2017-07-22, 16:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och JM har fått fyra veckors helpensionssemester i Huddinge -- det är inte kattskit.
Och alla blickar riktade mot henne, huvudpersonen, hon spinner nog som en katt.
Citera
2017-07-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har JM kvar några vänner? JB/DB/JJ är ju - av allt att döma - alla av olika skäl fast i en sits där sanningen skulle rendera fängelsestraff för dem själva. De är således inte på Johannas sida (mer naturligt är väl att de hatar henne för allt hon ställt till med), de är snarare rädda om sin egen frihet.

Utanför denna kriminella trio - varav två är hennes egna barn - så finns det vad jag kan se, ingen. Hennes "posse" med afghaner lär ha dragit öronen åt sig. Alla normalau människor som hon kan tänkas ha stiftat kontakt med kan ju utan att anstränga sig se att hon är en störd mörderska man bör hålla sig borta från.
Hon har kortfattat inte en person som tror på henne, och hon har heller inte tillgång till det som alltid smort maskineriet tidigare, nämligen pengar.

Jag tror faktiskt inte förlust av hela sin familj, vänner och social status bekommer JM ett dugg. Men att hon saknar tillgång till pengar är nog olidligt smärtsamt.

Men pengar kan hon faktiskt komma att få. Frias hon från mordet på Aki i HR, så kommer väl en del av hennes frusna tillgångar återbördas till henne. Frågan är om det då finns någon som nappar på att utföra uppdrag åt kärringen mot betalning? JJ/JB/DB lär ju ha span på sig, och jag tror inte de kommer vara behjälpliga (JB verkar iofs tillräckligt dum och empatistörd nog, men jag skulle tro JJ håller henne borta). Sedan är det ju frågan om vad hon skulle vilja göra när hon sitter inne på livstid? Hämnas på alla som "bedragit" henne?

Jag tror inte det. Hon kommer snarare förflytta sin psykopatverksamhet till Hinsan, och där göra sig till en legend som värsta Hinsehäxan nånsin.
Jag har läst någonstans att intagna inte kan förfoga över sina pengar hur som helst. Just med tanke på vad pengar kan ställa till med. Någon med mycket pengar kan ju tex bli utsatt för utpressning i fängelset. Eller som i JM:s fall kunna köpa mord eller misshandel på utsidan. Så de pengar hon har kvar efter att betalt brottsoffren kommer att finnas kvar den dagen hon kommer ut. Om inte hennes barn gör av med alla pengar de verkar ju ha tillgång till hennes kort
Citera
2017-07-22, 16:28
Medlem
Citat:
Får man inte ATP-poäng på livstids fängelse?
Det skulle i så fall vara på dagboksanteckningar till media
Citera
2017-07-22, 16:44
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt

Dom pengar hon tjänar dom närmaste årtiondena kommer att gå till skadestånd till hennes mor samt dom andra anhöriga... inte en spänn ska hon behålla. Lycka till med dagboksanteckningarna i Aftonbladet.
Citera
2017-07-22, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag skrattar åt ditt infantila försvar gällande JMs brev, lappar och ristande i väggar där du gör patetiska försök att tona ner det hela som om det vore nåt trivialt, lite lätt förekommande bland alla fångar.
Det visar att du är lika tragisk som JM gällande kassa bortförklaringar då du ignorerar dess innehåll.
Ska du försvara JM får du allt ta och kamma benen - ditt argumenterande är mer än pinsamt.

Nice try att försöka byta ämne. Kort svar: vänta och se.
Har restriktionerna släppt - vilket det varit ett jävla gnäll över innan att det var så svårmodigt att sitta med för stackaren - så är det upp till henne vad hon skriver om och till vem.
Är hon så stendum att hon skickar till media kan hon stå sitt kast.
Hade lapparna gått igenom hade hon varit i media tidigare på egen begäran då hon skrev lappar om detta till barnen i pennhattar och Lypsykorkar.
Du skriver att jag infatilt försvarar, låt så vara. Jag skriver att häktade under restriktioner kommunicerar, precis på samma vis i detta fall har media slått på stort så även tråden. Brevet till TR är det aktuella så släpp lypsylkorkarna redan avhandlat i huvudförhandlingen. JMs restriktioner består så det är upp till åk som också fått brevet att se till att sekretess råder där.

Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Oj, jag trodde att förundersökningen var klar.
Jag trodde att förundersökningen gjorde man innan rättegången, den som redan har varit, och vi har ju alla tagit del av den...

Så någon förundersökningssekretess på hennes brev till TR behövs inte rent juridiskt, däremot skulle det vara önskvärt att det hamnade i någon sorts censur så hon slapp skämma ut sig ännu mer och sina stackars barn.

Det var någon som kallade er för "begåvningsreservspersoner" och det skall ni inte ta illa vid er av. Begåvningsreserven består av de personer som skulle kunna ta en universitetsexamen men inte har gjort det. Alltså personer som man vid kris snabbt skulle kunna utbilda till t ex ingenjörer. Tänkte det kunde vara bra att förklara precis som premisser...
Då trodde du fel, du med universitetsexamen Förundersökning pågår i aki fallet men också anki och göran delen där material "fattas". En bandare en t-shirt och en kringresande afghan. Fahlander vägrar uttala sig när media frågar, sekretess råder inga handlingar lämnas ut till media. Gällande JM så är det inte samma juridiska regler som gäller vilket är illa.
Citera
2017-07-22, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du skriver att jag infatilt försvarar, låt så vara. Jag skriver att häktade under restriktioner kommunicerar, precis på samma vis i detta fall har media slått på stort så även tråden. Brevet till TR är det aktuella så släpp lypsylkorkarna redan avhandlat i huvudförhandlingen. JMs restriktioner består så det är upp till åk som också fått brevet att se till att sekretess råder där.
Det kan inte vara lätt när man blandar äpplen med päron.
Det här är vad jag svarade på från dig:
Citat:
det JM nu sysslar med är inget unikt, de flesta misstänkta skriver lappar brev eller "ristar" i väggar för att skicka meddelanden men vad som just skiljer sig här är att media trycker upp varje andetag JM andas
Jo, det är unikt svarade jag.
Dess innehåll med krav på barnen är det inte är nån som toppar. Det är således ingen som kommunicerat i klass med JM.
Hennes brev, budskap i böcker, lappar i Lypsylkorkar är det är fritt fram att återge.
Att hon är kåt på uppmärksamhet råder ingen tvivel, hon har sig själv att skylla där hon sitter och fladdrar med block till journalister.

Så snyfta vidare du om fårskallen JM men tyvärr har hon satt sig själv i skiten via sitt retarderade skrivande. Hon vill uppenbart kommunicera så din omsorg lär hon betacka sig.
Citera
2017-07-22, 19:29
Medlem
Citat:
Får man inte ATP-poäng på livstids fängelse?

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Dom pengar hon tjänar dom närmaste årtiondena kommer att gå till skadestånd till hennes mor samt dom andra anhöriga... inte en spänn ska hon behålla. Lycka till med dagboksanteckningarna i Aftonbladet.

Det var inte pengar utan ATP som var poängen.
Citera
2017-07-22, 19:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Varför skulle det råda någon typ av sekretess för de lappar och meddelanden som JM skickar.
Naturligtvis har innehållet kontrollerats så att JM inte kan beställa fram fler mördare.

Citat:
Då trodde du fel, du med universitetsexamen Förundersökning pågår i aki fallet men också anki och göran delen där material "fattas". En bandare en t-shirt och en kringresande afghan. Fahlander vägrar uttala sig när media frågar, sekretess råder inga handlingar lämnas ut till media. Gällande JM så är det inte samma juridiska regler som gäller vilket är illa.
Tror du på allvar att någon bryr sig om JM:s nonsens?
Kan du inte försöka vakna upp och se verkligheten som den är istället för så som JM vill att du ska se den?
Citera
2017-07-22, 20:10
Medlem
develis avatar
"Vad gjorde du, eller ni, den kvällen det hände?
"Vi var hemma."

"Det blir spännande att se vem dom plockar in här näst eftersom dom inte har nåt att gå på så är dom ute och fiskar."

"Jag verkar vara en väldigt attraktiv person att skriva om. Och det kan jag förstå i och för sig."

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272
Citera
2017-07-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför skulle det råda någon typ av sekretess för de lappar och meddelanden som JM skickar.
Naturligtvis har innehållet kontrollerats så att JM inte kan beställa fram fler mördare.

Tror du på allvar att någon bryr sig om JM:s nonsens?
Kan du inte försöka vakna upp och se verkligheten som den är istället för så som JM vill att du ska se den?
Uppgifter som redan finns i FUP är ju offentliga och kan redan därigenom inte röjas av JM. Jag tror till att börja med att det mesta i breven är sådant stoff.

Förundersökningssekretess riktar sig i första hand mot myndighetspersoner och andra aktörer, såsom advokater. Yttrandefriheten har mycket starkt stöd, speciellt när det gäller den tilltalade. Hon har ju frihet att ljuga och berätta vilka skrönor som helst i en öppen förhandling, varvid yttrandena blir offentliga. I den mån något nytt framkommit i breven, som inte redan ingår i FUP eller framkommit inför öppna dörrar i förhandlingen, och som skulle vara resultatet av en fortsatt förundersökning, kunde man tänka sig att hon förbjudits att ge offentlighet åt dem, i så fall uttryckligen. Jag har inte i breven sett någon ny uppgift – skulle det finnas någon, så är det sannolikt hennes egna funderingar och inte resultatet av polisens utredande. T ex påstår hon att hon nu minns vittnet som skulle ha sett henne vid inköpet av en Colaburk (s k flashback), men nämner inte namnet på denne. Detta är knappast ett utredningsresultat. Yttrandefriheten är värd att måna om, även om man tycker yttrandena är felaktiga, pinsamma, avslöjande. Den är ju huggen i sten för att klara riktigt dåliga regimskiften i en oviss framtid. Tänk tanken att någon anklagas för mord och hålls häktad, medan ”brottet” i själva verket består i trots mot regimen – inte så tokigt om denne då tillätes skrika ut sin förtvivlan !
Citera
2017-07-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Vad gjorde du, eller ni, den kvällen det hände?
"Vi var hemma."

"Det blir spännande att se vem dom plockar in här näst eftersom dom inte har nåt att gå på så är dom ute och fiskar."

"Jag verkar vara en väldigt attraktiv person att skriva om. Och det kan jag förstå i och för sig."

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272

Attributet attraktiv är ju tacksamt löjeväckande, men jag tror att hon menar eftertraktad - någon stor stilist är hon ju inte. Media kan begå många fel, en del riktigt skadliga. Ett vore att göra henne till en pajas, ett annat att, som DP, göra henne till en visserligen gränsöverskridande men spännande kvinna, när hon först och främst är en farlig människa, som begått hemska dåd.
Citera
2017-07-22, 21:18
Medlem
Pethuglins avatar
JM skriver i ett av sina många brev eller vad man nu ska kalla hennes skrivelser:
"Jag har aldrig läst så mycket elakhet, lögner som nu i vittnesförhören.....
Jag ser verkligen fram emot att träffa dessa personer"
http://sv.tinypic.com/r/o5wavo/9

Jag hoppas innerligt att hon blir inspärrad väldigt länge så alla vittnen slipper få besök av psykot.
Jag blir helt utmattad bara av att läsa dessa oändliga brev som hon har skrivit. När man läser alla i följd så får man en liten glimt av hennes galna hjärna. Det är nog ett virrvarr därinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in