2017-07-20, 11:20
Medlem
Merwinnas avatar
Usch då. Jag gissar på antingen en "styvpappa" som velat hämnas för att kvinnan gjort slut, genom att döda både henne och hennes barn. Troligen dödade han barnen först, i hennes åsyn. Eller så den biologiska pappan - då kan det vara så att kvinnan vunnit en vårdnadstvist, och att han på detta sätt ville visa henne att hon inte skulle få någon glädje av den vinsten. Fast i sådana fall (biologisk förälder som dödar sina barn) brukar mannen ta livet av sig själv också, efteråt. Men han kanske inte förmådde, när det kom till kritan?

I båda fallen ovan, styvpappa eller biologisk pappa, så måste det finnas åtminstone ett stråk av psykisk sjukdom med i bilden också...
Citera
2017-07-20, 11:20
Medlem
flaskborstes avatar
Kan ju vara så att kvinnan velat få ut en skilsmässa och mannen flippat ut. Inte så ovanligt scenario inom invandrarfamiljer.
Citera
2017-07-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishformula
Kanelgatan (Lindgården), en polsk familj.

Lindgården 30
Citera
2017-07-20, 11:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Kan ju vara så att kvinnan velat få ut en skilsmässa och mannen flippat ut. Inte så ovanligt scenario inom invandrarfamiljer.

Så Sd jag är, så måste jag ändå upplysa dig om att det händer i svenska familjer också. Detta scenario är verkligen något som - som mångkulturförespråkarna brukar säga - ser likadant ut i alla kulturer i hela världen. Det som är speciellt för Mellanöstern är HEDERSVÅLDET, och DET kan det inte vara fråga om här. Hedersvåld innefattar nämligen inte oskyldiga barn.
Citera
2017-07-20, 11:24
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
"- En person som har en nära anknytning till de döda hittades i trapphuset. Han ska höras upplysningsvis. Han är inte misstänkt för brott, säger Thomas Fuxborg. " GP.se

Låter ju otroligt märkligt.

Kan ju vara ett barn
Citera
2017-07-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Om lägenheten hade varit helt utbränd hade man då kunnat se direkt att de döda personerna i lägenheten hade skador som inte hade med branden att göra? Då borde väl deras brandskador ha varit enorma. Jag får det bara inte riktigt att gå ihop med helt utbränd lägenhet och att man då kan se skador som inte har med branden att göra direkt.

Man ska nog ta "helt utbränd" med en nypa salt..
Hela lgh är nog svart av rökskador men hade lgh vart helt utbränd hade man inte kunnat se vad som var möbler och kroppar..
Citera
2017-07-20, 11:26
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så Sd jag är, så måste jag ändå upplysa dig om att det händer i svenska familjer också. Detta scenario är verkligen något som - som mångkulturförespråkarna brukar säga - ser likadant ut i alla kulturer i hela världen. Det som är speciellt för Mellanöstern är HEDERSVÅLDET, och DET kan det inte vara fråga om här. Hedersvåld innefattar nämligen inte oskyldiga barn.

Hedersvåld kan mycket väl innefatta oskyldiga barn. Hur fan resonerar du?
Tror du en människa som är kapabel till att döda en kvinna pga "otrohet, vill skilja sig, vill inte gifta sig med sin kusin... mm" Tänker att "oh, nej... barnen är ju oskyldiga, dom rör vi inte" Idiot.
Citera
2017-07-20, 11:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det är väl rentav ganska vanligt i Sverige idag att när man fått PUT så ansöker man om skilsmässa från sin jobbiga man och vill börja ett nytt liv som fri kvinna i nytt land.
Sorgligt för dem så blev det inte så. Tragiskt.
Citera
2017-07-20, 11:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishformula
Kanelgatan (Lindgården), en polsk familj.

MB?
Citera
2017-07-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Man ska nog ta "helt utbränd" med en nypa salt..
Hela lgh är nog svart av rökskador men hade lgh vart helt utbränd hade man inte kunnat se vad som var möbler och kroppar..

Det var det jag tänkte att det låter märkligt.
Citera
2017-07-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Hedersvåld omfattar visst oskyldiga barn. Aspekten "heder" i våldsdåd tillskrivs hot och våld när det sanktioneras av en utvidgad krets kring gärningsmannen och offret.
Citera
2017-07-20, 11:32
Medlem
Handlar det om en polsk nyinflyttad familj ? eller någon som vet vem misstänkte massmördaren är MGM . var familjen sedan länge bosatt på adressen . har det tidigare varit bråk i hemmet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in