2017-07-18, 10:37
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
När jag har sex med min pojkvän envisas jag med missionären trots att han vill prova andra ställningar, allt för att undvika att han stimulerar min klitoris.
Du är det sämsta sextrollet jag sett. Inte stimulera klitoris i missionären? Tiden på året gör att de unga oskuldspojkarna kryper fram.
Citera
2017-07-18, 10:38
Medlem
Citat:
Är inte lusten proportionell mot testosteronet? Måste inte någon med lägre testosteron per automatik ha mindre lust? För övrigt har jag läst att även "måttliga" doser testosteron skadar de kvinnliga formerna utan att ta över helt, bland annat kvinnor med midja 70% av höftmåttet är mest fertila och kvinnor med bögar i släkten är mer fertila trots att kvinnor utan bögar i släkten inte heller brukar lida av klinisk testosterondominans.

Källa på att flertalet kvinnor i västvärlden onanerar varje dag? Jag har läst att en gång i månaden är mycket vanligare.

Jag växte upp med en strängt ateistisk mamma och en agnostisk pappa. Mina tankar fick jag från att läsa vetenskaplig forskning om testosteronets betydelse för sexlusten. Jag kanske bara är ovanlig i att jag har uttryckt rädslan (på Flashback är det anonymt, andra kvinnor berätta gärna om ni har liknande rädslor). Alla kvinnor kanske inte pratar om sina rädslor öppet, så hur kan du veta att jag är onormal?

Tror inte heller att jag riskerar att förvandlas till man, bara till maskulin kvinna. Du anar inte hur gärna jag hade velat bli överbevisad om att det inte är någon risk, med faktiska källor på det!

Tror du på allvar att kvinnor onanerar en gång i månaden och det är ett bra riktmått? Kanske om du räknar in alla som är 50+. Men de som är yngre finns inte en chans i helvetet att kvinnor bara onanerar en gång i månaden i något statistiskt medelvärde. Behövs inga bevis för att förstå det.

Varför skriver du som att Testosteron är ditt drivande hormon som gör dig kåt? Det första du får lära dig på biologilektionerna är tvärt om. Det är Östrogen som är ditt drivande hormon och är dominant. Det är det som gör dig kåt i samspel med alla andra hormoner. Finns enorma mängder olika hormoner och du är helt låst vid det manligt dominanta hormonet, som du inte ens har speciellt höga doser av som kvinna oavsett vad du gör (förutom injektioner).

Så släpp ordet testosteron om du är kvinna. Det är endast ett hjärnspöke där du klamrat dig fast vid ordet. Finns inte ens någon rimlighet i det du påstår. Allra mindre något vetenskapligt belägg.
Citera
2017-07-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Tror du på allvar att kvinnor onanerar en gång i månaden och det är ett bra riktmått? Kanske om du räknar in alla som är 50+. Men de som är yngre finns inte en chans i helvetet att kvinnor bara onanerar en gång i månaden i något statistiskt medelvärde. Behövs inga bevis för att förstå det.
Det är visst den statistiken jag har läst, att det är ovanligt att kvinnor onanerar mer än en gång i månaden.

Citat:
Varför skriver du som att Testosteron är ditt drivande hormon som gör dig kåt? Det första du får lära dig på biologilektionerna är tvärt om. Det är Östrogen som är ditt drivande hormon och är dominant. Det är det som gör dig kåt i samspel med alla andra hormoner. Finns enorma mängder olika hormoner och du är helt låst vid det manligt dominanta hormonet, som du inte ens har speciellt höga doser av som kvinna oavsett vad du gör (förutom injektioner).

Så släpp ordet testosteron om du är kvinna. Det är endast ett hjärnspöke där du klamrat dig fast vid ordet. Finns inte ens någon rimlighet i det du påstår. Allra mindre något vetenskapligt belägg.
Men all vetenskaplig litteratur som säger att män har flera gånger större sexlust än kvinnor för att män har flera gånger högre testosteron än kvinnor då? Vem i dagens västvärld har inte läst det?
Citera
2017-07-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du är det sämsta sextrollet jag sett. Inte stimulera klitoris i missionären? Tiden på året gör att de unga oskuldspojkarna kryper fram.
Min personliga erfarenhet är att min klitoris inte blir stimulerad i missionären. Men det klart, alla fittor är olika och min nuvarande pojkvän är den enda jag har gått till penetrering med (har dock runkat av andra med skyddshandskar), det kanske är annorlunda för de flesta.
Citera
2017-07-18, 10:54
Medlem
Citat:
Det är visst den statistiken jag har läst, att det är ovanligt att kvinnor onanerar mer än en gång i månaden.

Men all vetenskaplig litteratur som säger att män har flera gånger större sexlust än kvinnor för att män har flera gånger högre testosteron än kvinnor då? Vem i dagens västvärld har inte läst det?

Inte jag iaf, eller någon jag känner inom vetenskapen. Det där är religiösa skrönor, igen.

Länka till dina vetenskapliga artiklar som du hävdar existerar?

Min erfarenhet säger att kvinnor är lika sexuella som män. Men hormonerna gör att vi uttrycker det på olika sätt. Sluta tro testosteron är det avgörande hormonet för att bli kåt, det är så fel det kan bli.

Bara evolutionen i sig förklarar detta enkelt. Skulle bara 1 kön vara intresserad av sex skulle vi inte existera som art, någonsin. Anledningen till att båda könen har enormt stark drivkraft är för att övervinna allt skit vi utsatts för i form av överlevnad. Det har då säkerställt att även fast vi är enormt trötta, slitna och hungriga så kommer vi bli kåt och vilja ligga lite till.

Men efter stenåldern har det blivit sexfest för många genom historien då vi fortfarande har en enormt stark sexlust men överlevnaden trappats ned exponentiellt.

Så inget av det du hävdar stämmer vetenskapligt. Det låter fortfarande bara som religösa sagor för att få dig som kvinna att tro du är konstig för att du känner en stark sexlust.
Citera
2017-07-18, 10:57
Medlem
callas300s avatar
Citat:
Min personliga erfarenhet är att min klitoris inte blir stimulerad i missionären. Men det klart, alla fittor är olika och min nuvarande pojkvän är den enda jag har gått till penetrering med (har dock runkat av andra med skyddshandskar), det kanske är annorlunda för de flesta.

Va? Varför så rädd?
Citera
2017-07-18, 11:03
Medlem
Citat:
Inte jag iaf, eller någon jag känner inom vetenskapen. Det där är religiösa skrönor, igen.

Länka till dina vetenskapliga artiklar som du hävdar existerar?

Min erfarenhet säger att kvinnor är lika sexuella som män. Men hormonerna gör att vi uttrycker det på olika sätt. Sluta tro testosteron är det avgörande hormonet för att bli kåt, det är så fel det kan bli.
Jag har läst en massa forskning om att män till och med vill ha sex med främlingar och att män onanerar MYCKET oftare än kvinnor. Du kan googla, jag behöver inte länka.

Citat:
Bara evolutionen i sig förklarar detta enkelt. Skulle bara 1 kön vara intresserad av sex skulle vi inte existera som art, någonsin. Anledningen till att båda könen har enormt stark drivkraft är för att övervinna allt skit vi utsatts för i form av överlevnad. Det har då säkerställt att även fast vi är enormt trötta, slitna och hungriga så kommer vi bli kåt och vilja ligga lite till.

Men efter stenåldern har det blivit sexfest för många genom historien då vi fortfarande har en enormt stark sexlust men överlevnaden trappats ned exponentiellt.

Så inget av det du hävdar stämmer vetenskapligt. Det låter fortfarande bara som religösa sagor för att få dig som kvinna att tro du är konstig för att du känner en stark sexlust.
Det jag har läst om evolutionära förklaringar är att graviditeten kostar så mycket mer än att ejakulera sperma, att män har mycket större anledning att vara mer kåta för att sprida sina gener. Samt att en man kan göra många kvinnor gravida på den tid en graviditet tar. Jag har dock aldrig läst eller trott att kvinnor helt skulle sakna sexlust, inte ens feminina kvinnor, dock att genomsnittskvinnans sexlust är en minimal bråkdel av genomsnittsmannens. Det är inte religiöst. Ett problem jag ser är att det vore konstigt för män att evolutionärt utveckla en sats som innehåller ett hormon som gör kvinnan kåtare och ökar risken för otrohet, det skulle minska den mannens chans att bli biologisk pappa. Men jag vågar inte överge säkerheten för en enda teoretisk flaw.

Jag vet för övrigt inte hur stark sexlust jag skulle känna om jag inte var rädd. Hur mycket som är förnekelse vet jag inte. Så jag kan inte säkert identifiera min sexlust som stark.
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-18 kl. 11:07.
Citera
2017-07-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callas300
Va? Varför så rädd?
För jag vill inte bli ful av testosteron. Kvinnor blir fula av testosteron.
Citera
2017-07-18, 11:08
Medlem
Citat:
Jag har läst en massa forskning om att män till och med vill ha sex med främlingar och att män onanerar MYCKET oftare än kvinnor. Du kan googla, jag behöver inte länka.
Nej jag behöver inte googla efter ett påstående jag redan vet är fel och falskt. Mina 2 master examen inom vetenskap samt läst alla kemikurser på svenska Universitet räcker för att jag skall förstå, och veta sanningen i detta.
Däremot finns många med religiösa bakgrunder som försöker hävda just det du säger i ett försök att kväva kvinnans sexualitet.

Citat:
Det jag har läst om evolutionära förklaringar är att graviditeten kostar så mycket mer än att ejakulera sperma, att män har mycket större anledning att vara mer kåta för att sprida sina gener. Samt att en man kan göra många kvinnor gravida på den tid en graviditet tar. Jag har dock aldrig läst eller trott att kvinnor helt skulle sakna sexlust, inte ens feminina kvinnor, dock att genomsnittskvinnans sexlust är en minimal bråkdel av genomsnittsmannens. Det är inte religiöst.

När en kvinna blir gravid blir det annorlunda så klart då hon biologiskt måste fokusera på barnet och ge näring. Men med det sagt så har man mycket hormoner i rullning och för vissa blir det tvärt om att de är ännu mer sexuella med sin partner under graviditeten.
Detta är också mindre relevant och bevisar absolut noll för hur kvinnor fungerar som inte är gravida.

Du verkar väldigt indoktrinerad i det du tror. Och verkar mest som någon vuxen fått dig att kväva din egen sexualitet.

Hoppas du kommer till rätta med den då det inte är hälsosamt att ha en instängd och felaktig syn på sexualiteten. Du verkar dock lite för stungen på dina egna fakta utan att ha fakta. Så vet itne vad som skulle hjälpa dig att komma till insikt i ämnet.
Citera
2017-07-18, 11:13
Medlem
Citat:
Nej jag behöver inte googla efter ett påstående jag redan vet är fel och falskt. Mina 2 master examen inom vetenskap samt läst alla kemikurser på svenska Universitet räcker för att jag skall förstå, och veta sanningen i detta.
Däremot finns många med religiösa bakgrunder som försöker hävda just det du säger i ett försök att kväva kvinnans sexualitet.
Källor på det? Jag vågar inte ta dig på endast dina ord. Vad jag vet kan du vara en tokfeminist som tror att kvinnor är lika kåta som män bara för att du hatar forskning om könsskillnader.

Men jag blir gärna överbevisad. Med källor.

Citat:
När en kvinna blir gravid blir det annorlunda så klart då hon biologiskt måste fokusera på barnet och ge näring. Men med det sagt så har man mycket hormoner i rullning och för vissa blir det tvärt om att de är ännu mer sexuella med sin partner under graviditeten.
Detta är också mindre relevant och bevisar absolut noll för hur kvinnor fungerar som inte är gravida.
Men större delen av månaden kan inte kvinnor bli gravida. Och det krävs mycket färre samlag för att bli det än vad en man kan tjäna genetiskt på att ligga runt.

Citat:
Du verkar väldigt indoktrinerad i det du tror. Och verkar mest som någon vuxen fått dig att kväva din egen sexualitet.
Jag läste själv på biblioteket, ingen vuxen visade mig vilka böcker jag skulle ta. Och ingen vuxen sa det heller till mig.

Citat:
Hoppas du kommer till rätta med den då det inte är hälsosamt att ha en instängd och felaktig syn på sexualiteten. Du verkar dock lite för stungen på dina egna fakta utan att ha fakta. Så vet itne vad som skulle hjälpa dig att komma till insikt i ämnet.
Källor.
Citera
2017-07-18, 11:16
Medlem
Citat:
Källor på det? Jag vågar inte ta dig på endast dina ord. Vad jag vet kan du vara en tokfeminist som tror att kvinnor är lika kåta som män bara för att du hatar forskning om könsskillnader.

Men jag blir gärna överbevisad. Med källor.

Men större delen av månaden kan inte kvinnor bli gravida. Och det krävs mycket färre samlag för att bli det än vad en man kan tjäna genetiskt på att ligga runt.

Jag läste själv på biblioteket, ingen vuxen visade mig vilka böcker jag skulle ta. Och ingen vuxen sa det heller till mig.

Källor.

Nej tänker inte ge dig källor då du inte har gjort det själv i din egen tråd. Så du trollar eller är religös fanatiker. Simple as that.

Lycka till och hoppas du får ordning på fakta och lyckas hitta rätt bok på biblan.
Citera
2017-07-18, 11:20
Medlem
Flufffens avatar
Har du källor för dina påstående? Jag vet nämligen att om man använder ordet "klittra" så ökar man, som kvinna, risken för skäggväxt och kroppshår. Sluta med det om du inte vill se ut som ett troll. Är du troende, typ muslim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in