2017-07-18, 14:48
Medlem
Herre jävlar, det finns en systergrupp:

Hitta Patrik - Stockholmsgruppen.
Citera
2017-07-18, 14:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Jag tog en sväng runt Hallsberg i går kväll eftersom jag inte är riktigt bekant med området. Jag blev förvånad hur snårigt dungen norr om järnvägsbron är. Likaså "skogen" vid Ralavägen.

Stigen som syns över dungen på kartor som Eniro och Google är omöjlig att hitta (om man kommer från bron) om man inte vet om den. Jag har alltid tänkt mig att det är den vägen han gått men det tror jag inte. Man måste nog ha varit uppvuxen i Hallsberg för ett tag sedan för att veta om den. Jag hittade den inte ens trots att jag hade karta i mobilen.

I övrigt är det ett stängt staket runt hela Industrigatan så det går inte ens att komma mot Volvo den vägen utan att gå tillbaka mot "stan" eller gå Ralavägen och järnvägen. Patrik bör dock ha varit där på dagtid då grindarna säkert är öppna i staketet men då bara in till företagen där.

Något elskåp vid Woodys kan jag inte hitta. Jag hittade två i närheten. (Punkt 1 och 2 på kartan i länken.) Är det någon som vet var info kom ifrån att de hittats vid ett elskåp? 2:an..... ja.... mitt i "skogen" bredvid massa bikupor tror jag det var. Varför han skulle in där förstår jag inte i så fall. Kanske för att då gena på stigen mot stationen som sen tar slut.

I trapphuset på norra sidan stationen finns två kameror. Polisen bör ha sett om han gick ner där. I övrigt ser jag inga kameror på själva bron eller i trapphuset på södra sidan.

Punkt 1 Elskåp
Punkt 2 Elskåp
Punkt 3 Woodys
Punkt 4 Trapphus
Linjen är staketet.

Edit: Länken:
https://kartor.eniro.se/m/hnJB1

Tack!

Jättebra jobb och bra info!
Citera
2017-07-18, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Jag blir fan provocerad och borde definitivt sluta läsa i HP. Pappans utspel

"Tur ni frivilliga ställer upp och söker när samhällets resurser tar semester."

får mig att se rött.

Är det NÅN i den där gruppen som är beredd att betala så mycket skatt att ALLA 7000 som försvinner i Sverige varje år, varav ett trettiotal liksom inte alls kommer tillbaka, ska kunna sökas med fullt manskap i två månader? På allvar?

Är det NÅN i den där gruppen som inte hävdar sin rätt till semester (om de har nåt jobb då)? Men de kanske tycker att vi ska överanställa poliser så att vi kan gå med full styrka hela sommaren och i princip dubbel styrka övrig tid. Eller kanske ska poliser inte få ha semester, det kanske är ett kall.

Är det NÅN i den där gruppen som kan tala om var polisen ska leta? Eller menar de att samhällets resurser ska söka av alla platser där nån tror sig ha sett en ung kille i ljusa byxor? Köping, Västerås, Eskilstuna, Göteborg, Grängesberg mm mm.

Är det INGEN i den där gruppen som ser nån skillnad på en vuxens försvinnande nästan 8 veckor gammalt kontra en sexårings försvinnande samma dag? Det var rejält pådrag här i Hallsberg samma vecka som P försvann, med både skallgång och helikopter.

Gruppens motto kanske borde vara Sans och balans!

Tack du skrev precis ner mina tankar.
Polisen har gjort det dem kunnat och kanske till och med lite mer med tanke på all medial uppmärksamhet.

Skall hela poliskåren söka efter Patrik?
Förstår att föräldrarna är desperata.
Men detta blir lite sandlådesnack.
Ungefär som att Patrik är det viktigaste i världen just nu för polisen?

De har även andra saker att lösa och då främst inriktat på grov kriminalitet och våldsbrott såsom mord m.m.
Skall polisen lägga undan detta tills P hittas/om han överhuvudtaget hittas?

Sen blir jag mörkrädd för människor när man i FB-gruppen drar paralleller med den 6 årige flickan. SKANDAL.
Citera
2017-07-18, 15:40
Medlem
[quote=caccarina69|61244874]Jag blir fan provocerad och borde definitivt sluta läsa i HP. Pappans utspel

får mig att se rött.

Är det NÅN i den där gruppen som är beredd att betala så mycket skatt att ALLA 7000 som försvinner i Sverige varje år, varav ett trettiotal liksom inte alls kommer tillbaka, ska kunna sökas med fullt manskap i två månader? På allvar?

Är det NÅN i den där gruppen som inte hävdar sin rätt till semester (om de har nåt jobb då)? Men de kanske tycker att vi ska överanställa poliser så att vi kan gå med full styrka hela sommaren och i princip dubbel styrka övrig tid. Eller kanske ska poliser inte få ha semester, det kanske är ett kall.

Är det NÅN i den där gruppen som kan tala om var polisen ska leta? Eller menar de att samhällets resurser ska söka av alla platser där nån tror sig ha sett en ung kille i ljusa byxor? Köping, Västerås, Eskilstuna, Göteborg, Grängesberg mm mm.

Är det INGEN i den där gruppen som ser nån skillnad på en vuxens försvinnande nästan 8 veckor gammalt kontra en sexårings försvinnande samma dag? Det var rejält pådrag här i Hallsberg samma vecka som P försvann, med både skallgång och helikopter.

Gruppens motto kanske borde vara Sans och balans![/QUO
Nej det här är riktigt sjukt. Jörgen borde numer titulera sej Cirkusdiriktör Linfeldt
Mystiken runt all tätnar för varje utspel Jörgen gör och Mamman verkar dragit sej tillbaka.
Admins byts ut eller drar sej ur. P:s kompisar måste ha träffats och bestämt att inte yppa ett ord. Väldigt konstigt att inte vänner släktingar eller bekanta läckt ut något.
Ju dummare pappan beter sej ju mer lutar det åt att P håller sej undan självmant.
Citera
2017-07-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Va? Sa pappan så? Så dåligt!!

Han är inte centrum av universum - han är en av tusentals sörjande och oroliga anhöriga till folk som försvinner, blir skadade, mördade, begår självmord m.m. Det är illa nog och väldigt, väldigt tragiskt. Men det finns fler än han i samhället som behöver hjälp.

Inte många försvinnanden har fått så här mycket fokus. Det verkar som om han inte kan få nog av uppmärksamheten.

Jag tycker pappan gjorde bort sig när han kallade söket för "Världens story " !
Är man en orolig förälder så blir man ; om inte ; tyst och orolig, så blir man arg och aggresiv.
Att bli som en gladlynt journalist som utropar att DETTA ! -KAN BLI VÄRLDENS STORY ! , då undrar man vem i h-e som egentligen ska in på psyk-avd. ....

Hmm, ursäkta, gladlynt är nog inte rätta ordet, men ändå.....pappan gör en riktigt förbryllad i vilket fall.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 15:52.
Citera
2017-07-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag tycker pappan gjorde bort sig när han kallade söket för "Världens story " !
Är man en orolig förälder så blir man ; om inte tyst och orolig,så blir man arg och aggresiv.
Att bli som en gladlynt journalist som utropar att DETTA ! Kan bli världens story ! , då undrar man vem i h-e som egentligen ska in på psyk-avd. ....

Visst kan man, som orolig förälder, bli frustrerad och irriterad, men det är ändå ingen ursäkt för att klanka ner på en hel yrkeskår. Om man spekulerar i den gruppen så viftar alltid nån med förtals-flaggan, men när pappa sågar poliskåren - på felaktiga grunder - då jublar de.

Dessutom - de andra nötterna i gruppen. De är inte ens nära anhöriga, majoriteten av dem har aldrig träffat varken P eller hans familj. De borde väl kunna ha lite rim och reson i sina resonemang.
Citera
2017-07-18, 15:56
Medlem
Åkte hans klasskamrater tillbaka till Falun just för att vara med på sin egen avslutning , eller kan någon i deras gäng helt plötsligt fått veta ifrån Patrik själv, eller nära kompis till honom,att han håller sig undan ?
Vad tror ni?
Eller var det polisen som sa till dem att de hade gjort sin del i sökandet?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-18 kl. 15:59.
Citera
2017-07-18, 16:14
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Jag blir fan provocerad och borde definitivt sluta läsa i HP. Pappans utspel

får mig att se rött.

Gruppens motto kanske borde vara Sans och balans!

Det mottot vore patetiskt för gruppen, som saknar så väl sans, som balans!

Den mediahungrande och törstande fadern är med i "HPS"! https://www.facebook.com/groups/1376131439160470/?fref=ts ("Hitta Patrik - Stockholmsgruppen" )
Tack och lov ännu ej administratör!
Det är för tidigt, att ge upp! Gruppen har nyss startat!
Jag vet inte om syftet är, att P synts i Stockholm eller om det hela är ett knep för, att locka ut oss i Stockholmsnatten för, att smyga ut våra bilar så, att vi kan åka i lugn och ro till Hallsberg.
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-18 kl. 17:06.
Citera
2017-07-18, 16:15
Medlem
Patrik är död eller vill inte bli hittad. Att Polisen/"samhället" inte prioriterar detta är ett korrekt beslut, vilket dessa dagar börjar bli lite av en sägen i Sverige...

Personerna som styr FB-gruppen bidrar aktivt till att Patrik(s kropp) inte hittas, till föräldrarnas (kortsiktiga) fördel. Tyvärr så kommer dessa personer inte att ha en chans att inse detta innan Patrik(s kropp) hittas. Det finns många personer, mig inklusive, som skulle kunnat tänka sig att ansluta till sök/söka på egen hand om rätt information fanns tillgänglig.
Citera
2017-07-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samarah
Patrik är död eller vill inte bli hittad. Att Polisen/"samhället" inte prioriterar detta är ett korrekt beslut, vilket dessa dagar börjar bli lite av en sägen i Sverige...

Personerna som styr FB-gruppen bidrar aktivt till att Patrik(s kropp) inte hittas, till föräldrarnas (kortsiktiga) fördel. Tyvärr så kommer dessa personer inte att ha en chans att inse detta innan Patrik(s kropp) hittas. Det finns många personer, mig inklusive, som skulle kunnat tänka sig att ansluta till sök/söka på egen hand om rätt information fanns tillgänglig.

Men tänk om han ligger under ett gödsellock och försöker skrika efter vatten att dricka....
Citera
2017-07-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men tänk om han ligger under ett gödsellock och försöker skrika efter vatten att dricka....
Gödselbrunnar är stora o djupa,så ligger han där i så är han stendöd o har varit ända sedan han ev slängdes ner där.(ve o fasa otäcka tanke,uff..) drunkna i bajs är nog inget vidare,om han inte redan var död när "någon" slängt kroppen i gödselbrunnen.Tycker ju absolut någon borde gå igenom ev gödselbrunnar..har ju hänt flera ggr tidigare att folk dels blivit mördade o nedslängda i sådana,o i vissa fall har olyckor skett där folk(o även djur)trillat ned o drunknat i skit...
Citera
2017-07-18, 17:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Betalkortey hade inte använts när polisen kollade upp i början av försvinnandet, när de sedan fastslog att inget brott hade begåtts kollade de inte varje dag. Vem säger att han inte använt det de senaste 4 veckorna. Eftersom han är 22 år har inte föräldrarna mer tillgång till hans förehavanden med bankkort, uttag eller annan aktivitet o banken än vad dina eller mina föräldrar har.

När jag var 22 år visste inte mina föräldrar alls hur mycket pengar jag hade, mer än när jag sa att jag bara hade 120:- kvar och behövde handla lite mat - då satte de snällt över nån 500-ring, sen gick man på krogen ✌️Att man den hade betydligt mycket mer sa man ju inte 😜

Mobiltelefonen hade inte heller visat livstecken. Jag förmodar att den inte fanns i någon av väskorna då ingenting har sagts om att den är undersökt.

Sammantaget så ger det vid handen att något hände P någon gång mellan det att han klev av tåget och att ryggsäcken hittades.

P har inte använt sitt kort eller mobiltelefonen sedan han klev av tåget i Hallsberg, ingen har, såvitt känt är, sett honom irra runt i Hallsberg eller i området där väskorna hittades. P har inte hittats i närheten av väskorna eller i de områden i Hallsberg med omnejd som har sökts av.

Mycket talar i mina ögon för att P klev in i ett fordon vid järnvägsstationen i Hallsberg.

Glöm det där med att P fick ett plötsligt infall på tåget, klev av, stängde av sin mobiltelefon, bytte kläder och slutade att använda sitt bankkort i syfte att gå under jorden. Allt detta vore "världens story".

Om P är förvirrad så betyder det inte automatiskt att han slutar att använda sitt bankkort, han måste ha mat för att överleva. Om han söker sig hemåt så har han nytta av sin mobiltelefon, och den lär vara nyladdad med samtalstid om man tror på vad en anhörig har berättat för media. Bara att ringa hem och be om hjälp.

Den som fortfarande tror att P lider av en psykos och försöker att ta sig hem är bra naiv.

Jag tror att någon fick P att kliva av tåget där och då, och att denna någon vet vem som plockade upp P vid järnvägsstationen. Känner sannolikt också till vad som hände med P och var han finns just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in