Citat:
Ursprungligen postat av
Hemma97322
Betalkortey hade inte använts när polisen kollade upp i början av försvinnandet, när de sedan fastslog att inget brott hade begåtts kollade de inte varje dag. Vem säger att han inte använt det de senaste 4 veckorna. Eftersom han är 22 år har inte föräldrarna mer tillgång till hans förehavanden med bankkort, uttag eller annan aktivitet o banken än vad dina eller mina föräldrar har.
När jag var 22 år visste inte mina föräldrar alls hur mycket pengar jag hade, mer än när jag sa att jag bara hade 120:- kvar och behövde handla lite mat - då satte de snällt över nån 500-ring, sen gick man på krogen ✌️Att man den hade betydligt mycket mer sa man ju inte 😜
Mobiltelefonen hade inte heller visat livstecken. Jag förmodar att den inte fanns i någon av väskorna då ingenting har sagts om att den är undersökt.
Sammantaget så ger det vid handen att något hände P någon gång mellan det att han klev av tåget och att ryggsäcken hittades.
P har inte använt sitt kort eller mobiltelefonen sedan han klev av tåget i Hallsberg, ingen har, såvitt känt är, sett honom irra runt i Hallsberg eller i området där väskorna hittades. P har inte hittats i närheten av väskorna eller i de områden i Hallsberg med omnejd som har sökts av.
Mycket talar i mina ögon för att P klev in i ett fordon vid järnvägsstationen i Hallsberg.
Glöm det där med att P fick ett plötsligt infall på tåget, klev av, stängde av sin mobiltelefon, bytte kläder och slutade att använda sitt bankkort i syfte att gå under jorden. Allt detta vore "världens story".
Om P är förvirrad så betyder det inte automatiskt att han slutar att använda sitt bankkort, han måste ha mat för att överleva.
Om han söker sig hemåt så har han nytta av sin mobiltelefon, och den lär vara nyladdad med samtalstid om man tror på vad en anhörig har berättat för media. Bara att ringa hem och be om hjälp.
Den som fortfarande tror att P lider av en psykos och försöker att ta sig hem är bra naiv.
Jag tror att någon fick P att kliva av tåget där och då, och att denna någon vet vem som plockade upp P vid järnvägsstationen. Känner sannolikt också till vad som hände med P och var han finns just nu.