2017-07-23, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Jag tror Absolut Citron har artikelnummer 98.
Kan ju ha varit en sån han köpt och skulle "släcka".?

Den förklaringen i inlägget ovaför mitt är ju såklart den rätta!

Ja den känns enkel och bra.
Citera
2017-07-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Ja... Den texten passar in på typ alla som bott i Malmö. Byt ut ortsnamn och och det passar in på dom flesta i ungdomsåren.
Texten tar upp Malmö och han relaterade (för flera år sedan, vad jag förstått) just för att den handlade om Malmö. Noll betydelse egentligen... Intressant story men helt meningslös för att lösa hans försvinnande. Om han nu inte ville till Malmö eller ej så är han fortfarande försvunnen. Varför skulle han vara spårlöst borta i två månader för att han inte vill till Malmö? Om han lever i hyfsat Ok skick så skulle någon veta det och det skulle komma fram. Så enkelt är det...

Vi vet ju inte hur länge Patrik "mått dåligt", det pendlar mycket i ungdomsåren. Utåt sett behöver det inte synas men man kan ha sår i själen av olika anledningar. Kanske beroende på uppväxt, sociala förhållanden, mobbning ja det kan vara mycket. En (av många) är försvunnen. Det som förbryllar mest är att man inte funnit honom än efter ALLA sök (säkert uppemot 20-30 nu?!) plus att det varit privata sök..
antingen frivilligt försvinnande eller en plats som är svår för andra att finna om han nu valt att ta sitt liv.
Citera
2017-07-23, 14:08
Medlem
Snubban007s avatar
Rätt ny här på fb.. har läst igenom i princip hela tråden om Patrik här.

Jag personligen tror att Patrik är i livet, att han frivilligt håller sig borta.Jag tror att han är hos en vän eller flickvän/ pojkvän.. att detta är väl genomtänkt av P och att väskorna "dumpats" som villospår då han inte vill bli funnen. För även att hans dator låg i väskan, vilket får villospåret att bli ännu mer "äkta" , så har han ju förmodligen isf sparat för honom viktiga saker på usb etc..?

Tänker att om en vuxen människa vill bli lämnad ifred, så är det ju i lagens mening upp till var och en att också få vara det? Dvs att om han bestämmer sig för att försvinna från allt och få bli lämnad ifred, så har han rätt till det?
Så isf ett tänkbart scenario är att Patrik av okänd anledning vill bort ifrån allt.. han iscensätter sitt försvinnande, allt går enligt planerna och han försvinner mystiskt från tågstationen...
Han blir efterlyst och polis och mp letar.. han ser detta genom sociala medier och väljer att kontakta polisen och försäkrar att han är ok.. Men att han absolut inte vill bli hittad... = polisen backar... långsökt?
Citera
2017-07-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Rätt ny här på fb.. har läst igenom i princip hela tråden om Patrik här.

Jag personligen tror att Patrik är i livet, att han frivilligt håller sig borta.Jag tror att han är hos en vän eller flickvän/ pojkvän.. att detta är väl genomtänkt av P och att väskorna "dumpats" som villospår då han inte vill bli funnen. För även att hans dator låg i väskan, vilket får villospåret att bli ännu mer "äkta" , så har han ju förmodligen isf sparat för honom viktiga saker på usb etc..?

Tänker att om en vuxen människa vill bli lämnad ifred, så är det ju i lagens mening upp till var och en att också få vara det? Dvs att om han bestämmer sig för att försvinna från allt och få bli lämnad ifred, så har han rätt till det?
Så isf ett tänkbart scenario är att Patrik av okänd anledning vill bort ifrån allt.. han iscensätter sitt försvinnande, allt går enligt planerna och han försvinner mystiskt från tågstationen...
Han blir efterlyst och polis och mp letar.. han ser detta genom sociala medier och väljer att kontakta polisen och försäkrar att han är ok.. Men att han absolut inte vill bli hittad... = polisen backar... långsökt?

Nee, snarare troligt....
Citera
2017-07-23, 14:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 426spoo
Ni ska veta en sak att det alltid finns två sidor av en berättelse!

Många som misstänker att du faktiskt har rätt och väntar spänt på den andra versionen av världens story.
Citera
2017-07-23, 15:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Starta en ny tråd!

Det börja kännas som det är dags att starta en ny tråd, för de diskussioner som tråden alltmer kommit att börja handla om, istället för det den ska handla om: 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017.

Ingen diskuterar ju längre något om Patriks försvinnande.

En och annan försöker komma fram mellan raderna.

Jag undrar fortfarande var uppgiften om kranföraren som säger sig ha sett P gå över järnvägsspåret kommer ifrån, finns det någon källa?

Påstås också finnas ett vittne som såg P kring Sannahedshållet, var kan vi få det bekräftat?

Är det uppgifter som har florerat i HP så borde någon därifrån bringa klarhet tycker jag.
Citera
2017-07-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Som jag förstått så var P på arbetsintervju för sommarjobb inom äldrevården för 2-3 veckor sedan, men var har jag inte förstått. Någonstans mellan Grängesberg och Falun.
Men då jag fått uppgifterna i 2-3:e hand så vet jag inget säkert.

2-3 veckor sedan, det är ju nu under tiden han har varit försvunnen Vem påstår det?
Citera
2017-07-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Som jag förstått så var P på arbetsintervju för sommarjobb inom äldrevården för 2-3 veckor sedan, men var har jag inte förstått. Någonstans mellan Grängesberg och Falun.
Men då jag fått uppgifterna i 2-3:e hand så vet jag inget säkert.

Den spekulationen kan vi plocka bort med en gång.
Patrik hade redan fått ett sommarjobb innan han åkte från Falun.
Citera
2017-07-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ibland saknar jag en gillaknapp 👍

Notknapparn. ?
Har du någon vetskap om ifall Hallsberg är färdigsökt i.?
Eftersom de verkar vara enbart iHällabrotten numera.
Citera
2017-07-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Den spekulationen kan vi plocka bort med en gång.
Patrik hade redan fått ett sommarjobb innan han åkte från Falun.

Hur vet du det så exakt ?
Citera
2017-07-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Hur vet du det så exakt ?

Det räcker med att jag säger att jag vet det och det borde ni ta till er.
Citera
2017-07-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ibland saknar jag en gillaknapp 👍

Notknapparn. ?
Har du någon vetskap om ifall Hallsberg är färdigsökt i.?
Eftersom de verkar vara enbart iHällabrotten numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in