2017-07-21, 00:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Dags att sluta med pajkastningen om något ska gå framåt. Det är rimligt att fråga efter mer underbyggd fakta om vi ska gå vidare med kgm. Annars hängs en totalt oskyldig man ut och runt omkring en mycket stor släkt. Om han kände RE är vi i ett annat läge, men HUR kände i så fall dessa till synes fullständiga motpoler varandra? Arbete? Om de båda hängde på stadt och kände varandra finns tänkbara scenarion.

Prata inte med mig om pajkastning då jag endast har bett 'Ugglan' att förklara sig.

Man har nu upprepade gånger frågat 'Ugglan' hur uppgifterna gällande KGM kan vara bekräftade men ingen av oss får något svar. Om hen behagar svara på detta så vet alla hur läget är och kan sedan gå vidare.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-21 kl. 00:41.
Citera
2017-07-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Prata inte med mig om pajkastning då jag endast har bett 'Ugglan' att förklara sig.

Man har nu upprepade gånger frågat 'Ugglan' hur uppgifterna gällande KGM kan vara bekräftade men ingen av oss får något svar. Om hen behagar svara på detta så vet alla hur läget är och kan sedan gå vidare.

Åsyftade inte dig! Fel att ta det citatet utan mer den som föregick idag/igår. Rätt att kräva mer tydliga svar på sådant som "bekräftade uppg".
Citera
2017-07-21, 00:51
Medlem
Citat:

Jag kan tyvärr inte hålla mig härifrån 🤔😕
En fundering från mig... människor får PM och de säger än det ena än det andra ok så kan det ju vara? någon kan ju sitta på någon liten ledtråd! Det jag inte tycker känns så bra, är att någon har ett tufft och tidskrävande jobb med att analysera dessa PM och sedan göra en egensnickrad gärningsmanna profil ! Den mannen stämmer exakt in på profilen och initialer/ namn skrivs ut.Eftersom Leif GVP varit inblandad i detta fall och är det fortfarande ( han släpper aldrig ett olöst mord har han själv sagt) han har nog en ganska klar bild på mördaren och även på en gärningsmans profil .. men problemet är att den kan stämma in på säkert 50 män till där och utan kropp , DNA , mordvapen , bevis så är detta nästan omöjligt att lösa. man kan spekulera men att sitta och leka kriminolog hemma och ta människor som andra PM om och sätta in de i .... alla kriterium stämmer in på denne.... blir bara för mycket 😕
Citera
2017-07-21, 00:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
CGM och PaVe måste ha bott nära varandra om det kan vara intressant?

Ok, så vart bodde KGM 1992?
Citera
2017-07-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ok, så vart bodde KGM 1992?
Sveriges befolkning 1990 ⬅källa
Kyrkogatan 4, Mariestad
Citera
2017-07-21, 01:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
En fundering från mig... människor får PM och de säger än det ena än det andra ok så kan det ju vara? någon kan ju sitta på någon liten ledtråd! Det jag inte tycker känns så bra, är att någon har ett tufft och tidskrävande jobb med att analysera dessa PM och sedan göra en egensnickrad gärningsmanna profil ! Den mannen stämmer exakt in på profilen och initialer/ namn skrivs ut.Eftersom Leif GVP varit inblandad i detta fall och är det fortfarande ( han släpper aldrig ett olöst mord har han själv sagt) han har nog en ganska klar bild på mördaren och även på en gärningsmans profil .. men problemet är att den kan stämma in på säkert 50 män till där och utan kropp , DNA , mordvapen , bevis så är detta nästan omöjligt att lösa. man kan spekulera men att sitta och leka kriminolog hemma och ta människor som andra PM om och sätta in de i .... alla kriterium stämmer in på denne.... blir bara för mycket 😕

Du borde ha skickat dina funderingar till 'Ugglan' det är han som påstår saker som att "alla kriterium stämmer in" på namn som ploppar upp i PM, jag har inga kommentarer till det du skriver.
Citera
2017-07-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tycker vi borde samlas allihopp i tråden på karlsholme en lördag å spekulera å rita upp allt vi har helt öppet.... å sen på kvällen tar vi några kalla när vi löst det här ! 👍
Citera
2017-07-21, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Sveriges befolkning 1990 ⬅källa
Kyrkogatan 4, Mariestad

Han bodde mitt i stan alltså.

Känns inte rätt att HA skulle accepterat att slå följe hem med en man som hon inte var intresserad av och som heller inte hade någon anledning att gå åt hennes håll.
Citera
2017-07-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Tycker vi borde samlas allihopp i tråden på karlsholme en lördag å spekulera å rita upp allt vi har helt öppet.... å sen på kvällen tar vi några kalla när vi löst det här ! 👍

Japp låter bra 👍🍻
Citera
2017-07-21, 02:03
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

Låt mig börja med: jag själv fick PM ang KGM men inte bara han.
Ja, jag har fått uppgifter om en till i raden dock så verkar dessa initialer ej förekomma här.

Nu startar problemet, ska jag nu kasta ut namnet utan någon som helst koll på om det finns substans öht, NEJ, inte jag.

Är det fel att skicka info via PM till annan skribent i tråden för att belysa information mellan uppgifter och samtidigt utesluta saker som är irrelevanta, NEJ, inte jag.

Jag själv är boende i staden och känner till många som är omnämnda, därför får jag både frågor om personer och även andra omständigheter typ jobb, umgänge e.tc.

Ett tips är att: avvakta med nya uppgifter samt kolla upp om det finns relevans i uppgifterna.

Ett PM är inte fakta, det krävs mer än så.

Är övertygad att tråden trollas av någon/några.

Därav detta KAOS!

//lugnås
Citera
2017-07-21, 02:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Låt mig börja med: jag själv fick PM ang KGM men inte bara han.
Ja, jag har fått uppgifter om en till i raden dock så verkar dessa initialer ej förekomma här.

Nu startar problemet, ska jag nu kasta ut namnet utan någon som helst koll på om det finns substans öht, NEJ, inte jag.

Ett tips är att: avvakta med nya uppgifter samt kolla upp om det finns relevans i uppgifterna.

Ett PM är inte fakta, det krävs mer än så.

Är övertygad att tråden trollas av någon/några.

Därav detta KAOS!

//lugnås

Klok och saklig sammanfattning om rådande tillstånd.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-21 kl. 02:38.
Citera
2017-07-21, 02:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Det var JAG som droppade namnet i tråden. Jag var snabb och kanske uppspelt över pm som jag fick. Personen som ville vara anonym (jag rspekterar det) skrev en utförlig förklaring hur han/hon kunde veta namnet.

Man vet ju för fan inte hur man ska bete sig i tråden för att vara alla till lags. Genom att jag droppade namnet fick jag mer info via pm där det bl.a sades att denna person var på stadt denna kväll. Har även fått annan info som säger att det finns kopplingar till andra personer som nämnts i tråden.

Om ni tycker att jag gjorde fel som droppade namner så snabbt så ber jag om ursäkt. Är det FEL pilot så ber jag om
Ursäkt till den namngivne och är det FEL pilot sp kan vi ju dra slutsatsen att den RIKTIGE PILOT vill spela oss ett spratt och få oss vilse!
Du gjorde helt rätt!
Visst vi kunnde suttit dom flrut i x antal.år och hålla på namn.
Jag GARANTERAR att mördaren plus medhjälpare är ganska så nervösa nu.
Det är nämligen detta om fasat:för börjar det droppas namn så kommer oxå mördarens namn,förr el senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in