2016-08-20, 01:48
Medlem
Snöar in på saker, företrädesvis porr.
Citera
2016-09-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namjorne
Snöar in på saker, företrädesvis porr.

Letandet efter det perfekta klippet.. Haha
Citera
2016-09-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZetterberg
Letandet efter det perfekta klippet.. Haha

Och miljontals fönster i webbläsaren med det "perfekta" klippet .
Citera
2016-09-06, 19:05
Medlem
Kåt i skallen blir man, men är ju inte direkt skönare att dra i instrumentet, inte efter man upplevt första gången Då var man inlåst på toan i några timmar, hade ont i magen
Citera
2016-09-07, 16:54
Medlem
Redlinezs avatar
Soft att slänga i sig lite xanor efter 1-2 dygns vakenhet så man blir ordentligt slirig. Sedan cannabis också såklart. Så blir det genast mycket roligare att syssla med vardagsysslor så gått det går Älskar måendet.
Citera
2016-09-07, 17:18
Medlem
Så långt jag vet har jag ingen ADHD eller liknande diagnos. Inga koncentrationssvårigheter under en lång period etc. Däremot hatar jag att göra vissa saker bara. I allt man gör så finns det moment som suger, ibland är det ok, men ibland kan det döda ens momentum, som tex när man producerar musik där momentumet gör att man kan bibehålla perspektivet på vad man sysslar med.

Jag har nu under en period testat olika saker för mitt musikskapande. Resultaten har verkligen varit blandade. För det mesta tänker jag, fan, jag kör en timmes porr, och sen sätter jag igång med musiken, så slipper jag tänka på det. Att det ALDRIG har fungerat borde få mig att tänka på det till nästa gång, eller kanske gången efter det....efter det....efter det.

De gånger jag prickar rätt dos, och det gäller inte bara tjack, utan jag hade rätt bra framgång med 4-Fluoro-Mph medans det var lagligt också, de gångerna jag kunde hålla mig i skinnet (eller inte beroende på hur man ser det ), då har det funkat exakt så som jag velat. För mig handlar det bla om att komma över känslan som uppstår när man räknat ut vad man behöver göra i ett visst parti, men själva görandet är inte alltid det roligaste, risken för att det man ska göra tar lång tid och trots att man räknat ut att det ska fungera (nu pratar jag produktion mer än att lira), ändå skulle leda till en dead end. Det handlar, iaf för mig, om att cs tar bort rädslan för att göra misstag, och därmed blir jag mindre låst i vad jag känner jag kan testa, möjligheterna för att hitta något du aldrig hittat innan ökar och slutresultatet blir, inte bara en bättre låt, utan även en färdig låt. I mitt fall är det så iaf, och det är inte inbillning.

Just musik handlar så mycket om vad som triggas när man lyssnar på materialet man har, ofta blir det ett "pop" så säger hjärnan nästan automatisk vad som ska hända härnäst. När det händer så känner jag att jag har ett tidsfönster jag måste få ner de jag har i huvudet till ljud. Denna process ligger på en annan nivå de gånger jag har intagit rätt dos. Jag kan jobba med flödet i musiken och kan vara kvar i den kreativa processen, eller det kreativa flowet längre stunder än annars. Kanske en kreativitets ADHD? KADHD Eller kreativ prokrastinering

Jag hatar dock att ha nått sånt här som en fucking krycka. En krycka vars syfte dessutom oftare än jag vill tar mig till en porrsite, precis som ni andra pratar om. Jag vill inte använda det. Är skadan redan skedd och nu behöver man externa ämnen för att få samma entusiasm/känslighet/motaglighet som när man var yngre? Jag vet inte, men målsättningen är att slippa känna att något externt ska behövas för att det man gör ska kunna bli riktigt bra. Eller bara bite the bullet, och inse att man e för kass för att kunna bli bra utan "doping" och lägga ner helt....den där är svår när man inte är kass.
Citera
2016-09-09, 11:47
Avslutad
Det vanligaste för mig är nog följande, i ordning:

1. Fastna framför youtube.
2. Spela tv-spel - sist jag drog spelade jag fallout 4 i ca 10timmar utan paus. xD
3. Städa exakt allt.
4. Spela gitarr eller trummar tills händerna börjar krampa.

Jag blir dock inte mer social, jag är extremt asocial och inte ens affe hjälper mig på den punkten.

Citera
2016-09-12, 15:15
Medlem
Alla jag kollar på tror jag vill mörda dom även fast det är det sista jag vill göra. Fuck den där skiten...
Citera
2017-04-01, 16:48
Medlem
escilichiss avatar
Pluggar, föreläsningar, tränar (gym), leker i FL studios, festar etc.
Citera
2017-07-19, 13:25
Medlem
brukar fastna framför cs väl typ. gå till gymmet som snubben ovanför skriver låter ju inte dumt med oändlig energi, men hur fan undviker man att folk ska se ens ögon o att man är helt igång?! Eller folk går o träna på udda tider kanske om det är 24/7 gym?

Någon som har fler roliga tips på vad man kan göra mer än att städa, runka, träna och spela?
Citera
2017-07-19, 14:55
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hezten55
brukar fastna framför cs väl typ. gå till gymmet som snubben ovanför skriver låter ju inte dumt med oändlig energi, men hur fan undviker man att folk ska se ens ögon o att man är helt igång?! Eller folk går o träna på udda tider kanske om det är 24/7 gym?

Någon som har fler roliga tips på vad man kan göra mer än att städa, runka, träna och spela?
Sitter o spelar i timmar eller jobbar/städar järnet så svetten forsar o fyfan vad härligt det är
Har inga problem att vara ute o gå och att kolla folk i ögonen,det är inte LSD du tagit direkt utan du är ju klar(?) i skallen o flippar väl inte ut helt som nån psykedelisk hippie?
Annars är det bara att börja öva på de om du kör de dagligen
Senast redigerad av uh-huh 2017-07-19 kl. 14:58.
Citera
2017-07-19, 16:01
Medlem
xamfetamins avatar
Hänger med andra tjackisar, rotar i folks förråd, går på rave, blir paranoid o gömmer mig från "span", städar, planerar brott som aldrig blir av, pluggar osv. Man tror ju man blir driftig men när man tänker efter så är det ju inte mycket som blir gjort egentligen. Mycket snack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in