2017-07-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fyndplatser är betydelsefulla, de är spår efter det som hände.
Absolut. Därför är det så tråkigt att så mycket höljs i dunkel. Det känns som en del information undanhålls med flit av någon anledning men det är så klart en ren spekulation från min sida 🤔
Citera
2017-07-20, 12:43
Medlem
Citat:
Du säger innebära, jag säger tyder på:

Finns ingen anledning att irra omkring på åkern. Ryggsäcken verkade vara slängd över diket.
Han är ju sannolikt psykisktsjuk vid tillfället. Har du någon aning alls vad du pratar om?
Citera
2017-07-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Jag har inte följt händelserna i detalj men om ryggsäcken hittades på en relativt nysådd åker så borde man ju kunna se om den har kastats dit eller om det fanns fotspår kring den, varifrån de kom och åt vilket håll de fortsatte. Likaså om det fanns fotspår från en eller flera personer. Men det här borde nog Polisen ha undersökt redan.

Polisens hundar har varit ute och om jag förstår rätt så kom dem ut efter en vecka ? Fotspår kan det finnas massor av, kanske en väg som många går på ?
Citera
2017-07-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Tack för förtroendet👍 På min karta är startpunkten vid Woody där resväskan fanns i närheten, lutad mot elskåpet. Den uppgiften kommer inte från mig utan det läste jag här eller i gruppen. Slutpunkten öster om Dollarstore visar var ryggsäcken hittades. Det vet jag med säkerhet. Lägg ingen relevans vid den markerade vägen. Det var den enda karta jag kunde fixa. När ryggsäcken påträffades samma dag som försvinnandet hade inte sådden kommit igång så den låg fullt synlig på gärdet. Det är viktigt att komma ihåg för då håller inte teorin om att P finns just där. Hur sådden såg ut på de andra gärdena vet jag tyvärr inte.

Hur exakt är din angivelse på ryggsäcken? Är det typ på metern, eller är det mer "nånstans efter den raksträckan"?
Citera
2017-07-20, 12:47
Medlem
Citat:
Fyndplatser är betydelsefulla, de är spår efter det som hände.

Så är det, tänk nu som i L*s* H*o*m fallet men det behöver inte i detta fallet var något brott bakom, frågan är åt vilket håll från ryggsäckens placering P*tr*k gick sen ?
Citera
2017-07-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Han är ju sannolikt psykisktsjuk vid tillfället. Har du någon aning alls vad du pratar om?

En eventuellt psykos inte psykiskt sjuk, lite olika tillstånd.
Citera
2017-07-20, 12:49
Medlem
Citat:
Du säger innebära, jag säger tyder på:

Finns ingen anledning att irra omkring på åkern. Ryggsäcken verkade vara slängd över diket.

Spår kan finnas på åkern, vad som helst, något en människa kan tappa som t e x telefon eller vad som helst.
Citera
2017-07-20, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag har skrivit en del om det här i tidigare inlägg men för att göra en lång historia kort: Den som hittade ryggsäcken gick fram och såg att den stämde med efterlysningen och kontaktade då polisen. Mellan gärdet och vägen går ett brett dike och ryggsäcken låg på andra sidan med Fjällrävenloggan neråt. Den såg ut som den kastats dit över diket. Om man fortsätter en bit på vägen kan man ta sig över till gärdet där. Sådden hade vuxit ca 1 dm. Jag vet tyvärr inget om det var nertrampat men som sagt, polisen kom omgående och tog hand om ryggsäcken.

Exakt när hittades ryggsäcken ?
Citera
2017-07-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Kartan är jättebra, koncentrationen är där vi alla vet att Patrik varit, alltså på perrongen (filmen) sedan väskornas utplacering och så inte så mycket spekulationer utan mer, åt vilket håll ska alla leta ?
Ja som alla gör just nu, söka av och nästintill dammsuga stället. Men det skulle ju vara bra om man fick gå på alla fält, men då krävs tillstånd av de som äger marken.
Om Patrik själv slängde ryggsäcken så kanske det var för han var så trött på den och bara drog iväg den.
Tack 😊 De som äger tillträde till marken, gårdarna och industrierna borde ha kollat själva direkt vid försvinnandet men det kanske de gjort? Jag tror han dumpade den.
Citera
2017-07-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Exakt när hittades ryggsäcken ?
Den sågs på gärdet runt 18-tiden samma dag Patrik försvann. Personen som såg den då läste efterlysningen dagen därpå och återvände till platsen och upptäckte att den stämde med signalementet. Det kändes på utsidan att en dator låg i den och den verkade helt orörd från dagen innan.
Citera
2017-07-20, 13:10
Medlem
Hej allihop, tack för de snälla svaren.

En undran Alterego69, något som slog mig.
Din kompis som hittade ryggan., var den ute för att söka efter Patrik eller var den bara ute på promenad?
Tanken slog mig att om det var en enkel promenad så verkar det ju som folk promenerar på andra sidan diket, såvida din vän inte är fågelskådare eller dylikt.
Varför undrar jag detta nu då?
Jo, det är ju utifrån vem och vad man är ute och promenerar för.
Är man på väg till woodys verkar man inte behöva hoppa över diket.Men om man har psykos eller är ute på sök så är andra sidan diket en mer intressant väg, vad det verkar ?
Men om din kompis var på vanlig promenad verkar ju även den sidan om diket där ryggan låg, vara ett vanligt promenadstråk för folk.
Ligger Stalan på den sidan om diket där ryggan låg.?
Citera
2017-07-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Hur exakt är din angivelse på ryggsäcken? Är det typ på metern, eller är det mer "nånstans efter den raksträckan"?
Nej, den är inte exakt på metern. Jag har inte blivit visad på plats utan på gruppens rutade karta så det är i alla fall rätt så exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in