2017-07-22, 08:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Har ni fått brev på semesterhjärnan? Ut i solen ist för att fundera sönder er på detta som sagt var tidigare av mig hade amanda inte tid för semester mitt i en pågående utredning. Men nu är det som det är och det JM nu sysslar med är inget unikt, de flesta misstänkta skriver lappar brev eller "ristar" i väggar för att skicka meddelanden men vad som just skiljer sig här är att media trycker upp varje andetag JM andas och tråden hakar på men kör dubbelspel och beklagar sig via mail att exp ska sluta leverera "gamla nyheter" och ge möller "spotlight" - tid. Vad annat kan man göra än att garva åt sådana apkorkade resonemang.
HAHAHAHA - "det JM nu sysslar med är inget unikt, de flesta misstänkta skriver lappar brev eller "ristar" i väggar för att skicka meddelanden".

Nej du, försvarsgullet. Du missar det väsentliga beträffande det citerade: innehållet. Men du har helt rätt i följande:
Citat:
Vad annat kan man göra än att garva åt sådana apkorkade resonemang

De flesta (om nån mer?) begär inte att sitt barn ska ta på sig skulden för mord.
De flesta (om nån mer?) begär inte att barnen ska fixa fram alibi för 10k.
De flesta (om nån mer?) begär inte att barnen ska ta tillbaka vittnesmål.
De flesta (om nån mer?) begär inte att barnen ska vittna falskt.

... att hon sen sitter och skämmer ut sig när restriktionerna släppts är heller inte vanligt, de flesta har nån form av självaktning och försvarar inte dåraktighet in absurdum. Du matchar JM fint.
Senast redigerad av develi 2017-07-22 kl. 08:27.
Citera
2017-07-22, 08:34
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Gooodmorron!
Hikes borde inte tagit semester utan sett till att bygga upp försvaret inför överklagande. Istället lät Hikes låta klienten gå på RPU och där om någonsin skulle hon behövt advokaten eftersom hon är där på den något underliga premissen "restriktioner". Nåväl, inte helt oväntat får en stark man driva detta vidare efter domskälen kommer från den 294-åriga "juryn"

Du, det var TR som skickade JM på RPU och det hade AH inte kunnat ändra, JM hade ju inte heller något emot det. JM är inte där på premissen restriktioner. Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Det var nog ett annat ord du tänkte använda...

Det är ju ingen större idé heller för AH att bygga upp försvaret för ett överklagande eftersom AH inte (enligt er) kommer att försvara JM i HR. Det skall ju en man göra...

Jag håller med om att JMs brev till TR och Aftonblad inte ger JM några sympatier och att ho borde hindras från att skicka dessa, men - det är faktiskt en rättighet hon har. Någon anledning till förundersökningssekretess på hennes alster finns det väl inte? Hon skriver ju inte vem hon träffade...
Citera
2017-07-22, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Detta famösa meddelande:

Det här har alltså skickats och mottagits vid månadsskiftet februari/mars.
Har det legat ute offentligt tidigare?
Jag tycker att jag känner igen innehållet från inlägg i tråden?

Det finns med i FUP men jag har, pga oläslighet, bara scrollat förbi det. Så tack till Ramafikation för "översättningen"!
Citera
2017-07-22, 08:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Man kan tänka sig att det kan finnas ett antal personer inom polisen, socialtjänsten och andra "bra-att-ha-hållhakar-på"-personer som Johanna haft sex med.
Med tanke på att hon klarat sig så pass länge.
Ja, hon använder sexualitet som vapen via sex med tonåriga flyktingkillar för att idka utpressning, hon erbjuder sina tjänster där hon tror hon kan erhålla vinstvinning. Ändamålet är nog dubbelbottnat - dels för egna lustar och dels för att tystna ner och binda personer till sig för att få en hållhake.
Det ligger nog nära till hands vad eller vem det än gäller från interna relationer till andra samhällsskikt.
Sen har hon givetvis insett i sin grundläggande personlighet att man kan tjäna pengar på det i vissa lägen som eskort.
Skulle tippa att hon även erbjuder detta till manliga hitman med tanke på vad tatueraren fick uppleva.
Citat:
Dessa lär i så fall, förhoppningsvis och med rätta, vara oroliga nu när de fått erfara att Johanna är en impulsstyrd och korkad glappkäft.
Ja, blir hon trängd tar hon garanterat fram ess ur rockärmen, hon har inga skrupler. Bryr hon sig inte om sina närmaste och tycker de ska dö eller kan säljas till satan så finns det nog grund för oro när/om hon går till attack.
I den inre kretsen ses ett mönster - den som går emot JM attackeras av olika grad.
Mamman är hatad och borde vara död för att hon gränssatt henne en längre tid. Hon anses väl påverka pappan och är avskydd. Pappan i sin tur fick sona med livet när han stängde portmonnän. DB har väl stulit pengar (han är arg på hennes tonårssex och tycker hon ska gilla läget då hon skämt ut dem) och därav är han nog enklare att offra.
Systern förtalas istället - där råder mer avundsjuka, kanske för att hon och pappan var framgångsrika tillsammans. Hon har väl inte aktivt påverkat JMs person på samma sätt.
JB försökte hon skylla på gällande sexfilmen men fick backa då hon protesterade hej vilt - med nån hållhake:
"Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är."
"Nej nu är du körd."
"Nu kommer allt komma fram."

"Det ska jag se till"
"Du ska få se"
Senast redigerad av develi 2017-07-22 kl. 09:23.
Citera
2017-07-22, 08:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vår krog och bar, Kidnappningen i Uppsala, Lundblad i Kalmar för att nämna "några fall" där det är fler än en inblandade.

Du kan säkert komma på fler istället för att leka motvalls. Kanske kommer jag på fler men du vet "semester" får tankar på andra håll.
Tre inlägg där semester diskuteras från bägge - inkom ni till centralstation samtidigt?
Det finns INGEN som begärt det jag skrev att hon gör mot sina barn - hon är en känslokall amöba som ser barnen som verktyg till att rädda sin egen röv.
Citera
2017-07-22, 08:58
Medlem
EndastJag01s avatar
Man får onekligen intrycket av att JM legat runt med halva E-tuna i syfte att få fördelar av olika slag. Därmed inte sagt att alla som någon gång delat JMs läger kommer att skydda/hjälpa henne. En sådan hemsk sits att vara tonåring och veta att mamma legat med ens kompisar... svårt att få en bra kompisrelation...
Citera
2017-07-22, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Du, det var TR som skickade JM på RPU och det hade AH inte kunnat ändra, JM hade ju inte heller något emot det. JM är inte där på premissen restriktioner. Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Det var nog ett annat ord du tänkte använda...

Det är ju ingen större idé heller för AH att bygga upp försvaret för ett överklagande eftersom AH inte (enligt er) kommer att försvara JM i HR. Det skall ju en man göra...

Jag håller med om att JMs brev till TR och Aftonblad inte ger JM några sympatier och att ho borde hindras från att skicka dessa, men - det är faktiskt en rättighet hon har. Någon anledning till förundersökningssekretess på hennes alster finns det väl inte? Hon skriver ju inte vem hon träffade...
Vad hette afghanen som skulle leverera bandaren? Vad gäller rättshjälp från utlandet i aki-fallet? Det skall finnas förundersökningssekretess på "hennes alstrer", as simple as that.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tre inlägg där semester diskuteras från bägge - inkom ni till centralstation samtidigt?
Det finns INGEN som begärt det jag skrev att hon gör mot sina barn - hon är en känslokall amöba som ser barnen som verktyg till att rädda sin egen röv.
DU var den som hahaha-ade åt att det skrivs lappar sinsemellan i fall där flera misstänkta ingår men inte bara där utan vissa söker hjälp av advokater osv. Inget ocvanligt alls och att du sen drar vidare till barnen och vill diskutera hur JM är är nåt helt annat, som vanligt vill du rikta om debatten när du står med rumpan bar.
Citera
2017-07-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01

Ja, hur 17 ska hon få ut budskapet till den det berör? Men hon har ju lyckats med konststycket att få ut ett brev i hemlighet, hålla "presskonferens" via kollegieblock i rätten, slippa handfängsel.... Så hon, "SUPERWOMEN", lyckas säkert med det också.
Citera
2017-07-22, 09:31
Medlem
develis avatar
Citat:
DU var den som hahaha-ade åt att det skrivs lappar sinsemellan i fall där flera misstänkta ingår men inte bara där utan vissa söker hjälp av advokater osv. Inget ocvanligt alls och att du sen drar vidare till barnen och vill diskutera hur JM är är nåt helt annat, som vanligt vill du rikta om debatten när du står med rumpan bar.
Ja, jag skrattar åt ditt infantila försvar gällande JMs brev, lappar och ristande i väggar där du gör patetiska försök att tona ner det hela som om det vore nåt trivialt, lite lätt förekommande bland alla fångar.
Det visar att du är lika tragisk som JM gällande kassa bortförklaringar då du ignorerar dess innehåll.
Ska du försvara JM får du allt ta och kamma benen - ditt argumenterande är mer än pinsamt.
Citat:
Vad hette afghanen som skulle leverera bandaren? Vad gäller rättshjälp från utlandet i aki-fallet? Det skall finnas förundersökningssekretess på "hennes alstrer", as simple as that.
Nice try att försöka byta ämne. Kort svar: vänta och se.
Har restriktionerna släppt - vilket det varit ett jävla gnäll över innan att det var så svårmodigt att sitta med för stackaren - så är det upp till henne vad hon skriver om och till vem.
Är hon så stendum att hon skickar till media kan hon stå sitt kast.
Hade lapparna gått igenom hade hon varit i media tidigare på egen begäran då hon skrev lappar om detta till barnen i pennhattar och Lypsykorkar.
Senast redigerad av develi 2017-07-22 kl. 09:34.
Citera
2017-07-22, 09:44
Medlem
Citat:
Framför sig har Johanna Möller en lång tid bakom lås och bom – oavsett om hon bedöms för sjuk för fängelse.
Det är polisprofessor Leif GW Persson säker på:
– Det blir 15-20 år, säger GW.
– Hon är ingen som de släpper ut.

Citat:
– Skulle de säga att hon inte är tillräckligt tokig – jag utesluter inte det – så blir det livstids fängelse och naturligtvis en överklagan. Hon har ju tvärnekat hela tiden.
Enligt preliminära besked ska den rättspsykiatriska undersökningen lämnas in till tingsrätten i början av nästa vecka.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/leif-gw-om-johanna-moller-hon-ar-ingen-de-slapper-ut/
Citera
2017-07-22, 09:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon säljer ut allt och alla för att rädda sitt eget skinn. Hon är fullständigt empatilös, helt utan skrupler och just detta med barnen gör mig oerhört förbannad.
Sen har hon mage att åberopa barnperspektiv..
Ja, jag hoppas verkligen att de vaknar till sans och inser att det (vad hon nu är) tamejfan inte är värt att skydda - för det är att sälja sin egen själ till satan.
Kan hon mörda sin make, sin egen far och mordförsök på sin mor samt beskyller och offrar sin egen son - så bör hon vara väldigt väl inlåst.
Hon är livsfarlig och att skydda henne är ren dårskap med den bakgrundsfaktan.
Den enda som hon (än) inte ger sig på är JB. Gissa varför...

Helt makalöst vad fanskapet är berett att sänka sig själv för att rädda sitt eget skinn, ingen som helst moral i hennes kropp inte, barnperspektivet gäller endast i en riktning uppenbarligen, nu kan hon ju bara få livstid men det borde fan påverka hennes möjlighet att få tidsbestämt att hon hade mage att åberopa det.

JB är väl den enda ventil hon har till yttervärlden så det är väl därför hon inte har blivit åtklämd än men det är väl bara en tidsfråga egentligen.
Citera
2017-07-22, 10:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har ni fått brev på semesterhjärnan? Ut i solen ist för att fundera sönder er på detta som sagt var tidigare av mig hade amanda inte tid för semester mitt i en pågående utredning. Men nu är det som det är och det JM nu sysslar med är inget unikt, de flesta misstänkta skriver lappar brev eller "ristar" i väggar för att skicka meddelanden men vad som just skiljer sig här är att media trycker upp varje andetag JM andas och tråden hakar på men kör dubbelspel och beklagar sig via mail att exp ska sluta leverera "gamla nyheter" och ge möller "spotlight" - tid. Vad annat kan man göra än att garva åt sådana apkorkade resonemang.

Exakt vad försökte du säga, begåvningsreservsmänniska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in