2017-07-21, 11:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Det håller jag till 100% med om.
Jag personligen tror inte ett ögonblick på psykos utan det är ett antagande av föräldrarna på noll grunder. Man sätter inte sin son med psykos på ett tåg.

Men vad jag förstår, visste föräldrarna inget om någon psykos när han skulle åka hem. Det är ju något som polisens expert dragit slutsatser om efteråt (info om depression, info från lärare och klasskamrater, Gotlandsresan, att Patrik gick av på "fel" station, väskorna kvarlämnade mm).

De visste ju enbart om att Patrik varit deprimerad, utbränd av skolarbetet?
Citera
2017-07-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men vad jag förstår, visste föräldrarna inget om någon psykos när han skulle åka hem. Det är ju något som polisens expert dragit slutsatser om efteråt (info om depression, info från lärare och klasskamrater, Gotlandsresan, att Patrik gick av på "fel" station, väskorna kvarlämnade mm).

Exakt!
Citera
2017-07-21, 13:16
Medlem
Enligt en kommentar på Missing People, har det varit ca 10 personer på varje sök.

Det kan inte bli en stor yta avsökt per gång då, alt inte ordentligt genomsökt..
Citera
2017-07-21, 13:25
Medlem
Från "Hitta Patrik":

"Med tillåtelse av Patriks pappa Jörgen Linfeldt så skrivs detta:

Vi har nyss fått in en observation i Norrköping av en tjej som tyckte sig sett Patrik runt 12 idag
Han var på väg mot Media Markt
Vi t-shirt, jeans, ljushårig med ryggsäck
Han gick långsamt o hade inte sällskap av någon
Vi som bor här i Norrköping; kan vi inte dra ihop ett gäng och åka snarast möjligt?!
Hör av er här i inlägget <3"
Citera
2017-07-21, 13:32
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Från "Hitta Patrik":

"Med tillåtelse av Patriks pappa Jörgen Linfeldt så skrivs detta:

Vi har nyss fått in en observation i Norrköping av en tjej som tyckte sig sett Patrik runt 12 idag
Han var på väg mot Media Markt
Vi t-shirt, jeans, ljushårig med ryggsäck
Han gick långsamt o hade inte sällskap av någon
Vi som bor här i Norrköping; kan vi inte dra ihop ett gäng och åka snarast möjligt?!
Hör av er här i inlägget <3"

Och ingen - ingen! - går fram och pratar med honom, följer efter eller tar foton.

Känns som om gänget bara vill ha lite spänning i tillvaron. Dra ihop folk, spana, skriva på FB. Suck
Citera
2017-07-21, 13:55
Medlem
Citat:

Kan det vara så att den kurator han börjat gå hos på skolan,har en viss uppfattning om hans tillstånd och att i detta läge blivit tillfrågad utav polis att yttra sina iakttagelser trots tysnadsplikten hon innehar. ?
Citera
2017-07-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Och ingen - ingen! - går fram och pratar med honom, följer efter eller tar foton.

Känns som om gänget bara vill ha lite spänning i tillvaron. Dra ihop folk, spana, skriva på FB. Suck

Precis, INGEN som går fram fast man tror det kan vara Patrik. Helt jävla sjukt beteende. Är det likes och kommentarer som lockar? Och lite tid i rampljuset.
Citera
2017-07-21, 13:57
Medlem
Citat:

Kan det vara så att den kurator han börjat gå hos på skolan, för sina besvär ; har en viss uppfattning om hans tillstånd och att i detta läge blivit tillfrågad utav polis att yttra sina iakttagelser trots tysnadsplikten hon innehar. ?
Citera
2017-07-21, 13:57
Medlem
Citat:

Ja, o vadå dra ihop folk - det är väl bara att åka dit istället för att vänta in flera.. Han lär ju knappast stå o vänta.
Citera
2017-07-21, 14:13
Medlem
Citat:

Men tänk efter Liberty75., det är ju "Urtavlan"själv som ber om uppslutning!!!!(nu var jag tvungen att skriva dit några uttropstecken.
Snälla skynda dej Urtavlan, ut och kolla innan det ännu en gång är för sent....please
Citera
2017-07-21, 14:17
Medlem
Citat:
Jag har sagt det förut och måste säga det igen. Jag måste säga att jag har enormt svårt att tro att polisen skulle gå ut med att Patrik eventuellt kan ha fått en psykos, utlöst av en depression, utan att ha bakgrundsinformation som stöder det.

Nu pratar jag bara om en eventuell psykos, inte att Patrik skulle snurra runt i hela Sverige. Det finns ju som sagt inga bevis på det i nuläget. Som flera påpekat, om Patrik hade verkligen gjort det, borde åtminstone något endaste ynkligaste foto kunna tas fram efter två månader.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Att han sedan verkligen fått en psykos, kan man ju inte veta, men polisen har ju ändå bestämt sig för att det förmodligen inte ligger brott bakom han försvinnande.

Och ja, vi får bara information från kvällstidningarna och liknande. Någon kort artikel i dagstidningarna som inte ger mycket. Samma information om om igen. Det blir lätt att spekulera hej vilt, med så lite som utesluter ens egna teorier .

Det är mänskligt att försöka hitta information som stödjer sina egna teorier, att strunta i att ta till sig det som inte stödjer det. Det gör vi alla, varje dag. Bra att vara medveten om det, att lyssna på andra och försöka se om man köper det de tror på. För att orka leva, ta beslut måste man dock göra många förenklingar av tillvaron, göra "förhastade" slutsatser. Därför blir det lätt att det bildas "trådar" i tråden, där ett gäng stödjer varandras uppfattning, medan en annan tråd i tråden går åt ett annat håll.

Tror dock att Missing People (och även FIKK till stor del), arbetar mer efter polisens teorier.

Självklart kan polisen ha fel. Det har hänt förr. Och ibland överträffar verkligheten fantasin.
Skulle var kul och veta om vi på FB kunde lista ut, ens ha minsta teori som kom i närheten av Johanna Möller? Eller varför inte osannolika Knutbypastorn?

Men något sådant har inte hänt här. Jag är övertygad om att lösningen är den minst tillkrånglade. Att Patrik tyvärr är död. Av sin depression, förvirring eller en kombination av dessa.

Håller med dig:
Inget kringresande och inte hitta hem, inga gaypartners som lurat och mördat Patrik, inga skumma föräldrar som i konspiration mördat sin son, inga hemliga vänner som undanhåller Patrik i månader utan att informera polis.

Men han hade ju börjat hos en kurator på skolan för sina problem. Kanske hon blev tillbedd att bortse från sin tystnadsplikt.Polisen har kanske bett om att hon skall delge sin uppfattning om Patriks tillstånd ....
Citera
2017-07-21, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Det var kanske hon som erbjöd sig låna ut den till honom?
Om P pratat med sin mamma i mobilen när den dog och sagt nåt i stil med: "-hallå, hallå, äh fan den dog", och hon hörde det?

Ja mycket troligt...snäll kvinna !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in