2017-07-18, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Utan att hänga ut någon så kan jag skriva att ryktet
går ut på att BO inte bott där så länge
och att det skulle ha varit de tidigare ägarna
som var de avsedda offren.
Men om BO bott där i 30 år så stämmer ju inte det...

Observera att jag inte vet hur länge de bott där. Är inte från trakten som sagt. Sök på adressen så kommer det upp byggår 1984.
Citera
2017-07-18, 02:01
Medlem
Någon som vet om bankomaterna i Mantorp var i funktion denna söndag?
Det kan ha varit pengatorsk som föranledde färden till Borensberg.
Citera
2017-07-18, 02:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Någon som vet om bankomaterna i Mantorp var i funktion denna söndag?
Det kan ha varit pengatorsk som föranledde färden till Borensberg.

Många fick tillbaka på skatten på fredagen
så det kan stämma...
Citera
2017-07-18, 02:34
Medlem
Jag vet en del om detta dubbelmord genom bekanta som hade en eller flera relation/er i offrens absoluta närhet.

Dådet kommer gå till svensk kriminalhistoria som ett av de brutalaste och mest bestialiska någonsin i Sverige. Det offren utsattes för är något oerhört vidrigt och ondskefullt.

Frågan är vilka som gjorde det, och varför
Citera
2017-07-18, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Jag vet en del om detta dubbelmord genom bekanta som hade en eller flera relation/er i offrens absoluta närhet.

Dådet kommer gå till svensk kriminalhistoria som ett av de brutalaste och mest bestialiska någonsin i Sverige. Det offren utsattes för är något oerhört vidrigt och ondskefullt.

Vad har du fått höra? Vet du något om det här med vattentillgången tex? Va huset översvämmat?
Citera
2017-07-18, 04:57
Medlem
Ahh Touchdown, såg din tidigare post nu.

Det här med den påstådda travvinsten, om det stämmer, kan det vara en liga som bevakar travbanor och har koll på folk som ropar högst? Alltså har koll på vilka som vinner stora pengar- följer efter personen hem, rekar och slår till när dom tror att vinsten plockats ut?

I detta fallet då, kan det ha blivit en flopp, nån vinst har inte alls tagits ut och GM får nöja sig med några kontantuttag..

Tankar? (Har teorin redan tagits upp så har jag missat det, uppenbarligen)
Citera
2017-07-18, 08:16
Medlem
Uyeas avatar
Citat:

Av ditt tidigare inlägg så framgår det tydligt att du hittar på och tillför lögner. Jag hoppas du ses som ett troll och behandlas där efter.
Semestertider nu så du kanske vart på flaskan men radera då dina påhitt. Tack
Senast redigerad av Uyea 2017-07-18 kl. 08:21.
Citera
2017-07-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet någon hur länge BO bott i huset?

Dom har bott där så länge jag kan minnas och då är det MINST 25-30 år
Citera
2017-07-18, 10:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:

Berätta gärna mer.

Om det nu är som du skriver, varför har inte någonting läckt från utredningen alls?
Citera
2017-07-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Berätta gärna mer.

Om det nu är som du skriver, varför har inte någonting läckt från utredningen alls?
Kan ju vara så att polis och förundersökningsledaren betraktar brottet som så grovt att det inte finns minsta utrymme för slarv eller misstag. Så länge de har full kontroll kan de följa upp varenda litet tips och spår de får med hjälp av det de släpper i form av information.
Citera
2017-07-18, 11:52
Medlem
"Igår fm runt 10 tiden bröt sig tjuvar in hos ett äldre par i Mantorp. Vittnen såg vad som hände och larmade polis."

Dock fick inte polisen fatt på dom tydligen, trots att dom skickade flera patruller. Står det i dagen pappersupplaga av corren.

Potentiellt samband med morden?
Citera
2017-07-18, 12:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoace
Potentiellt samband med morden?
Har svårt att tänka mig att några som precis utfört ett uppmärksammat dubbelmord, riskerar att åka fast så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in