2017-07-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosarutig
Hej alla! Hoppas jag är mer välkommen här än vad jag varit i HP..

Vill ni höra den dummaste anledningen till att bli BLOCKAD från HP?

Trumvirvel.

....Jag är LisaFlash's syster

Jag har hittills bara gett lite "stöd-likes" på hennes kloka kommentarer i gruppen och en gång kommenterat "undrar jag också?" under något LisaFlash undrade som jag inte ens minns vad det var. Jo, jag ställde upp som admin i stockholmsgruppen också, dom få minuterna den gruppen varade. Tror jag accepterade två medlemmar och sen var det liksom över.

När lillasyster blir vuxenmobbad på Facebook så blir storasyster arg och måste lägga sig i och försvara, men tyvärr försent. Jag kan inte ens se gruppens existens längre.

Är det tacket man får efter att ha spenderat hela sin första lediga midsommar på att leta efter Patrik? Så mycket tid, pengar och energi man lagt ner. Blockad utan ett ord, inte ens en varning?

De bevisar, gång på gång, sin sektmentalitet och tydligen börjar de nu bli stressade och nojiga. Jag tittar i mina teblad och spår att gruppen kommer att implodera vilken dag som helst (synd, för det är ren underhållning för oss utanför).
Citera
2017-07-22, 20:53
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Alla admin kan lägga till hur många admin dom vill, samt vilken admin som helst kan radera medlemmar och andra admins. Tror dock inte någon kan radera gruppskaparen, den där C-nånting Fd-nånting..

Detta är iaf vad jag tror, länge sedan jag startade en sekt.

ok :-) så hon är gud "på flera sätt har jag förstått "
Citera
2017-07-22, 21:01
Medlem
Go kväll på er alla. Är ny här men en hängiven läsare som imponerats många gånger av era kluriga funderingar o förmåga att pussla. Har följt tråden men undrar om ingen tänkt på att han helt enkelt dumpat sin packning för att ta sig till en större väg för att försöka få lift hem??? Behöver ju inte vara någon som sen uppfattat att han är saknad o därför heller inte lämnat info. Ingen positiv tanke för innebär ju att han sen kan ha försvunnit var som helst beroende på hur långt han kom. Stämmer den tanken med väskornas placering tro?? 🙄
Citera
2017-07-22, 21:02
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Hej alla! Hoppas jag är mer välkommen här än vad jag varit i HP..

Vill ni höra den dummaste anledningen till att bli BLOCKAD från HP?

Trumvirvel.

....Jag är LisaFlash's syster

Jag har hittills bara gett lite "stöd-likes" på hennes kloka kommentarer i gruppen och en gång kommenterat "undrar jag också?" under något LisaFlash undrade som jag inte ens minns vad det var. Jo, jag ställde upp som admin i stockholmsgruppen också, dom få minuterna den gruppen varade. Tror jag accepterade två medlemmar och sen var det liksom över.

När lillasyster blir vuxenmobbad på Facebook så blir storasyster arg och måste lägga sig i och försvara, men tyvärr försent. Jag kan inte ens se gruppens existens längre.

Är det tacket man får efter att ha spenderat hela sin första lediga midsommar på att leta efter Patrik? Så mycket tid, pengar och energi man lagt ner. Blockad utan ett ord, inte ens en varning?

Välkommen!
Självklart är Du mer välkommen här än på "HP!" Mindre välkommen än där är svårt, att vara!
Här får Du spekulera!
Citera
2017-07-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaFlash
Efter försvinnandet gjordes ett par mycket relevanta observationer i närheten av Hallsberg. Den första observationen skedde några timmar efter att Patrik gått av tåget vid Hallsberg järnvägsstation. Den kommer från en kranförare som såg en ung, smal man passera över rälsen. Han har sagt att han är ganska säker på att det var Patrik han såg.

Har du eller någon annan info om var "Patrik" skulle ha passerat rälsen? Jag antar att det är över järnvägen någonstans mellan Dollarstore och Sannahed man sett honom (dvs nån av småvägarna över åkrarna). Kan det vara någon annanstans? Kan det ha varit en kranförare vid bygget av den där servicehallen för tåg som såg honom? Mina antaganden bygger inte på något mer än snacket som går här i gruppen om att Sannahed/Rala skulle vara intressant.
Citera
2017-07-22, 21:10
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Go kväll på er alla. Är ny här men en hängiven läsare som imponerats många gånger av era kluriga funderingar o förmåga att pussla. Har följt tråden men undrar om ingen tänkt på att han helt enkelt dumpat sin packning för att ta sig till en större väg för att försöka få lift hem??? Behöver ju inte vara någon som sen uppfattat att han är saknad o därför heller inte lämnat info. Ingen positiv tanke för innebär ju att han sen kan ha försvunnit var som helst beroende på hur långt han kom. Stämmer den tanken med väskornas placering tro?? 🙄

Jodå! DEN teorin har stötts och blötts ett otal gånger här!
Välkommen hit!
Citera
2017-07-22, 21:10
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior

jag har tänkt den tanken oxå en gång i början och riktningen stämmer om man vill ut mot en stor väg (e20) !
Citera
2017-07-22, 21:16
Medlem
zippzons avatar
med risk för att ge dom på HP ideer så undrar man ju hur länge dom tänker ha storhetsvansinne, innan dom stänger gruppen helt och gör om den till en sida för bara efterlysningen, som det borde varit från början .nu kan ju iaf knappt ingen skriva eller komma med tankar tips heller fylla på den fina kartan som ligger där .
slå ner stäng av backa ur och låt FIKK MPS sköta söket, allt annat är bara larvigt och leder ingenstans förutom att ge lite boost till vinpimplande batikhäxor med bekräftelse behov !
Citera
2017-07-22, 21:45
Medlem
Snillet spekulerar:
Jag har vridit och vänt på detta i nästan 2 månader och hela tiden kommer jag tillbaka till samma saker - varför åkte P hem så akut och varför klev grabben av i Hallsberg?

Det enda jag kan komma på är (och nu är det rena spekulationerna):
Något hände, troligen på Gotland, som gjorde att P inte fixade att vara kvar de sista 2-3 veckorna av terminen. En fest som spårade ur, kanske. Ett övergrepp, antingen som P blev utsatt för, eller utsatte nån annan för. En riktig snedfylla där han gjorde nåt grymt pinsamt.

Vad som än hände orkade han inte möta sina kompisar utan valde att åka hem. På tåget pratade han med mamma och hon gjorde det alla mammor gör - stöttade sin son. Hon lovade att allt skulle bli bra, att de skulle hjälpas åt.

P insåg att han inte orkade möta familjen heller, pga det som hände, och i Hallsberg stod tåget stilla så länge att han hann bestämma sig. Han tog sina väskor och klev av. Upp i glasröret och bort från stationen. Han drog sin väska bara rakt fram, men efter ett tag tog asfalten slut och då blev det tungt att dra den. Han ställde den efter vägen, antagligen helt utan baktankar, och fortsatte gå. Några hundra meter senare droppade han ryggsäcken, troligen för att han då sett ut en plats där han skulle kunna avsluta det hela, och vad skulle han då med ryggsäcken till?

Jag tror P finns relativt nära ryggsäcken, för jag kan inte se nåt skäl att han skulle ta av sig ryggsäcken och fortsätta gå. Om han ville ta livet av sig fanns det ingen anledning att knata på i en massa kilometer, om han ville ta en time out så skulle han väl behöva sina saker.
Citera
2017-07-22, 22:32
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Snillet spekulerar:
Jag har vridit och vänt på detta i nästan 2 månader och hela tiden kommer jag tillbaka till samma saker - varför åkte P hem så akut och varför klev grabben av i Hallsberg?

Det enda jag kan komma på är (och nu är det rena spekulationerna):
Något hände, troligen på Gotland

Ja, jag har också tänkt på det - att depressionen enligt föräldrarna började på Gotlandsresan. Kan ju även ha varit en kärleksrelation som tog slut. Han kanske inte orkade vara kvar och se henne/honom i skolan.

Tänkte på det filmade skämtet på Apoteket också. Om han höll på med "pranks" växer det lätt, blir större och större och mer "farligt." Kanske något som gick fel, någon som inte uppskattade skämtet.

Bara en massa spekulationer, givetvis.
Citera
2017-07-22, 22:34
Medlem
Det är mycket som är konstigt i detta......rätt märkligt att ingen av hans kompisar från skolan finns med här. Även verkar det lite märkligt att han ( om han nu bestämt att avsluta sitt liv) inte på något sätt lämnar en förklaring, ett brev el nåt, till sina föräldrar el kompis el nån. Han verkar från filmen vara en omtänksam o mjuk kille så stämmer illa med att bara liksom strunta i hur det blir för dem sen 🤔
Citera
2017-07-22, 22:41
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, jag har också tänkt på det - att depressionen enligt föräldrarna började på Gotlandsresan. Kan ju även ha varit en kärleksrelation som tog slut. Han kanske inte orkade vara kvar och se henne/honom i skolan.

Tänkte på det filmade skämtet på Apoteket också. Om han höll på med "pranks" växer det lätt, blir större och större och mer "farligt." Kanske något som gick fel, någon som inte uppskattade skämtet.

Bara en massa spekulationer, givetvis.

Spekulationer är inte så "bara!" De kan ge en ny infallsvinkel! "Högt tänkande," som diskuteras eller tänks igenom "mumlande!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in