2017-07-22, 16:19
Medlem
urmamaspimps avatar
Ur GP:
"Ett larm kom strax före 10:00 om att en kvinna hade blivit påkörd av en buss på riksväg 40 i Härryda. Ambulanshelikopter, ambulans, polis och räddningstjänst anlände till platsen. Kvinnan, som var i 70-årsåldern hade livshotande skador. Strax före 15:00 bekräftade polisen att kvinnan dog på platsen."

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/kvinna-p%C3%A5k%C3%B6rd-av-buss-dog-p%C3%A5-platsen-1.4467566

Gissar att det var ungefär olyckan skedde, strax före Bollebygd, riktning mot Borås:
https://www.hitta.se/kartan?s=9a92d364
Senast redigerad av urmamaspimp 2017-07-22 kl. 16:31.
Citera
2017-07-22, 16:49
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Och varför var det här intressant att delge oss på Flashback????

Dumjävel! Vad gör du överhuvudtaget här?

Det var troligen inte så värst många på bussen gissar jag (som kan rapportera), men det vore intressant att veta om bussen låg i korrekt körfält eller var ute och vinglade på vägrenen. Var damen ute i vägen, och i så fall varför?
Citera
2017-07-22, 17:18
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Tydligen var den 70-åriga damen ute på vägen. Kanske något förvirrad/stressad efter att fått stopp på bilen. När jag ser någon som fått stopp byter jag till vänsterfilen, för att kunna passera så säkert som möjligt. Tyvärr är jag ganska ensam om att göra så.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Och varför var det här intressant att delge oss på Flashback????
Jag tycker det var intressant, du däremot intresserar mig inte. Varför är du här?
Citera
2017-07-22, 17:49
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Ur GP:
"Ett larm kom strax före 10:00 om att en kvinna hade blivit påkörd av en buss på riksväg 40 i Härryda. Ambulanshelikopter, ambulans, polis och räddningstjänst anlände till platsen. Kvinnan, som var i 70-årsåldern hade livshotande skador. Strax före 15:00 bekräftade polisen att kvinnan dog på platsen."

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/kvinna-p%C3%A5k%C3%B6rd-av-buss-dog-p%C3%A5-platsen-1.4467566

Gissar att det var ungefär olyckan skedde, strax före Bollebygd, riktning mot Borås:
https://www.hitta.se/kartan?s=9a92d364

Nej, olyckan skedde närmare Landvetter. Den skedde där kraftledningarna går över RV40 och det var en dubbeldäckare på Linje 100 som var olycksbussen.

Det var inte länge sedan en dubbeldäckare på linje 100 välte vid Viared.
Senast redigerad av Hummm.. 2017-07-22 kl. 18:42.
Citera
2017-07-22, 18:04
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Nej, olyckan skedde närmare Landvetter. Den skedde där kraftledningarna går över RV40 och det var en dubbeldäckare på Linje 100 som var olycksbussen.
Ok, innan backkrönet då.
Bussen kan ju blivit trängd av någon omkörande,
sikten är ju ok där, inte direkt några skymda kurvor på en motorväg..
Citera
2017-07-22, 18:44
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
Ok, innan backkrönet då.
Bussen kan ju blivit trängd av någon omkörande,
sikten är ju ok där, inte direkt några skymda kurvor på en motorväg..

Eller oerfarenhet, pratat i mobilen, skrivit sms... Ser man en stillastående bil på eller vid sidan av motorvägen sänker man farten avsevärt om man är normal.
Citera
2017-07-22, 19:14
Medlem
sebbolitos avatar
70 årig tant som är en gammal mekaniker som skulle reparera bilen med bara händerna på vägrenen eller vad? Inte fan går man ut ur bilen om man inte e absolut säker att man inte blir påkörd bakifrån.... Jag tippar på att det var tanten som gjorde bort sig tyvärr.

Tycker synd om busschauffören även fast dom kör fort.
Citera
2017-07-22, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebbolito
70 årig tant som är en gammal mekaniker som skulle reparera bilen med bara händerna på vägrenen eller vad? Inte fan går man ut ur bilen om man inte e absolut säker att man inte blir påkörd bakifrån.... Jag tippar på att det var tanten som gjorde bort sig tyvärr.

Tycker synd om busschauffören även fast dom kör fort.

Tanten gjorde inte bort sig. Enligt artikeln så befann sig den omkomna kvinnan i bilen, inte utanför. Om bilen stod på vägrenen så var det oskickligt kört av busschauffören. Bristande uppmärksamhet? Synd om alla parter här.
Senast redigerad av godanli 2017-07-22 kl. 19:46. Anledning: Felstavning av "vägren".
Citera
2017-07-22, 20:00
Medlem
sebbolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Tanten gjorde inte bort sig. Enligt artikeln så befann sig den omkomna kvinnan i bilen, inte utanför. Om bilen stod på vägrenen så var det oskickligt kört av busschauffören. Bristande uppmärksamhet? Synd om alla parter här.
Läste inte artikeln så noga men jag uppfattade det som att hon va ute på vägbanan men jag kan ha läst fel eller missuppfattat det.
Citera
2017-07-22, 20:17
Medlem
Kebabfysikers avatar
Alltid tragiskt med dessa trafikolyckor. Nollvisionen borde eftersträvas hårdare.
Citera
2017-07-22, 20:22
Medlem
urmamaspimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli

Det beror på när, hur och var man läser, GP har uppdaterat texten sedan jag läste sist men i BT står det fortfarande:
"Enligt polisen hade kvinnan fått stopp på sin bil och lämnade därför fordonet – därefter blev hon påkörd av bussen."

Annan text kan man dock tolka som att kvinnan satt kvar i fordonet, lite otydligt alltså.
Citera
2017-07-22, 20:30
Medlem
Det kan ju vara så att hon gick ur bilen, exempelvis stod mellan öppen förardörr och dörröppning, men trycktes in i bilen i och med att bussen körde på henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in