2017-07-21, 17:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, jag har gjort annat och ni har hunnit en bit, ser jag!

Då är det så här:

Min tipsare 2 gav min information redan i går morse att KGM bor på samma adress idag som han gjorde när Helena försvann. Idag fick jag bekräftat från Skatteverket att KGM flyttade in den 8 augusti 1991 på den adressen som han fortfarande bor på. Min tipsare 2 hade alltså koll på detta och for INTE med osanning.

Min tipsare 2 gav mig namnet redan igår morse på den tjej som KGM bodde ihop med 1992 och jag har idag fått bekräftat att detta var KB. Jag fick också uppgiften av tipsaren 2 när de gick isär. Jag ser att även den uppgiften finns i tråden nu plus att jag har fått den bekräftad från min samarbetspartner, kallad tipsaren 3. Min tipsare 2 hade alltså koll på detta och for INTE med osanning.

Jag ser i dagsläget inget skäl att misstro min PM-källa vid "namnet" tipsaren 2.

Dessutom är det då tipsaren 2 som har gett mig informationen att KGM var på stadshotellet den aktuella kvällen och att han hängde efter Helena.

Men snälla nu, låt KB vara ifred. Skriv inte ut hennes namn. Ok, hon kan kanske ana eller veta något, men tills vidare: Låt henne vara ifred!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 18:23.
Citera
2017-07-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja nu är det färdigt pusslat!

Vet med säkerhet att sambon till KGM 92 var en tjej med initialerna KB jag vet också att de flyttade till Ladukärrsv tillsammans och gick isär 2001!
Märk årtalet 2001!! Vem var inne på förhör då!?
Känner du denna KB väl? Kan du möjligtvis prata med henne? Mycket intressant information!
Citera
2017-07-21, 18:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Polisen har en teori vem. Som mördade Helena "den kände Pilot .. som ingen knappast ungått de senaste veckorna här !
Leif GVP har jobbat m fallet ( gör det nog än tankarna snurrar) han säger m bestämdhet att det INTE Pilot som är gärningsmannen utan två st andra som han nästan m säkerhet kan säga vilja det är ... men eftersom fallet ännu är sekretess skyddat får han ej yppa något .
Vilka har rätt ?Polisen som letat i blindo i 25 år eller LGVP med son skarpa blick och analyser av gärningsmän ?

Det kan vara en ? eller två som jobbat tillsammans ? Personligen tror jag på LGVP att det varit två för att ro detta i land att frakta bort henne och gömma henne så pass väl att ingen har en susning vart hon är !!!
Bara en fundering ...LGVP .. slumpen , krångla inte till det.

OBS! Spekulation! Kan ju vara på det sättet att "pilot och H" blev uppmötta på vägen av GM och sen blev "pilot"vittne och hotad och därmed sketskraj och därmed "pilot" höll käft.
Kontenta: "Pilot" kan vara en riktig mes, mobbingoffer, feg, undanstött, ja, kärt barn har många namn.

Spekulation som sagt!

Ingen vet, men spekulera är fritt!
Citera
2017-07-21, 18:10
Medlem
Ugglan.s avatar
KGM kommer ursprungligen från Hasslerör.

Jag har fått information om att Helena och en kompis hade djur som gemensamt intresse och enligt uppgift hade en av Helenas systrar en häst ute på Hasslesäby (en stor herrgård i Hasslerör) när de var yngre. Men Helena hade fortfarande tillgång till en häst ute i Hasslesäby som - vad det verkar - var en väns häst. Här finns en koppling mellan Helena, häst och samma ort som KGM kommer från. Just kopplingen "häst" var en av de kopplingar som Jenvén tog upp i tv.

Förutom att Helena och KGM:s flickvän "KB" gick på gymnasiet tillsammans gick de också vårdlinjen tillsammans.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 18:14.
Citera
2017-07-21, 18:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Kom nu också ihåg att "pilotmannen" (oavsett om det är KGM eller någon annan) INTE måste vara den som bragde Helena om livet. Sannolikheten är väl stor för all del, men vi vet inte.
Citera
2017-07-21, 18:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Eftersom min trovärdighet har varit så extremt ifrågasatt känns det skönt nu att kunna visa att min tipsare 2 (den där anonyma via PM igår morse) talade sanning och har koll. Jag har alltså ingen anledning att i nuläget ifrågasätta den personens agenda.
Dessutom har tipsaren 2 gett mig mer information än så här, men jag måste fundera lite över hur jag ska gå vidare med den. Den informationen är inte av sådan art att den låter sig skrivas ut riktigt hur som helst. Ge er till tåls!

Tipsaren 3 (eller "samarbetspartnern") som jag nämnde igår är sedan igår kväll just Freija21. Det var jag som bad Freija21 att typ "identifiera sig som trovärdig" (vilket hon/han gjorde med bravur, vilket jag också skrev igår) och jag gav Freija21 i uppdrag att ta reda på och bekräfta informationen från tipsaren 2 om vem som var KGM:s flickvän 1992 (jag visste alltså namnet, men behövde en utomstående som kunde bekräfta saken utan att få hjälp av mig med namnet). Jag har inga problem med att "röja" denna information. Du har gjort ett kanonjobb, Freija21!

Dessutom verkar det som att min tipsare 2 har kunskaper som inte verkar vara kända utanför Helenas umgängeskrets. Det artar sig!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 18:40.
Citera
2017-07-21, 18:36
Medlem
Bra jobbat Freija21!!
Citera
2017-07-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Eftersom min trovärdighet har varit så extremt ifrågasatt känns det skönt nu att kunna visa att min tipsare 2 (den där anonyma via PM igår morse) talade sanning och har koll. Jag har alltså ingen anledning att i nuläget ifrågasätta den personens agenda.
Dessutom har tipsaren 2 gett mig mer information än så här, men jag måste fundera lite över hur jag ska gå vidare med den. Den informationen är inte av sådan art att den låter sig skrivas ut riktigt hur som helst. Ge er till tåls!

Tipsaren 3 (eller "samarbetspartnern") som jag nämnde igår är sedan igår kväll just Freija21. Det var jag som bad Freija21 att typ "identifiera sig som trovärdig" (vilket hon/han gjorde med bravur, vilket jag också skrev igår) och jag gav Freija21 i uppdrag att ta reda på och bekräfta informationen från tipsaren 2 om vem som var KGM:s flickvän 1992 (jag visste alltså namnet, men behövde en utomstående som kunde bekräfta saken utan att få hjälp av mig med namnet). Jag har inga problem med att "röja" denna information. Du har gjort ett kanonjobb, Freija21!

Tack! Det tog ett par timmar minst, nu är det bara att gå vidare!
Du har gjort ett kanonjobb själv!!
Citera
2017-07-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Bra jobbat Freija21!!
Ja! Tänk så många som gnällt på "nya" nick! Viktigt att "våga" lägga ut information i tråden, det brukar föda mer information.
Citera
2017-07-21, 18:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Ja! Tänk så många som gnällt på "nya" nick! Viktigt att "våga" lägga ut information i tråden, det brukar föda mer information.

Och jag räknas visst inte ... Nä, det klart, jag ville ju bara få tid att kontrollera fakta innan jag lägger ut dem. Men läs mina senaste inlägg så ser du nu vad jag faktiskt har gjort sedan igår - plus ännu mer som inte är redovisat än! (För säkerhets skull: Inläggen 15834, 15837, 15838 och 15839.)
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 18:48.
Citera
2017-07-21, 18:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja nu är det färdigt pusslat!

Vet med säkerhet att sambon till KGM 92 var en tjej med initialerna KB jag vet också att de flyttade till Ladukärrsv tillsammans och gick isär 2001!
Märk årtalet 2001!! Vem var inne på förhör då!?

Bra jobbat!
Exakt...
Citera
2017-07-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Jösses vad namn som har pekats ut i tråden egentligen 😒

Måste erkänna jag har några vänner som var inne på förhör men ej blivit omtalade här ännu.
Väntar på det faktiskt, eller ska jag kontaktakta polisen igen???

Jag tycker det går över huvudspåret inland med spekulationer.,

Ett huvudspår som polisen går efter vore nog inte fel att komma fram!!!
Håller med !!! Vrida och vända på en person adress , flickvän när de separerade osv. Det var garanterat många killar som var klasskamrater m H , det var garanterat många killar på stadht den kvällen och var full och kladdade på flera tjejer ... inklusive Helena . Jättebra att folk leker privat deckare men än en gång sitter självaste Sherlock Holmes här i tråden och lägger ner ett lika stort polis jobb som utredarna !Ärligt skulle jag bli smått irriterad om denne nu ( nya plågoanden som nämts i varje inlägg) är oskyldig och hans liv pga starka misstankar här får sitt liv förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in