2017-07-21, 16:36
Medlem
Jag vill få det till att det finns en koppling till Garibaldi, men det är möjligt att jag är ute och cyklar. Måste fundera lite.
Citera
2017-07-21, 18:23
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Jag vill få det till att det finns en koppling till Garibaldi, men det är möjligt att jag är ute och cyklar. Måste fundera lite.
Hmm, vilket land tänker du på då? Jag hittar ett Garibaldi i USA.

Edit: Det i Brasilien syftar du på så klart!

Nej, tyvärr - Garibaldi är fel!

Jag återkommer strax med ytterligare ledtrådar! Ska bara ta en kalldusch och bre några smörgåsar först!
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-21 kl. 18:25.
Citera
2017-07-21, 18:36
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Edit: Det i Brasilien syftar du på så klart!

Nej, tyvärr - Garibaldi är fel!

Jag återkommer strax med ytterligare ledtrådar! Ska bara ta en kalldusch och bre några smörgåsar först!

Mest på kul så drar vi till med Hargeisa i Somalia. Näst största staden och ligger i norra delen av landet.
Citera
2017-07-21, 19:08
Medlem
tcfmogs avatar
Porto?
Citera
2017-07-21, 19:14
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Porto?

Klart bättre än mitt svar.

Citat:
The Clérigos Church (Portuguese: Igreja dos Clérigos, pronounced [ˈklɛɾiɡuʃ]; "Church of the Clergymen") is a Baroque church in the city of Porto, in Portugal. Its tall bell tower, the Torre dos Clérigos, can be seen from various points of the city and is one of its most characteristic symbols.
The church was built for the Brotherhood of the Clérigos (Clergy) by Nicolau Nasoni, an Italian architect and painter who left an extense work in the north of Portugal during the 18th century.
Citera
2017-07-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Porto?
Ding-ding-ding! We have a winner!

Porto i Portugal är det!

Kom nu i håg att fråga om de ledtrådar ni ej hajade! Jag kommer bli extremt förolämpad om ni ej frågar!

tcfmog vinner ett presentkort på thaimassage i Haparanda, en skottkärra med jordgubbar samt en nyputsad Ferrari 348!
Citera
2017-07-21, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Klart bättre än mitt svar.
Citat:
The Clérigos Church (Portuguese: Igreja dos Clérigos, pronounced [ˈklɛɾiɡuʃ]; "Church of the Clergymen") is a Baroque church in the city of Porto, in Portugal. Its tall bell tower, the Torre dos Clérigos, can be seen from various points of the city and is one of its most characteristic symbols.
The church was built for the Brotherhood of the Clérigos (Clergy) by Nicolau Nasoni, an Italian architect and painter who left an extense work in the north of Portugal during the 18th century.
Jag insåg just att jag gjort ett fel. Den text som du citerar, och som jag baserade en av ledtrådarna på, säger väl att klocktornet är en av kyrkans mest karakteristiska symboler - inte Portos! Jag läste lite för snabbt där!
Citera
2017-07-21, 20:13
Medlem
Come on guys - inte en chans i helsiket att ni hajade Castro-ledtråden!
Citera
2017-07-21, 20:29
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ding-ding-ding! We have a winner!

Porto i Portugal är det!

Kom nu i håg att fråga om de ledtrådar ni ej hajade! Jag kommer bli extremt förolämpad om ni ej frågar!

tcfmog vinner ett presentkort på thaimassage i Haparanda, en skottkärra med jordgubbar samt en nyputsad Ferrari 348!

Vilket pris!
Citera
2017-07-21, 20:35
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Come on guys - inte en chans i helsiket att ni hajade Castro-ledtråden!

Var det en referens till musiken Fado?
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2017-07-21 kl. 20:39.
Citera
2017-07-21, 20:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Vilket pris!

...jag var ett tag inne på så avancerade tankar som Kuba -> rom (drycken) -> Rom....

KAN måhända ha något att göra med kolonialkrigen fram till 75 när portugisiska trupper ofta fejsade reguljära kubanska i Angola, Mozambique och Guinea-Bissau...?
Citera
2017-07-21, 20:41
Medlem
Citat:

Trodde att det var personen Garibaldi som kunde kopplas till staden ifråga. Vilket dock visade sig vara fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in