2017-07-29, 01:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Jag köper inte detta! Kvinnor som mördar sina barn är ytterst ovanliga och lider alla av gravar störningar som har yttrat sig mycket tidigare. Det enda jag har läst är att grannarna tyckte de var trevliga. Varför skriver inte tidningarna om kvinnans bakgrund? Gräver upp lik ur hennes förflutna? Ta bara fallet med Johanna Möller. Alla vet numera att hon är skyldig efter alla uppgifter om hur kall och manipulativ hon var. Det visade sig också att hon mördade sin make tidigare innan hon försöker mörda sina föräldrar. Så jag vill se uppgifter om kvinnans förflutna som visar att hon är kapabel att göra något så fruktansvärt innan jag tro på att hon mördade sina barn och sedan försökt ta sitt liv!

Mannen är som jag förstår det, åtminstone tillfälligt, avskriven från misstanke om brott. Om inte kvinnan har gjort det innebär det att det finns en tredje misstänkt och en omfattande manhunt måste då snarast genomföras. Det finns å andra sidan exempel på kvinnor som begått dylika brott utan att de haft utmärkande våldstendenser i sitt förflutna, framför allt i de lägen där de anser sig ha agerat av ren "desperation".
Citera
2017-07-29, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Det som skett är en tragedi så helt rimligt med en Lex Sarah-anmälan och ordentlig utredning. Frågan är vad soc kunde gjort mer när mannen arbetat heltid samt "mycket övertid" och kvinnan dragit på sig stora hyresskulder. Hyreskontraktet stod på kvinnan och hennes skuldberg växte för varje månad. Hon kan ju inte varit helt tyst på alla soc-möten som hon medverkade i tillsammans med mannen. Vad gjorde familjen med alla pengarna? En teori kan vara att mannen är kriminell och att någon kriminell affär gått snett vilket ledde till att han drog på sig stora skulder till grovt kriminella som inte tvekade att skada mannen allvarligt om skulden inte återbetalades. Med dödshot hängande över sig betalade mannen desperat av sina skulder och satte kvinnan som ekonomisk gisslan, hon fick ta på sig hyresskulderna och ljuga om familjens situation på soc-mötena.

Det tror jag också. Hyran gick till någon som hade en hållhake på pappan och hans ev arbetstillstånd eller någon annan lokal gangster kanske någon som förmedlar hyreskontrakt.
Citera
2017-07-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen skriver att tre barn och en kvinna hittats döda, i vad som beskrivs som ett misstänkt mord, då det finns tecken på att de utsatts för brott innan branden startat.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2017-07-20-0854-Morddrap-Goteborg/

Har vi fler uppgifter?
. Det är nog inte första gången socialtjänsten har gjort fel ,det kanske är dags att ta tag i dom ordentlig .det här måste dom betala dyrt för 3små barn en mamma varför ??????🙁🙁🙁🙁
Citera
2017-07-29, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamedan
. Det är nog inte första gången socialtjänsten har gjort fel ,det kanske är dags att ta tag i dom ordentlig .det här måste dom betala dyrt för 3små barn en mamma varför ??????🙁🙁🙁🙁
Om ni åker till Gårdsten så känner man det liger i luften alla är ledsna för familjen ,det spelar ingen roll om du bor i sisjö eller Torslanda eller Gårdsten dör du bor och växer upp är din Borg .vi bryr oss om alla grannar som bor och alla som finns där alla pensionärer som är jätte snälla i Gårdsten 🌺🌺🌺
Citera
2017-07-29, 11:19
Medlem
Beatriceaurores avatar
I radions P1 just nu beklagar SVT att man av misstag publicerat en bild på mannen.
Citera
2017-07-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
I radions P1 just nu beklagar SVT att man av misstag publicerat en bild på mannen.
Knappast nåt misstag.
De har ju någon gjort medvetet och sen skylla det på misstag/mänskliga faktorn
Citera
2017-07-29, 11:49
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamedan
Om ni åker till Gårdsten så känner man det liger i luften alla är ledsna för familjen ,det spelar ingen roll om du bor i sisjö eller Torslanda eller Gårdsten dör du bor och växer upp är din Borg .vi bryr oss om alla grannar som bor och alla som finns där alla pensionärer som är jätte snälla i Gårdsten 🌺🌺🌺

Håller med det spelar ingen roll alls var man bor. Förstår mycket väl att detta är fruktansvärt för er grannar. Var förbi för några dagar sedan och lämnade blommor. Känns egentligen futtigt men vad skall man göra mitt i denna tragedi.

Vet inte om jag vill lägga skulden på någon just nu. Soc har ju haft flera möten med familjen, vi vet alldeles för lite för att skuldbelägga någon. Bra att de anmält sig själva så allt kan utredas ordentligt.

Hoppas vi kommer att få vetskap om vad som orsakade denna massaker.
Citera
2017-07-29, 13:53
Medlem
FiffelMonas avatar
Hur kan de inte ha hittat vapnet gm använde sig av om det var kvinnan som gjorde det? Skulle hon hugga sina ungar, springa ut och gömma kniven (eller vad hon använde), hugga sig själv och sen sätta eld på stället?
Citera
2017-07-29, 14:28
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur kan de inte ha hittat vapnet gm använde sig av om det var kvinnan som gjorde det? Skulle hon hugga sina ungar, springa ut och gömma kniven (eller vad hon använde), hugga sig själv och sen sätta eld på stället?

Är det helt fastställt vilka skador barnen och hon själv hade! Huggskador?? Hur vet man det när FUP är sekretessbelagd!?
Citera
2017-07-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Är det helt fastställt vilka skador barnen och hon själv hade! Huggskador?? Hur vet man det när FUP är sekretessbelagd!?

Jag tror inte att polisen har gått ut med det. Tidigare var det i alla fall enligt källor till media.

Citat:
Uppgifter till GP gör gällande att de fyra skulle ha haft omfattande knivskador.
- Det är inget vi uttalar oss om i nuläget, konstaterar Jenny Widén

Har polisen gått ut med uppgiften i ett senare skede än vad jag tagit del av kanske?
Senast redigerad av Lanternlight 2017-07-29 kl. 14:36.
Citera
2017-07-29, 14:36
Medlem
kan det här handla om romer? vi vet att familjen har polsk ursprung och visst finns det många polska romer i Sverige?

ett annat faktum som talar för att dom är romer är att kvinnan gick på försörjningsstöd men hade skött sin ekonomi så illa att hon skulle bli vräkt dagen efter. vanliga polacker brukar ju vara väldigt duktiga arbetare men dom här var försörjda av Göteborgs skattebetalare. får en att fundera.
Citera
2017-07-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
vart finns bilden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in