Jag har sagt det förut och måste säga det igen. Jag måste säga att jag har enormt svårt att tro att polisen skulle gå ut med att Patrik eventuellt kan ha fått en psykos, utlöst av en depression, utan att ha bakgrundsinformation som stöder det.
Nu pratar jag bara om en eventuell psykos, inte att Patrik skulle snurra runt i hela Sverige. Det finns ju som sagt inga bevis på det i nuläget. Som flera påpekat, om Patrik hade verkligen gjort det, borde åtminstone något endaste ynkligaste foto kunna tas fram efter två månader.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/pappan-om-f%C3%B6rsvunna-patrik-r%C3%A4dd-att-vi-inte-har-s%C3%A5-mycket-tid/ar-BBCziG6?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp
Att han sedan verkligen fått en psykos, kan man ju inte veta, men polisen har ju ändå bestämt sig för att det förmodligen inte ligger brott bakom han försvinnande.
Och ja, vi får bara information från kvällstidningarna och liknande. Någon kort artikel i dagstidningarna som inte ger mycket. Samma information om om igen.
Det blir lätt att spekulera hej vilt, med så lite som utesluter ens egna teorier
.
Det är mänskligt att försöka hitta information som stödjer sina egna teorier, att strunta i att ta till sig det som inte stödjer det. Det gör vi alla, varje dag. Bra att vara medveten om det, att lyssna på andra och försöka se om man köper det de tror på. För att orka leva, ta beslut måste man dock göra många förenklingar av tillvaron, göra "förhastade" slutsatser. Därför blir det lätt att det bildas "trådar" i tråden, där ett gäng stödjer varandras uppfattning, medan en annan tråd i tråden går åt ett annat håll.
Tror dock att Missing People (och även FIKK till stor del), arbetar mer efter polisens teorier.
Självklart kan polisen ha fel. Det har hänt förr. Och ibland överträffar verkligheten fantasin.
Skulle var kul och veta om vi på FB kunde lista ut, ens ha minsta teori som kom i närheten av Johanna Möller? Eller varför inte osannolika Knutbypastorn?
Men något sådant har inte hänt här. Jag är övertygad om att lösningen är den minst tillkrånglade. Att Patrik tyvärr är död. Av sin depression, förvirring eller en kombination av dessa.
Håller med dig:
Inget kringresande och inte hitta hem, inga gaypartners som lurat och mördat Patrik, inga skumma föräldrar som i konspiration mördat sin son, inga hemliga vänner som undanhåller Patrik i månader utan att informera polis.