ha hunnit en lång bit med buss tex innan efterlysningen gick ut och vem skulle komma ihåg det då? En busschaufför som sett en blond kille med kavajliknande jacka och blommiga skor på den sekunden som det mötet tar tex.
Citera
2017-07-23, 23:25
Medlem
Citat:
Det känns så dystert nu., för förut hade vi massor av signalement på vandrandes Patrikar både här och där, så hoppet var tänt hela tiden., nu vette sjutton hur det kãnns....

Kanske var för att hålla hoppet uppe folk slängde av sig ena efter den andra obsen. Nån admin körde en tråd om en koja. Jo, patrik hoppar av på ett ställe han helt saknar anknytning till, går nån mil och börjar bygga en koja. Man hör ju själv hur det låter.
Citera
2017-07-23, 23:27
Medlem
Citat:
Du frågar alltid så bra frågor.
Ja, det är ju det. Det verkar inte så troligt. Det är väl det att han inte har hittats trots så många sök och så många dagar.
Var ÄR han.
Jag tror ju inte att han skulle hålla sig undan så länge utan att höra av sig (som du säger, en kille med mycket känslor, säkert väldigt snäll).
Så det värsta scenariot tänker jag är att han blivit förvirrad, fått paranoia, känt sig hotad eller förföljd. Tänkt att han skulle gömma sig. Men var?
Eller att han vandrat utan mål, planlöst, utan logik för oss. Tills han ramlat, fastnat eller inte orkat längre. Ungefär lika värnlös som en förvirrad åldring.

Och Hällabrottet. Söker de där för att det finns ett vittne i Sannahed? Hur var det med det?

Ja, jag vet inget om det vittnet, men om han snubblade iväg ditåt så är ju det väldigt vanskligt.
Att gå på måfå där är inget ens för utbildade sök-grupper. Mina kompisar brukade bada där och de berãttade alltid om hur de varit tuffa och dykt nerför höga höjder,jag är en snubbelmadame så jag satte aldrig min fot där.....brrr...inte för allt smör i Småland...
Citera
2017-07-23, 23:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, jag känner likadant idag.
Idag tittade jag i tidningen med den där klumpen i magen igen. Det var ett tag sedan. Men nu känns det inte bra.....
Kanske det att nu är Hallsberg avklarat(?)och sedan Hällabrottet. Och jag ser inga nya sök som är planerade.
Citera
2017-07-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Kanske var för att hålla hoppet uppe folk slängde av sig ena efter den andra obsen. Nån admin körde en tråd om en koja. Jo, patrik hoppar av på ett ställe han helt saknar anknytning till, går nån mil och börjar bygga en koja. Man hör ju själv hur det låter.

Jo,och samtidigt kanske han kippade efter luft i en container,tror knappt vi kommer kunna ta hur det har gått till i verkligheten , nu när vi vet var vi letat jãmfört med var vi Skulle ha letat....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-23 kl. 23:52.
Citera
2017-07-23, 23:35
Medlem
Citat:

Om det finns ett vittne i Sannehed samt kranföraren som sett någon som liknade Patrik korsa järnvägen så förklarar det varför allt fokus legat nordöst om Hallsberg. Men nått sändebud från innersta kretsen påstod här i tråden att det inte stämde, så då undrar man vad det är som gör att det söks just där. Innersta kretsen svarar knappt på frågor i HP gruppen, mer än att de "vet" nästan lika mycket som MPS, FIKK och polisen. Varför nu polisen skulle delge dem information öht, men sektledare vill ju alltid vara oumbärliga, annars har de spelat ut sin roll.
Citera
2017-07-23, 23:39
Medlem
Jag känner att om det nu är så att han utsatts för brott., då måste de få livstid., för man gör inte så här mot en lugn fredlig individ på jorden .
Citera
2017-07-23, 23:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Om det finns ett vittne i Sannehed samt kranföraren som sett någon som liknade Patrik korsa järnvägen så förklarar det varför allt fokus legat nordöst om Hallsberg. Men nått sändebud från innersta kretsen påstod här i tråden att det inte stämde, så då undrar man vad det är som gör att det söks just där. Innersta kretsen svarar knappt på frågor i HP gruppen, mer än att de "vet" nästan lika mycket som MPS, FIKK och polisen. Varför nu polisen skulle delge dem information öht, men sektledare vill ju alltid vara oumbärliga, annars har de spelat ut sin roll.

Vi lär väl inte få veta hur det ligger till med vittnena. Men säkert finns en anledning som är mer än att det är ett farligt område. För det finns fullt av farliga områden i Hallsberg på närmare håll.

Men nu verkar det vara klart med sök där eller?
Får kolla imorgon.
Inom en radie av 5-7 km. Skulle jag tro.
Hoppas man hittar snart honom så det blir ett slut.
Citera
2017-07-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ja, jag känner likadant idag.
Idag tittade jag i tidningen med den där klumpen i magen igen. Det var ett tag sedan. Men nu känns det inte bra.....
Kanske det att nu är Hallsberg avklarat(?)och sedan Hällabrottet. Och jag ser inga nya sök som är planerade.

Okej så de har tagit en paus, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in