2017-07-21, 03:24
Medlem
Hejsan, hittade en påse med tabletter som jag efter mycket googlande listat ut är amlodipin. Min frågar är nu om jag kan göra något med dem eller vad det är för något? Något som man kan använda för att blanda med något annat för någon effekt?
Citera
2017-07-21, 04:34
Medlem
Blodtrycksmedicin
Citera
2017-07-22, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreba
Blodtrycksmedicin

Har hittat både wikipedia och fass, men frågan kvarstår, kan de vara användbara för mig på något roligt sätt?
Citera
2017-07-24, 02:17
Medlem
robertlus avatar
Har du något problem med blodtrycket? ja, kanske.

Kan i vissa fall vara ett+ att ha blodtryck och andra vanliga mediciner vid en ev. överdos.
Men allt är beroende av vilken drog du använt. Vissa blodtrycksmediciner kan vara rent livsfarliga
om dom tas med fel saker i kroppen. Har för mig att Benzo kan vara det om jag inte minns fel, då
en OD på benz sänker blodtryck, hjärtfrekvens och du får tillslut hjärtstopp. Eller är det alfablockerare?
Vilket isf är en blodtryckssänkande medicin. Så ja, den är nog farlig ihop med benz.....
Men kan nog vara bra vid än lättare OD på tjack (väldigt sällan du dör av OD på tjack), men skulle nog
föredra akuten och stessolid Intravenöst ändå. Du kan inte flumma på skiten iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av host.
Har hittat både wikipedia och fass, men frågan kvarstår, kan de vara användbara för mig på något roligt sätt?
Senast redigerad av robertlu 2017-07-24 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in