2017-07-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Nej tänker inte ge dig källor då du inte har gjort det själv i din egen tråd. Så du trollar eller är religös fanatiker. Simple as that.

Lycka till och hoppas du får ordning på fakta och lyckas hitta rätt bok på biblan.
Det finns många källor i tråden (FB) Tjejer är inte intresserade av sex! (/mod)
Citera
2017-07-18, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Har du källor för dina påstående? Jag vet nämligen att om man använder ordet "klittra" så ökar man, som kvinna, risken för skäggväxt och kroppshår. Sluta med det om du inte vill se ut som ett troll. Är du troende, typ muslim?
Är det du skriver sant? Vetenskapliga källor? Jag är ateist och har alltid varit det.
Citera
2017-07-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Nej tänker inte ge dig källor då du inte har gjort det själv i din egen tråd.
Men jag läser mest på bibliotek! Det går inte att lita på det som står på internet, folk skriver en massa skit där. Så jag kan inte googla fram en länk som jag litar på. Jag försökte med att länka till en tråd för din skull, men egentligen litar jag inte heller på tråden. Jag litar på det jag har läst i böcker på bibliotekets vetenskapsavdelning.
Citera
2017-07-18, 12:04
Avslutad
Det finns 0 vetenskaplig evidens för att kvinnor skulle få manliga drag av att stimulera sin klitoris.

Alla friska människors endokrina systemet reglerar hormonerna så det inte blir för mycket/lite.

Det går inte, som frisk kvinna, öka sitt testosteron naturligt så mycket att de får manligare drag. Det är helt omöjligt.

Tar du anabola steroider däremot, kan det hända vid stora mängder.

Du behöver inte oroa dig TS. Överhuvudtaget.
Citera
2017-07-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det finns 0 vetenskaplig evidens för att kvinnor skulle få manliga drag av att stimulera sin klitoris.

Alla friska människors endokrina systemet reglerar hormonerna så det inte blir för mycket/lite.

Det går inte, som frisk kvinna, öka sitt testosteron naturligt så mycket att de får manligare drag. Det är helt omöjligt.

Tar du anabola steroider däremot, kan det hända vid stora mängder.

Du behöver inte oroa dig TS. Överhuvudtaget.
Jag vet att redan små mängder testosteron skadar kvinnliga kroppsformer. Det är därför det finns så många grader mellan perfekt timglasform och helt manhaftig. Jag vill inte höja min midjeprocent av höftmåttet från 70 till 75% eller något. Genomsnittskvinnan har redan mer testosteron än vad som är bäst för formerna och fertiliteten, är den uppfattning jag fick när jag läste att kvinnor med bögar i släkten är mer fertila.
Citera
2017-07-18, 12:27
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Kan någon länka till någon vetenskaplig studie om hur kvinnor som onanerar sällan vs ofta bedöms utseendemässigt?
Lat är vad du är. Lat eller inte genuint intresserad.

Det har aldrig förr varit enklare att söka upp information och ändå har så många svårt för det.

Nej du blir inte "ful" om du onanerar mer än en gång per månad, och speciellt inte i sån utsträckning som du befarar. Jisses vi blir verkligen dummare (västvärlden) numer, inte tvärtom. jag trodde ryktena var falska men ack nej.
Citera
2017-07-18, 12:54
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Onani kommer inte få din kropp att producera testosteron i den graden att du ens kommer komma i närheten till att få en mer maskulin fysik. Det är OMÖJLIGT!

Din syn på kvinnors sexualitet är också helt skev. Det är inte normalt för en ung tjej att enbart onanera en gång i månaden. Snarare 4-5 gånger i veckan, räcker att jag går till mig själv och mina 20+ tjejkompisar. Att vi skulle vara mindre kåta än män tvivlar jag starkt på. Däremot så är vi inte lika öppna med det då det för oss kvinnor är mer tabubelagt.

Tycker du borde prata med en psykolog om dina hjärnspöken och ogrundade rädslor. Kanske behöver du gå i terapi? Gud vad hemsk att vara rädd för någonting så underbart som sex!

Lycka till vännen hoppas det blir bättre snart!
Citera
2017-07-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Lat är vad du är. Lat eller inte genuint intresserad.

Det har aldrig förr varit enklare att söka upp information och ändå har så många svårt för det.

Nej du blir inte "ful" om du onanerar mer än en gång per månad, och speciellt inte i sån utsträckning som du befarar. Jisses vi blir verkligen dummare (västvärlden) numer, inte tvärtom. jag trodde ryktena var falska men ack nej.
Jag litar inte på allt som står på internet. För övrigt är jag rädd att ens bli lite fulare. Om jag hade varit lite fulare hade jag varit missnöjd med min kropp, men samtidigt rädd för att bli ännu lite fulare. Även de stackars genomsnittskvinnor som är lite fulare än jag och som jag känner stark empati med är väl, om de är något så när pålästa, rädda att bli ännu fulare.
Citera
2017-07-18, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Onani kommer inte få din kropp att producera testosteron i den graden att du ens kommer komma i närheten till att få en mer maskulin fysik. Det är OMÖJLIGT!
Det är inte bara onanin i sig, det är även det att jag inte vet hur mycket jag förnekar (den som förnekar är sällan själv medveten om förnekelsens omfattning). Och jag vet inte vilken sexlust jag skulle ha, och därmed hur mycket testosteron jag skulle ha, utan förnekelse. Jag vill inte ens bli några procent maskuliniserad! Det räcker att se på hur gradvis skalan över kvinnors kvinnliga drag är för att se att genomsnittskvinnan inte är i någon noll skadeeffekt av testosteron säker zon. Jag är rädd för att bli ful av testosteron.

Jag känner stark empati med de stackars genomsnittliga kvinnor som har så maskulin biologi att till och med en kvinna med gener för att stöta bort manliga könshormoner med immunförsvaret och generera bögar i släkten är mer fertila trots missfallsrisken med att bekämpa fostrets kemi. Min starka empati är en annan sak jag är rädd om, jag vill inte få testosteron som kan skada min kvinnliga empati och göra mig till ett av de där jävla svinen som vi läser om i Aktuella brott och kriminalfall (vilka ju huvudsakligen är män, men även en och annan troligen maskuliniserad kvinna). Testosteron förstör kvinnors empati precis som den gör alla män vidriga.

Citat:
Din syn på kvinnors sexualitet är också helt skev. Det är inte normalt för en ung tjej att enbart onanera en gång i månaden. Snarare 4-5 gånger i veckan, räcker att jag går till mig själv och mina 20+ tjejkompisar. Att vi skulle vara mindre kåta än män tvivlar jag starkt på. Däremot så är vi inte lika öppna med det då det för oss kvinnor är mer tabubelagt.
En gång i månaden är det statistiskt vanliga för feminina kvinnor har jag läst. Av din posthistorik verkar det dock som att du blev ikörd steroidhormoner av någon pedofil idrottslärare när du var liten, blev dina tjejkompisar utsatta för samma sak? Din personliga erfarenhet avgör inte vad som är normalt. Du är inte normal, jag tycker jättesynd om dig och kreverar av empati! Jag lider med dig!

Det normala är faktiskt att äldre kvinnor blir lite mer kåta då testosteronet ökar med åldern hos kvinnor. Dock får de aldrig de vidriga männens extrema svårigheter att lägga band på sitt snusk (givetvis inte då de inte når upp i samma testosteronnivå som män). Att onanera varannan vecka är för en kvinna under 35 år så ovanligt att det kan betraktas som patologiskt missbruk eller nymfomani. Fyra eller fem gånger i veckan är direkt steroidmässigt.

Citat:
Tycker du borde prata med en psykolog om dina hjärnspöken och ogrundade rädslor. Kanske behöver du gå i terapi? Gud vad hemsk att vara rädd för någonting så underbart som sex!

Lycka till vännen hoppas det blir bättre snart!
Det är du som behöver sjukvård.
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-18 kl. 14:19.
Citera
2017-07-18, 13:58
Medlem
Är det några fler kvinnor som känner igen sig i rädslan? Inte nödvändigtvis medvetet om förnekelsegraden förstås, troligen inte medveten på det sättet, men som ändå kan känna igen något av rädslan?
Citera
2017-07-18, 14:30
Medlem
Kvinnor har mycket fler nervändar i klitoris än män har i penis. En maskuliniserad klitt är mer lik en kuk så maskulina kvinnor känner mindre fysiskt behov att lätta sig när den är blodfylld på grund av färre nervändar skulle jag tro. Jag tror därför inte att feminina kvinnor har mindre sexlust rent biologiskt. Att sedan plötsliga hormone replacement-behandlingar kan påverka lusten när antalet nervändar inte hänger med är något annat.

Innan jag fattade det försökte jag att onanera mig till ett maskulint utseende för att bli mindre diskriminerad i forskarvärlden. Det fungerade inte, jag såg lika feminin ut när jag onanerade två gånger om dagen som när jag onanerade mindre än en gång i veckan.
Citera
2017-07-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkinsoninScience
Kvinnor har mycket fler nervändar i klitoris än män har i penis. En maskuliniserad klitt är mer lik en kuk så maskulina kvinnor känner mindre fysiskt behov att lätta sig när den är blodfylld på grund av färre nervändar skulle jag tro. Jag tror därför inte att feminina kvinnor har mindre sexlust rent biologiskt. Att sedan plötsliga hormone replacement-behandlingar kan påverka lusten när antalet nervändar inte hänger med är något annat.
Kan du länka till några tillförlitliga encyklopediska källor på att kvinnor har fler nervändar "där nere" än män? Beskrivningen av sexlust, i mitt fall kvinnlig sexlust, som ett fysiskt behov av lättnad känner jag igen mig i, jag har upplevt den där bultande känslan. Men jag vill ha länkar om det där med nervändar.

Citat:
Ursprungligen postat av ParkinsoninScience
Innan jag fattade det försökte jag att onanera mig till ett maskulint utseende för att bli mindre diskriminerad i forskarvärlden. Det fungerade inte, jag såg lika feminin ut när jag onanerade två gånger om dagen som när jag onanerade mindre än en gång i veckan.
Jag vågar inte generalisera från en anekdot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in