2017-07-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har svårt att tänka mig att några som precis utfört ett uppmärksammat dubbelmord, riskerar att åka fast så.

Ja om inte annat jävligt dumt att göra något sådant i Mantorp just nu överhuvudtaget. Polisen lär ju skicka alla resurser dit med tanke på de som hänt.
Citera
2017-07-18, 15:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling101
Dom har bott där så länge jag kan minnas och då är det MINST 25-30 år

Tack.
Då vet jag att det ryktet inte var sant.
Citera
2017-07-18, 16:04
Medlem
Jag är väldigt nyfiken på vilket alibi som dom två som greps och senare släpptes har. Är det tekniskt vattentätt (typ film etc) eller någon person som ger dom alibi?
Citera
2017-07-18, 16:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag är väldigt nyfiken på vilket alibi som dom två som greps och senare släpptes har. Är det tekniskt vattentätt (typ film etc) eller någon person som ger dom alibi?

Ja, för om det är någon person som ger dem alibi
så skulle jag inte tro allt för mycket på det...
Citera
2017-07-18, 17:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
Ahh Touchdown, såg din tidigare post nu.

Det här med den påstådda travvinsten, om det stämmer, kan det vara en liga som bevakar travbanor och har koll på folk som ropar högst? Alltså har koll på vilka som vinner stora pengar- följer efter personen hem, rekar och slår till när dom tror att vinsten plockats ut?

I detta fallet då, kan det ha blivit en flopp, nån vinst har inte alls tagits ut och GM får nöja sig med några kontantuttag..

Tankar? (Har teorin redan tagits upp så har jag missat det, uppenbarligen)

Kan lika gärna vara en person som var med och satsade tillsammans med någon i paret men som nekades att dela på vinsten, en enklare förklaring som också kan förklara ett bestialiskt övervåld om det är så illa som vi har fått antydningar om. Hämnd, ilska och hat kan förklara övervåld.
Citera
2017-07-18, 19:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan lika gärna vara en person som var med och satsade tillsammans med någon i paret men som nekades att dela på vinsten, en enklare förklaring som också kan förklara ett bestialiskt övervåld om det är så illa som vi har fått antydningar om. Hämnd, ilska och hat kan förklara övervåld.
Fast om det är som en annan användare påstår, att det är det mest grymma och ondskefulla mordet i svensk kriminalhistoria så är det knappast någon de spelade på travet med.
Öststatsspåret är det mest troliga, vidriga ziegenare är ju kända för att råna folk på detta bestialiska sätt.

Visar det sig att det inte är asfaltsläggare eller rumäner som gjort detta så lovar jag att äta upp mina skor med ketchup och senap.
Citera
2017-07-18, 19:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast om det är som en annan användare påstår, att det är det mest grymma och ondskefulla mordet i svensk kriminalhistoria så är det knappast någon de spelade på travet med.
Öststatsspåret är det mest troliga, vidriga ziegenare är ju kända för att råna folk på detta bestialiska sätt.

Visar det sig att det inte är asfaltsläggare eller rumäner som gjort detta så lovar jag att äta upp mina skor med ketchup och senap.

...och så har du satsat en årslön.
I så fall kan du ju ge den till någon organistaion
som arbetar med bistånd bland zigenare i Rumänien.

"så lovar jag att äta upp mina skor med ketchup och senap."
Då vill vi se en Youtube video på det!
Citera
2017-07-18, 20:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, för om det är någon person som ger dem alibi
så skulle jag inte tro allt för mycket på det...
Är det olagligt att ge ett falsk alibi? Har för mig att det inte är olagligt att ljuga för polisen.

Om det finns personer som är släppta, med ett falskt alibi, så borde chansen vara stor att vederbörande tar tillbaka sina uppgifter.
Citera
2017-07-18, 21:06
Medlem
Har det klarlagts vad BO gjorde på morddagen? De var inte på Mantorp park och fick med sig GM hem? Tänker på den mintgröna amerikanaren. Den kanske var där och till salu och en affär hemma hos BO ledde till rånmord.
Citera
2017-07-18, 21:12
Medlem
God afton, vet ej om detta varit uppe, har ej läst hela tråden, men hörde ett rykte på jobbet härom dagen (är relativt ny så jag har lite svårt att bedöma sanningshalten/trovärdigheten hos personen) Men personen har klart kopplingar till anhöriga.
Därifrån påstods det att offrens huvuden var skilda från kropparna...
Som sagt jag lägger ingen värdering i hur sant det är men låter rimligt för mig då det hela tiden påpekas hur brutalt detta mord var.
Citera
2017-07-18, 21:31
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockezangief
God afton, vet ej om detta varit uppe, har ej läst hela tråden, men hörde ett rykte på jobbet härom dagen (är relativt ny så jag har lite svårt att bedöma sanningshalten/trovärdigheten hos personen) Men personen har klart kopplingar till anhöriga.
Som sagt jag lägger ingen värdering i hur sant det är men låter rimligt för mig då det hela tiden påpekas hur brutalt detta mord var.
Om ryktena stämmer så är det troligt, ja. Förutom det så verkar det varit ännu råare, om man ska tro ryktena.
Citera
2017-07-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockezangief

Det jag hört från en person boende i närområdet är att ryktet säger att det verkade som om GM iscensatt ett festscenario (flertalet spritflaskor utspridda här och var som jag förstod det). Vet inte om det stämmer. Någon annan som hört detta?

En oerhört tragisk händelse som måste lösas snart. Man lider verkligen med anhöriga och vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in