2017-07-21, 20:23
Medlem
Om en familj har bostadsbidrag eller socialbidrag, betalas pengar ut då eller betalas hyran automatiskt av den myndighet som betalar?
Citera
2017-07-21, 20:23
Medlem
zemfiras avatar
Mannen hade jobb (jobbade övertid) och frun var frisör då och då i hemmet (svart) så pengar fanns. Frågan är vart dom tog vägen. Jag misstänker som sagt spelmissbruk.
Citera
2017-07-21, 20:24
Medlem
57Emmas avatar
Håller med 2 år är ju en väldigt lång period. Jag ställer frågan får verkligen kronofogden avhysa en familj när det finns så små barn?
Känns nästan som om soc. läs svenska välfärden har gjort en tabbe
Citera
2017-07-21, 20:25
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så det skulle ändå handla om något slags "hedersmotiv"? Men inte samma som muslimer från Mellanöstern har, som är helt fixerad på kvinnornas sexualitet, utan snarare typ "en riktig man ska kunna försörja sig själv och sin familj"? (Muslimerna från Mellanönstern har ju inget sådant alls, de lever gladeligen på bidrag år efter år utan att skämmas.)

Kan stämma mycket väl. Han anses inte vara en man längre om han inte kan försörja sin familj enligt juggar. Fasaden sprack helt enkelt.
Citera
2017-07-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Mannen hade jobb (jobbade övertid) och frun var frisör då och då i hemmet (svart) så pengar fanns. Frågan är vart dom tog vägen. Jag misstänker som sagt spelmissbruk.

Ok jag vet inte varför jag fick för mig att de skulle haft bidrag. Jag kopplade skulderna till att de inte hade pengar.
Citera
2017-07-21, 20:26
Medlem
QueenKoralls avatar
[quote=jongari|61273180]Jag tänkte också precis samma sak.
Man har ju läst i media att efter missat betala hyran några månader så blir man vräkt.

Det händer ju tyvärr att människor ligger avlidna i sina lägenheter både 6 och 12 månader utan att någon reagerar, trots att hyran inte betalas, så det kan nog gå länge innan det händer saker..
Citera
2017-07-21, 20:26
Medlem
Nrebellions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Berikare som tröttnat på sin familj? utvisning?

Tragiskt när oskyldiga barn får stryka med.
Gissar på en man med spel eller missbruksproblem som tagit alla pengar, och sedan dödat familjen i slutändan. Tragiskt hur det än är.
Citera
2017-07-21, 20:28
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller med 2 år är ju en väldigt lång period. Jag ställer frågan får verkligen kronofogden avhysa en familj när det finns så små barn?
Känns nästan som om soc. läs svenska välfärden har gjort en tabbe

Det är ju därför det tagit så lång tid, eftersom man i det längsta vill undvika att avhysa barnfamiljer. Socialtjänst och hyresvärd har varit inkopplade hela tiden för att försöka lösa situationen. Men tydligen inte lyckats. Paret har helat tiden sagt att de ska betala, men ingenting har hänt.
Citera
2017-07-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Kan stämma mycket väl. Han anses inte vara en man längre om han inte kan försörja sin familj enligt juggar. Fasaden sprack helt enkelt.

Men om han hade fått cancer och är döende så hade han mördat sin familj?. Samma sak nästan.

Får la se om han säger hela sanningen i rättegången.
Senast redigerad av werdo 2017-07-21 kl. 20:31.
Citera
2017-07-21, 20:30
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om en familj har bostadsbidrag eller socialbidrag, betalas pengar ut då eller betalas hyran automatiskt av den myndighet som betalar?

Åtminstone bostadsbidrag betalas ut direkt till familjen, så om de vill lägga pengarna på droger och nätpoker (obs! exempel!) är det inget som hindrar. Jag är ganska säker på att det är samma sak med försörjningsstöd (socialbidrag).
Citera
2017-07-21, 20:31
Medlem
Vad var det som hade hänt med mannen i Polen? Jag hann inte läsa och hittar det inte nu.
Citera
2017-07-21, 20:31
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men om han hade fått cancer och är döende så hade han mördat sin familj?. Samma sak nästan.

Det är inte alls samma sak. Alla tycker synd om någon som har cancer, ingen tycker synd om en man som spelar bort pengar istället för att betala hyran.

Sen att han mördade sin egna familj pga det (om det nu var orsaken) så är det ju sinnessjukt. Jag säger som jag gjorde i början av tråden;

1. Grov alkis
2. Krigsskadad
3. Flera bokstavsdiagnoser
Senast redigerad av zemfira 2017-07-21 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in