2017-07-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Skulle vilja backa ett steg till; varför satte han sig på tåget om han inte ville hem??? Om inte det var så att det boende han hade stänger över sommaren som en del gör.

Varför kan man inte få den hjälp man behöver i Falun ja om man nu är helt slut över skolan osv ? Varför hem ? Var sommarjobbet i Falun ? ja men varför hem, tvingad till det ?
Citera
2017-07-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Har arbetsgivaren hörts av?
Var Patrik på besök?
Har Patrik ringt till arbetsgivaren och avböjt tjänsten?

Bra frågor
Citera
2017-07-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Varför kan man inte få den hjälp man behöver i Falun ja om man nu är helt slut över skolan osv ? Varför hem ? Var sommarjobbet i Falun ? ja men varför hem, tvingad till det ?

Ops..... hoppas detta blir rätt nu när jag försöker få med citatet 🙈

Tänker just på det du skriver o att boendet har betydelse. Har han ett boende där han är skriven eller är han skriven i Falun? Landstingen kan vara väldigt tjuriga om du hör till ett annat. Akut kan du få hjälp men inte ex vis planerade samtal om inte "ditt" landsting vill betala. Så om P var i behov av samtal över tid kan det vara en av orsakerna att han åker hemåt. Förutsätter då förstås att de uppgifterna stämmer.
Citera
2017-07-23, 18:38
Medlem
Citat:
Skulle vilja backa ett steg till; varför satte han sig på tåget om han inte ville hem??? Om inte det var så att det boende han hade stänger över sommaren som en del gör.

Det kan vara som du skriver att boendet stänger, och bra tänkt av dig. Så har jag inte sett på saken innan. Ville han inte hem så skulle han ju inte klart ha satt sig på tåget, MEN vet vi med säkerhet att Patrik verkligen har varit med på Hallsbergståget? Det har kommit olika uppgifter om hans klädsel, bland annat från föräldrarna själva. Olika uppgifter om väskornas placering. Vet vi med 100 % säkerhet att killen som går av tåget i Hallsberg på filmen verkligen är Patrik? Tog lång tid innan den släpptes och inte är den vidare tydlig heller
Senast redigerad av runarviking 2017-07-23 kl. 18:42.
Citera
2017-07-23, 18:39
Medlem
zippzons avatar
Och var kommer tipset ifrån eller vad är det för tips som gör att man söker i just Hällabrottet nu ?
Citera
2017-07-23, 18:44
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Det kan vara som du skriver att boendet stänger, och bra tänkt av dig. Så har jag inte sett på saken innan. Ville han inte hem så skulle han ju inte klart ha satt sig på tåget, MEN vet vi med säkerhet att Patrik verkligen har varit med på Hallsbergståget? Det har kommit olika uppgifter om hans klädsel, bland annat från föräldrarna själva. Olika uppgifter om väskornas placering. Vet vi med 100 % säkerhet att killen som går av tåget i Hallsberg på filmen verkligen är Patrik? Tog lång tid innan den släpptes och inte är den vidare tydlig heller

nja det enda dom vet 100% är ju att hans mobil pejlades där ,så dom är nog ganska 100 på att han åkt till Hallsberg
Citera
2017-07-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ops..... hoppas detta blir rätt nu när jag försöker få med citatet 🙈

Tänker just på det du skriver o att boendet har betydelse. Har han ett boende där han är skriven eller är han skriven i Falun? Landstingen kan vara väldigt tjuriga om du hör till ett annat. Akut kan du få hjälp men inte ex vis planerade samtal om inte "ditt" landsting vill betala. Så om P var i behov av samtal över tid kan det vara en av orsakerna att han åker hemåt. Förutsätter då förstås att de uppgifterna stämmer.

Eller så vill föräldrarna att sonen kommer hem, kanske är tabu att ta hjälp, ber om ursäkt att jag skriver det men ett ganska vanligt fenomen.
Citera
2017-07-23, 18:58
Medlem
När du nu ändå är på den linjen @spunkankan, så måste jag få fråga om P eller hans familj tillhör nån kyrka el nåt samfund som kan komplicera detta på nåt sätt? Kom å tänka på det utifrån din fråga då synen på psykisk ohälsa kan ses på annat sätt i vissa grupper.
Citera
2017-07-23, 19:31
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
När du nu ändå är på den linjen @spunkankan, så måste jag få fråga om P eller hans familj tillhör nån kyrka el nåt samfund som kan komplicera detta på nåt sätt? Kom å tänka på det utifrån din fråga då synen på psykisk ohälsa kan ses på annat sätt i vissa grupper.
Det var en som frågade i gruppen för några dagar sedan, kan ha varit i spekulationstråden. Det var någon som ifrågasatte frågan och sedan tror jag att den raderades.
Citera
2017-07-23, 19:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking

Bra tanke. Nu hittar jag inte det klippet från stationen men vad jag förstått är P endast 1,73 cm lång och mannen på videon verkar betydligt längre.
Möjligt att anhöriga har bättre version av det klippet eller om polisen utifrån sina kunskaper kunnat säkerställa att det verkligen är P
Citera
2017-07-23, 19:41
Medlem
Citat:

Men om de var "emot" psykiskohälsa, skulle de väl förneka "diagnosiseringen@ av honom..?
Citera
2017-07-23, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Borde kanske synas på deras facebook om de var det? Säker kan man förstås inte vara.
Har inte sett något om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in