2017-07-20, 16:35
Medlem
JC1916s avatar
Kan vi anta att detta är ett av barnen? Finns en till uppladdning från ett julfirande, dock endast en kort snutt.

https://www.youtube.com/watch?v=NG_I8scayik
Citera
2017-07-20, 16:36
Moderator
Parongatans avatar
Min erfarenhet är att de par som har ett gemensamt Facebookkonto, beror på att svartsjuka är en vanligt förekommande ingrediens i relationen.

Eller som en väninna säger om gemensamma ansiktsbokskonton: Vem har varit otrogen?

Jag gissar på svartsjukedrama där mannen dödat samtliga för att kvinnan önskat skilsmässa och varit på väg att lämna honom, och möjligen kanske även sagt att han kommer att förlora vårdnaden om barnen.
Citera
2017-07-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mice.eagle
På mannens instagram så ser man TVÅ små grabbar, samma sak på Facebook! Varför är inte det tredje barnet med på någon av sidorna? 🤔

Kanske inte tyckte om sin dotter? Verkar varit född slutet av 2014/januari 2015 enligt bilden på FB.
Citera
2017-07-20, 16:40
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Har inget med religion att göra. Det existerar ingen hederskultur i Bosnien och de s.k bosniska muslimerna är precis lika religiösa som en vanlig Svensson i Sverige. Att han dessutom hade ett förhållande med en polack (antagligen kristen) säger väl allt.

Men det hela låter väldigt, väldigt brutalt. Lågoddsare att han var med i kriget på 90-talet.
Gissar att frugan ville skiljas.

Då har du glömt inflödet av saudiska "imaner" mm från Afganistan innan kriget på balkan. Och alla pengar som Kuwait och Saudi Arabien mm har pumpat in i Bosnien för att sprida wahabismen.
Det finns och har funnits många, till synes vanliga människor som har visat sig vara terrorister. Detta är ingenting som vi får läsa om i tidningarna. Hur mycket sprängämnen, vapen tror du är nedgrävda runt landvetter?

Vad är orsaken till detta brott? Finns det inga framtidsutsikter kvar, då IS-kalifatet har fallit? Fast man ska egentligen inte krångla till detta allt för mycket. En utredning kommer nog att visa varför.
Citera
2017-07-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Kan vi anta att detta är ett av barnen? Finns en till uppladdning från ett julfirande, dock endast en kort snutt.

https://www.youtube.com/watch?v=NG_I8scayik

Köket bakgrunden? Nära isåfall för att sätta på en platta om man vill att sängen ska brinna.
Senast redigerad av werdo 2017-07-20 kl. 16:44.
Citera
2017-07-20, 16:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Expressen:

Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men alla hade skador från före branden står det i tidningarna. Så möjligen även kniv.

Det vet jag. Faktum kvarstår dock att alla mördades inte innan branden anlades, då två av barnen dog av sina skador senare.
Citera
2017-07-20, 16:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Nja. En troende muslim från Bosnien kanske går till mosken då och då, men precis som i Sverige, är man inte speciellt religiösa. Jag vill påstå att det är ytterst osannolikt att det här brottet har med religion att göra. Motivet till mordet måste vara att hans fru ville skiljas. Ser inget annat troligt scenario.

Nej det behöver inte vara relaterat direkt till religion men däremot tankesätt, kultur, moral eller rättare sagt icke moral.
Citera
2017-07-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Kanske inte tyckte om sin dotter? Verkar varit född slutet av 2014/januari 2015 enligt bilden på FB.
Hon är född:
Was Born
November 28, 2014
enligt Facebookposten. Stämmer med åldern då 2 år.
Citera
2017-07-20, 16:46
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan

Jag fick för mig att dottern var äldst med tanke på att sönerna ser ut att vara mellan 2-5 år.
Kanske är gamla bilder, vad vet jag 🙄
Jag har inte sett bilden du nämner 🤔
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om Safet är 50 då var han tillräckligt gammal för att varit soldat i kriget. Har han hugget barnen i halsen har han säkert mördat förr. Nån med bosnisk anknytning kanske kan googla hans namn på bosniska sidor och se om det finns nåt på honom.
Efternamnet?
Edit hittat

Kan inte hitta något på honnom
Efternamnet Makaš finns i en by i östra Bosnien inte så långt från Srebrenica.
Det är 100% muslimsk by. Säkert många som dödades i masakren därifrån. Så krigsskadad är han säkert.
Att han var gift med en kristen betydar att han är inte hedersskadad.

Av deras gemensama Facebook konto där det var mest hon och hennes polska vänner som kommenterande tyder på kontrollbehov och svartsjuka.
Senast redigerad av autostoperka 2017-07-20 kl. 17:09.
Citera
Medlem
Många talar ju här om att han låst dörren. Många lägenheter har ju ett lås dom går i när man stänger dörren. Alltså man behöver inte låsa aktivt. Han kan bara ha rusat ut och slängt igen dörren och då låstes den.
Citera
2017-07-20, 16:49
Medlem
lyktstolpes avatar
Familjerelaterat eller terrordåd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in