2017-07-20, 12:58
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Absolut. Jag tänker att eventuella skrik skulle ha varit från barnen då de ser sina syskon eller sin mamma bli attackerad.

Barnen låg och sov...
Antingen har han klippt halsen på henne medan ett av barnet legat bredvid vid 2 års ålder så vaknar man inte när man har djupsömn....

Men ett scenario kan ju vara så att mamman rent fysiskt stretat emot och att ett av barnen vaknat och då har GM fått panik och mördat resten av barnen för att han tänkt att det här kan dem inte leva med så jag mördar alla...

Men personligen tror jag att GM dödat mamman sedan tagit ett barn i taget för att inget av barnen har gjort ljud ifrån sig vad jag kan läsa mig till....

Pekar på att GM dödat alla i sömnen sedan satt eld på lägenheten.
Innan han kom hem har han druckit sig full och inhandlat droger sedan under natten begått dessa brott...

Det som gör mig en aning förvirrad är att GM inte tagit sitt eget liv efter dådet.....

Det kan faktiskt vara så illa att det är mamman själv som dödat sina barn och sedan satt eld när jag tänker efter..
Citera
2017-07-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
12 är tredje våning, 10 är alltid bottenplan. 01 är första dörren till vänster.

Då förstår jag hur det fungerar.
Citera
2017-07-20, 12:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Ex flickvän ?? som i Arboga tror jag det var

Exflickvän ingår i de återstående två procenten...
Citera
2017-07-20, 13:00
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Borde inte 01 vara en lägenhet på bottenvånigen? Är det inte ofta så man börjar räkna? Branden var väl högst upp i huset. På tredje våningen?
Finns 1001/2 och 1101/2 i huset också. Enligt Hitta ligger 1201 på andra våning. Vilket borde betyda tredje våning eftersom bottenplan räknas som bottenplan, va?

e; Någon hade redan gått igenom det. Skål.
Citera
2017-07-20, 13:01
Medlem
docentdisciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetMaster
12 är tredje våning, 10 är alltid bottenplan. 01 är första dörren till vänster.
Stämmer bra, 10,11,12....
Mannen tycks förekomma på LexBase. Men det är väl kanske inget ovanligt i dessa områden.
Verkar vara två män skriva i lgh. Hittar bara namnet på en av dem. Många mobilnummer.....
Citera
2017-07-20, 13:02
Medlem
de400s avatar
Är det Lindgården 30 det handlar om? Finns en 32-årig kvinna där och en man skriven på samma adress.
Citera
2017-07-20, 13:03
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Polisen söker tydligen med hundar. Det samt att den inhämtade personen ej delgivits misstanke kan ju tyda på att den de förhört inte har med saken att göra.

Det står att branden är begränsat till ett rum. Kan GM ha stängt till dörren efter att han anlade branden? I så fall ströps elden av syrebrist.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-barn-och-en-kvinna-doda

Citat:
Lägenheten är helt utbränd. I bostaden hittas en död kvinna och ett barn. Ytterligare två barn hittas svårt skadade i lägenheten. Barnen fördes med ambulans till sjukhus och konstaterades senare avlidna.

Branden i lägenheten var begränsad till ett rum, sen är lägenheten i övrigt rökskadad, säger Thomas Fuxborg, polisens presstalesman.
Förstår att röken i sig kan vara väldigt förödande men de båda uttalandena känns ändå motsägelsefulla.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-07-20 kl. 13:07.
Citera
2017-07-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Onödigt att skriva fel namn om det inte kan vara en granne till de omkomna som är MGM , blivit kränkt ????

Eftersom denne anhållne kom tillbaka, om han även gick ifrån när startat eld. Kan ju undra varför polis tar in honom isåfall. Finns ju grannar som hade gjort på annat sätt...

Nåt skumt med den dom tog iallafall. Vad?
Citera
2017-07-20, 13:05
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Barnen låg och sov...
Antingen har han klippt halsen på henne medan ett av barnet legat bredvid vid 2 års ålder så vaknar man inte när man har djupsömn....

Men ett scenario kan ju vara så att mamman rent fysiskt stretat emot och att ett av barnen vaknat och då har GM fått panik och mördat resten av barnen för att han tänkt att det här kan dem inte leva med så jag mördar alla...

Men personligen tror jag att GM dödat mamman sedan tagit ett barn i taget för att inget av barnen har gjort ljud ifrån sig vad jag kan läsa mig till....

Pekar på att GM dödat alla i sömnen sedan satt eld på lägenheten.
Innan han kom hem har han druckit sig full och inhandlat droger sedan under natten begått dessa brott...

Det som gör mig en aning förvirrad är att GM inte tagit sitt eget liv efter dådet.....

Det kan faktiskt vara så illa att det är mamman själv som dödat sina barn och sedan satt eld när jag tänker efter..
Fast det sista kan väl inte stämma med tanke på att polisen ganska snabbt kunde konstatera att de döda (inkl mamman) hade fått skador innan branden, eller har jag missuppfattat något? Och finns det info om hur pass grova de skadorna var? Alltså är det konstaterat att mamman och ena barnet blev mördade innan branden eller var de "bara" skadade?
Citera
2017-07-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Polisen söker tydligen med hundar. Det samt att den inhämtade personen ej delgivits misstanke kan ju tyda på att den de förhört inte har med saken att göra.

Det står att branden är begränsat till ett rum. Kan GM ha stängt till dörren efter att han anlade branden? I så fall ströps elden av syrebrist.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-barn-och-en-kvinna-doda

Förstår att röken i sig kan vara väldigt förödande men de båda uttalandena känns ändå motsägelsefulla.

SVT Nyheter har talat med en boende i ett närliggande hus. Hon berättar att hon vid TRETIDEN i natt kände brandlukt som kom utifrån, men att hon inte såg någonting från sin balkong vid den tiden.

Klockan 3 på natten kanske då.
Citera
2017-07-20, 13:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Fast det sista kan väl inte stämma med tanke på att polisen ganska snabbt kunde konstatera att de döda (inkl mamman) hade fått skador innan branden, eller har jag missuppfattat något? Och finns det info om hur pass grova de skadorna var? Alltså är det konstaterat att mamman och ena barnet blev mördade innan branden eller var de "bara" skadade?

Vet ej, men vid utvidgade självmord så är det vanligt att samtliga dödsfall utreds som mord. Exempelvis om två personer hittas döda så är det vanligt att två mordutredningar inleds, även om man misstänker att det den ene av de två som ligger bakom.

Med det sagt så tror jag inte på utvidgat självmord i det här fallet.
Senast redigerad av Troian 2017-07-20 kl. 13:12.
Citera
2017-07-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Eftersom denne anhållne kom tillbaka, om han även gick ifrån när startat eld. Kan ju undra varför polis tar in honom isåfall. Finns ju grannar som hade gjort på annat sätt...

Nåt skumt med den dom tog iallafall. Vad?
Han är INTE anhållen. (min fetning)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in