2017-07-22, 15:28
Medlem
Att han hade tid att sitta med vänner på sin balkong dagen innan dom skulle bli vräkta och till råga på allt gå till jobbet som vanligt på morgonen verkar märkligt. Båda två borde väl vara i färd med att packa istället!? Och att stämma träff med en väninna för att dricka kaffe i dag lördag, om hon visste att dom inte skulle vara kvar här då, är egendomligt. Dessutom är det ju inte säkert att det var han som gick bärsärk på hela familjen heller...mamman hade verkligen anledning att bli djupt deprimerad för sig och sina barns framtid, det var hon som stod på hyreskontraktet och hade den största skulden...hon satt i en fruktansvärd situation!
Citera
2017-07-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Där krockar kanske svensk och polsk rätt. Mig veterligen döms inte svenska underhållssmitare till fängelse.

I Polen gör de, om de inte kan. betala skulden. Man resonerar att någon månad i fängelse får föräldern att ta sitt ansvar.
Citera
2017-07-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men är det nån tycker att det ser ut som samma person på den polske rapporten och facebook?

http://www.poszukiwani.policja.pl/pos/form/r10974,MAKAS-SAFET.print

https://m.facebook.com/msmakas

Jag tycker inte det.

Jo det är samma person. Om man jämför en av bilderna från polen med en bild i slutet på facebooksidan så ser man det. Åldern och vikt har dock tagit ut sin rätt.
Citera
2017-07-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jo det är samma person. Om man jämför en av bilderna från polen med en bild i slutet på facebooksidan så ser man det. Åldern och vikt har dock tagit ut sin rätt.

Ja. 2002 var det ser jag. Då har han andra barn, om det handlar om det.
Citera
2017-07-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Fotot på polisens sida är från 2002.
Citera
2017-07-22, 15:48
Medlem
Citat:

Efterlysningen är från 2012, fotot från 2002.
Citera
2017-07-22, 15:48
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag tror inte att "hedersmord" inkluderar barn, särskilt inte egna barn. Jag tror inte att muslimska övriga familjemedlemmar och släkt uppskattar att man eldar upp barnen till den kvinna vars död ska återupprätta familjens och släktens heder.
Detta verkar vara en psykiskt sjuk man helt enkelt.

Det kan göra det, här en exempel, fader med son mördar sin fru och alla dottrar för att de levde för västerländsk livstil: https://www.youtube.com/watch?v=FjhLGiWILgc
Citera
2017-07-22, 15:51
Medlem
Citat:
Att han har stora skulder i underhåll kan förstås förklara att han utnyttjade sin frus EU medborgarskap för att starta om i Sverige. Men jag tycker inte att det förklarar morden.
Citera
2017-07-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Det kan göra det, här en exempel, fader med son mördar sin fru och alla dottrar för att de levde för västerländsk livstil: https://www.youtube.com/watch?v=FjhLGiWILgc
Jaha, han drack alkohol med sina kompisar på balkongen och sedan dödade han sin fru och sina små söner och sin två åriga dotter, pga att de hade västerländska värderingar? Lägg av.
Citera
2017-07-22, 16:08
Medlem
kottedelakottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jaha, han drack alkohol med sina kompisar på balkongen och sedan dödade han sin fru och sina små söner och sin två åriga dotter, pga att de hade västerländska värderingar? Lägg av.

Nej, jag skrev bara att det finns såna exempel, inte att just han gjorde det. Men det kan vara så att han hade försäkrad familjen och hoppas att få stora pengar från försäkringen? För det ser ut att den personen som gjorde det ville att alla tänker att det var en olycka.
Citera
2017-07-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Nej, jag skrev bara att det finns såna exempel, inte att just han gjorde det. Men det kan vara så att han hade försäkrad familjen och hoppas att få stora pengar från försäkringen? För det ser ut att den personen som gjorde det ville att alla tänker att det var en olycka.
Nej, jag tror inte att man dödar sina barn för en försäkring. Dessutom var det uppenbart från början att det inte var en olycka.
Citera
2017-07-22, 16:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Att han hade tid att sitta med vänner på sin balkong dagen innan dom skulle bli vräkta och till råga på allt gå till jobbet som vanligt på morgonen verkar märkligt. Båda två borde väl vara i färd med att packa istället!? Och att stämma träff med en väninna för att dricka kaffe i dag lördag, om hon visste att dom inte skulle vara kvar här då, är egendomligt. Dessutom är det ju inte säkert att det var han som gick bärsärk på hela familjen heller...mamman hade verkligen anledning att bli djupt deprimerad för sig och sina barns framtid, det var hon som stod på hyreskontraktet och hade den största skulden...hon satt i en fruktansvärd situation!
Låter mycket märkligt, vänner till familjen verkar totalt ovetande. Kanske BO frun inte ens visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in