Citat:
När jag har sex med min pojkvän envisas jag med missionären trots att han vill prova andra ställningar, allt för att undvika att han stimulerar min klitoris.
Du är det sämsta sextrollet jag sett. Inte stimulera klitoris i missionären? Tiden på året gör att de unga oskuldspojkarna kryper fram.
Jag är en 21-årig tjej som inte vågar onanera mer än en gång i månaden. Jag har läst att testosteron är den viktigaste faktorn i sexuell lust, och att testosteron även orsakar ett maskulint utseende. Sexologerna säger ofta att det finns individuella undantag från regeln att män har mer lust än kvinnor, men eftersom de anser det kopplat till att det finns en variation i hur feminina eller maskulina enskilda kvinnor är verkar det ändå som att kvinnor med stor lust ska vara maskulina. Jag är rädd att om jag tillfredsställer mig mer än en gång i månaden, som jag har läst är en vanlig onanifrekvens för feminina kvinnor, kommer jag att börja se ut som en sådan där maskulin idrottskvinna och det vill jag inte! Bara muskler, inga kurvor, hårda ansiktsdrag, nej tack! Jag är rädd om mina kvinnliga kurvor och mitt mjuka ansikte. Jag vet att RFSU och andra sexualupplysare säger att det inte är farligt att onanera men de adresserar inte motsägelsen mellan det och testosteronlänkens hot om maskulinisering så jag vågar inte tro att det inte är farligt. Märk att jag inte blev religiöst uppfostrad eller något sådant, det är vetenskapen som har påverkat mig och jag läste det i biblioteket själv.
Jag läste om testosteronets betydelse för sexualiteten innan jag började att onanera. Slutsatserna drog jag något senare men jag har trott på dem ända sedan första gången jag klittrade. Men nu har jag blivit en vuxen kvinna och vill inte ha det så här! Jag använder förnekelse om jag skulle bli kåt mer än en gång i månaden, förnekar det och hoppas på att placeboeffekten ska förhindra en stegring av det hotfulla testosteronet. Ska jag vara tvungen att göra så här? Jag är medveten om att placebo har en viss effekt, kan bland annat påverka hormonnivåer, men också begränsningar. Jag tror inte på det där flummet att placebo skulle kunna bota ärftliga sjukdomar som Huntington eller skapa nya arter eller underarter, så jag är medveten om att jag inte kan programmera om mina gener att frikoppla sexlust från utseende genom att tänka. Jag bygger på riktig forskning om placebo, inte något newageflum.
Jag läste om testosteronets betydelse för sexualiteten innan jag började att onanera. Slutsatserna drog jag något senare men jag har trott på dem ända sedan första gången jag klittrade. Men nu har jag blivit en vuxen kvinna och vill inte ha det så här! Jag använder förnekelse om jag skulle bli kåt mer än en gång i månaden, förnekar det och hoppas på att placeboeffekten ska förhindra en stegring av det hotfulla testosteronet. Ska jag vara tvungen att göra så här? Jag är medveten om att placebo har en viss effekt, kan bland annat påverka hormonnivåer, men också begränsningar. Jag tror inte på det där flummet att placebo skulle kunna bota ärftliga sjukdomar som Huntington eller skapa nya arter eller underarter, så jag är medveten om att jag inte kan programmera om mina gener att frikoppla sexlust från utseende genom att tänka. Jag bygger på riktig forskning om placebo, inte något newageflum.
Så får jag aldrig orgasm när vi har sex heller utan jag fejkar. Jag säger att jag är upphetsad även om jag inte är det och ljuger i honom att jag har en "naturligt tight" fitta trots att den är allt annat än det när jag är kåt och klittrar. Sex med honom gör ont men jag sväljer smärtan. Kondom för att undvika att hans sats testosteronförgiftar mig, inte p-piller som kan skapa andra hormonrubbningar. Då jag är rädd att han skulle försöka "hjälpa" mig till mer lust om jag pratade med honom om det har jag inte sagt något om sanningen om mina problem till honom och vill inte heller göra det (om jag inte får säker information om att jag är rädd i onödan från annat håll först).
Har evolutionen varit så omänskligt grym mot oss kvinnor att den har skapat en visserligen ickebinär men ändå linjär skala av maskulina och feminina drag, en skala som gör att tjejer inte ens ska kunna njuta sexuellt utan att bli fula som straff?! Finns det någon forskning som visar att jag är rädd utan anledning? Var inte rädda att dela med er av informationen i så fall, jag tar det säkra före det osäkra och kollar upp mer innan jag tror det.
Finns det fler tjejer som känner igen sig i min rädsla? Fler kvinnor som håller sig och förnekar sin lust av rädsla för att bli fula av testosteron? Kan detta vara ett vanligt problem?
Har evolutionen varit så omänskligt grym mot oss kvinnor att den har skapat en visserligen ickebinär men ändå linjär skala av maskulina och feminina drag, en skala som gör att tjejer inte ens ska kunna njuta sexuellt utan att bli fula som straff?! Finns det någon forskning som visar att jag är rädd utan anledning? Var inte rädda att dela med er av informationen i så fall, jag tar det säkra före det osäkra och kollar upp mer innan jag tror det.
Finns det fler tjejer som känner igen sig i min rädsla? Fler kvinnor som håller sig och förnekar sin lust av rädsla för att bli fula av testosteron? Kan detta vara ett vanligt problem?