2017-07-17, 17:55
Medlem
micke_gbgs avatar
Jag var i Schweiz och Zürich på en mellanlandning och passade då på att besöka klubben Globe. Jag har tidigare besökt många klubbar i Tyskland och Österrike men ingen i Schweiz. Klubben är lätt att hitta och ta sig till med Zürich kollektivtrafik. Jag valde att ta med priserna i € för jämförelse men jag vet inte om € accepteras på klubben.

Vi kan börja med elefanten i rummet när det gäller Schweiz och ja det är dyrt. På Globe kostar det 95CHF eller 85€ i inträde + 10 CHF i nyckelpant som återfås när man lämnar tillbaka den och 140CHF eller 126€ för en halvtimme med kyssar, sug och sex.

Jag kom till klubben en lördagskväll vid 20:00 och blev väl mottagen i receptionen av personalen som pratade perfekt engelska och eftersom det var mitt första besök så presenterade han reglerna, priserna, öppettider i restaurangen mm och det var på ett väldigt professionellt sätt. När han var klar så bad han mig vänta och då kom en kvinna som arbetade som manager eller administratör och visade runt i klubben på ett proffsigt men diskret sätt. De var även med och organiserade showerna på scenen lite senare och såg till att material och dylikt fanns framme och styrde så att det var ordning och reda.

Allt verkar vara lite mer serviceinriktad än Tyskland och Österrike men klubben är lite omodern i stilen och kanske skulle behöva en omboning. Det är dessutom tillåtet att röka i barområdet vilket gjorde att det blev lite dålig luft ibland. Under tiden jag var där så satt det ett par män och rökte någon form av öststatsciggar vilket gav en stank, kanske inte så farligt men när man har vant sig vid att det är rökfritt så..

Efter den vanliga proceduren med ombyte och dusch och till skillnad från Tyskland så delar män och kvinnor omklädesrum och duschar på Globe så gick jag ut i baren och tog en dricka och kollade in klubben och tjejerna.

Tjejerna bär lite kläder på sig som varierade med storleken på tuttarna. De med silikontuttar gick i bara string medans de med mindre bröst gick med en body eller bikini på sig, med ett par enstaka undantag. Jag satt helt ostörd utan någon som kom fram och med undantag från ett par slängkyssar från ett par tjejer så brydde sig ingen om att jag var där. Utseendemässigt så är de snyggaste tjejerna på samma nivå som i Tyskland och den stora skillnaden är att den fanns inga fula tjejer.

Under tiden så dansar tjejerna en och en på scenen men det är ingen stripp eller sådant utan bara lite vickande på röven och tuttarna vilket iofs är ganska trevligt att kika på. Kl. 21:00 var det dags för kvällens första specialshow vilket var att två tjejerna körde en riktig lesbisk show med hela kittet allt från kostymer till tjejsex med både dildos och andra hjälpmedel. Showen höll på i c: a 20–25 minuter och sedan så kände jag att det var dags för kvällens första sex.

Jag hade spanat en tjej tidigare som jag gillade och nu så jag att hon stod ensam och kikade på showen så jag gick fram och tog kontakt, hennes namn är Katrina eller Katarina och kom från Rumänien (jag hittade henne inte på hemsidan) och hon hade en small kropp med sillisar och lite tatueringar (såg ut ungefär som en strippa) känslan var bra så vi bestämde oss för ett rum, jag väntade på henne medans hon gick och hämtade nyckeln för rummet.

När vi kom till rummet så var det i någon egyptisk stil (alla rummen är olika i Globe) och vi hoppade i sängen och körde igång med kyssar och smek och samtidigt så fick jag frågan vad jag ville ha så jag svarade bara en halvtimme med det vanliga och det enda svaret var ok och inget försök till någon form av merförsäljning. Vi körde igång med ganska porrig sex och det tog inte lång tid innan jag kom och efter det så låg vi och slappade och kysstes till dess att tiden var slut.

Efter en lång dusch och liten avslappning i en soffa gick jag runt i klubben lite grand och den är inte stor men den verkar trevlig. Jag kollade även in porrbion men filmkvalitén påminde mest om en gammal VHS rulle från 90talet med dålig skärpa.

Nu hade klockan hunnit bli 23:00 och då var det dags för kvällens andra specialshow vilket bestod i att två tjejer gjorde en lesbisk show och två andra tjejer hade med sig två killar upp på scenen för lite knull. Den lesbiska showen var ungefär som tidigare men med andra tjejer och kanske lite porrigare. Tjejerna som drog upp ett par killar och knullade hade bestämt med de killarna tidigare det syntes men det var vanliga besökare. Den ena killen blev hård direkt men den andra killen hade det lite svårare innan den var tillräckligt hård för att börja knulla. De gick igenom alla de vanliga ställningarna och den första killen kom över tjejens tuttar och den andra tror jag inte kom utan det verkade bara avslutas lite snyggt.

Vid det här laget var man naturligtvis kåt igen och då möte jag Mariana eller Marianne eller något liknande (jag kunde inte hitta henne heller på hemsidan). Hon är blond lite kortare än vanligt och hade också sillisar men hon hade nog ganska stora tuttar innan då de var ganska mjuka och hon kom från Ungern. Och vi la oss i en schäslong och pratade lite grand innan vi började kyssas och smekas och jag väntade på frågan om vi skulle gå till ett rum men den kom inte så man började nästan skämmas så jag frågade henne istället och vi drog till ett rum och den här gången var det ett rum som påminde om en whiskeybar eller liknande.

Vi fortsatte direkt med att kyssas och smekas innan vi gick vidare till sexet och om Katrina var lite mer porrig så var Mariana som en flickvän som man inte har sett på en månad utan det var mer avspänt. Marina frågade aldrig vad jag ville ha och när jag kikade på klockan så hade det gått nästan en timme så vi gick ner och tog en dusch tillsammans innan jag klädde på mig och gjorde mig redo att återvända till mitt hotell.

Vid utcheckningen kollades min nyckel av och de kollade om jag hade något debiterat på mitt nyckelnummer och sedan slogs det in i kassan och jag fick kvittot på vad jag betalat för i receptionen. Om man vill betala med kort så tillkommer 10% på priserna.

När jag har varit på klubbar i Tyskland så brukar jag gå 3–4 gångar till ett rum per kväll och kanske spendera 200€ – 400€ + inträde och här spenderade jag 420CHF vilket är ungefär 378€ + inträde och en anledning till att jag gick till rummen färre gånger det tror jag är underhållningen. När jag har varit på andra klubbar så blir jag rastlös då det finns väldigt lite att göra om man kommer till klubben ensam vilket gör kanske att man går en gång extra till rummet. Om man vill ha extratjänster då kan det förstås sticka iväg, Analt är 200CHF eller 180€ och annat är 100CHF eller 90€ extra.

En del kanske reflekterar över att jag inte har nämnt något om maten och det är en enkel orsak till det då jag aldrig brukar äta på klubbarna eftersom jag går dit under kvällar/nätter.

Så lite avrundat kan man säga att valet är mellan ett besök i Schweiz eller två besök i Tyskland och någon gång då och då så skulle jag ta ett besök i Schweiz igen framför allt om man råkar befinna sig i Schweiz i annat ärende och Zürich är exempelvis en trevlig stad att semestra i men generellt så väljer jag nog två besök i Tyskland framför allt om man är van besökare och vet vad man vill.
Citera
2017-07-17, 18:05
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
Jag var i Schweiz och Zürich på en mellanlandning och passade då på att besöka klubben Globe. Jag har tidigare besökt många klubbar i Tyskland och Österrike men ingen i Schweiz. Klubben är lätt att hitta och ta sig till med Zürich kollektivtrafik. Jag valde att ta med priserna i € för jämförelse men jag vet inte om € accepteras på klubben.
......
Så lite avrundat kan man säga att valet är mellan ett besök i Schweiz eller två besök i Tyskland och någon gång då och då så skulle jag ta ett besök i Schweiz igen framför allt om man råkar befinna sig i Schweiz i annat ärende och Zürich är exempelvis en trevlig stad att semestra i men generellt så väljer jag nog två besök i Tyskland framför allt om man är van besökare och vet vad man vill.

Tack för denna Globe-recension. Efterlängtad.
Träffade 2 Globe-brudar på Living Room förra sommaren. De gick inte av för hackor - både utseende och service. De påstod att det var dött på Globe under semestertiderna så de valde att jobba i Tyskland juli och augusti. I september åkte de tillbaka till Globe.
Citera
2017-07-17, 23:21
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Träffade 2 Globe-brudar på Living Room förra sommaren. De gick inte av för hackor - både utseende och service. De påstod att det var dött på Globe under semestertiderna så de valde att jobba i Tyskland juli och augusti. I september åkte de tillbaka till Globe.

Det var nog en lugn period på Globe just nu dock så har jag ju ingen referens från när det är högsäsong. Däremot så upplevde jag det inte som ett problem på samma sätt som jag kanske hade gjort i Tyskland där en lugn lördagskväll kan innebära att tjejerna blir stressade och extra tjatiga och lite gnälliga. Jag upplevde ingenting sådant på Globe.
Citera
2017-07-18, 06:59
Medlem
BlueStars avatar
Tack för recensionen, micke_gbg. Ja, det var en efterlängtad recension av en svensk resenär. Globe har jag funderat på många gånger, men det har inte blivit av, främst p.g.a. det höga prisläget.

Citat:
Ursprungligen postat av micke_gbg
När jag har varit på klubbar i Tyskland så brukar jag gå 3–4 gångar till ett rum per kväll och kanske spendera 200€ – 400€ + inträde och här spenderade jag 420CHF vilket är ungefär 378€ + inträde och en anledning till att jag gick till rummen färre gånger det tror jag är underhållningen. När jag har varit på andra klubbar så blir jag rastlös då det finns väldigt lite att göra om man kommer till klubben ensam vilket gör kanske att man går en gång extra till rummet. Om man vill ha extratjänster då kan det förstås sticka iväg, Analt är 200CHF eller 180€ och annat är 100CHF eller 90€ extra.

En del kanske reflekterar över att jag inte har nämnt något om maten och det är en enkel orsak till det då jag aldrig brukar äta på klubbarna eftersom jag går dit under kvällar/nätter.

Funkar betalningen på samma sätt som i Tyskland och Österrike, dvs. att man betalar tjejen efter varje sejour?

Tycker du Globe var så pass bra att det är värt att åka dit enbart för ett besök dit jämfört med en klubb i Tyskland eller Österrike?
Citera
2017-07-18, 20:30
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Funkar betalningen på samma sätt som i Tyskland och Österrike, dvs. att man betalar tjejen efter varje sejour?
Ja det är precis likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Tycker du Globe var så pass bra att det är värt att åka dit enbart för ett besök dit jämfört med en klubb i Tyskland eller Österrike?
Det beror nog helt på hur nöjd du är i Tyskland och viljan att testa något nytt. För prisets skull så blir det kanske en kort resa istället för en lite längre men någon gång så tycker jag det är värt att prova.

Det viktigaste är ju kanske att planera bra så man kommer en tid när klubben är bra (utifrån ens egna önskemål) så att pengarna är väl använda men också så att flyg och hotell har en bättre prisbild då det ju kan variera ganska mycket.

Att däremot boka in en spontan snabbresa som man kanske kan göra till Berlin bara någon eller några dagar i förväg det kan vara vanskligt.
Citera
2017-07-19, 00:03
Medlem
Hermann666s avatar
Jag har varit på Globes systerklubb i Basel, Club History. En del tjejer från Globe roterar dit. Väldigt hög servicenivå och snygga tjejer, men dyrt. Globe finns med på min bucket list att göra i framtiden.
Citera
2017-07-26, 16:42
Medlem
pottiss avatar
1. Upplevde du att kvalite'n på tjejerna både utseendemässigt och själva sexet generellt var bättre än på tyska fkk:s?

2. Fått uppfattningen om att det finns fler blonda tjejer på Globe än tyska fkk:s, stämmer det?

3. Det kostar ca 1200kr för en halvtimma, är det dubbla priset för en timma eller är andra halvtimman billigare?

4. Bbbj ingår i priset men cim kostar alltså 90€ och analt 180€?😳

De tjejer som vill jobba på Globe behöver mejla en recension om sig själva med tillhörande bilder så vem som helst anställs nog inte på klubben samt att alla 1-7-poängare förmodligen då direkt sållas bort.
Citera
2017-07-26, 22:34
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottis
1. Upplevde du att kvalite'n på tjejerna både utseendemässigt och själva sexet generellt var bättre än på tyska fkk:s?
Den stora skillnaden utseendemässigt var att det fanns inga som var oattraktiva utan det var en hög lägstanivå och sexmässigt så var det också bättre då det var ett annat lugn. Det påminner mig mer om en lägenhetsbordell än FKK.
Citat:
2. Fått uppfattningen om att det finns fler blonda tjejer på Globe än tyska fkk:s, stämmer det.
Det beror nog på vilken klubb, skulle tippa på att 50% var mörkhåriga och 45% blonda - mellanblonda och 5% mörkhyade.
Citat:
3. Det kostar ca 1200kr för en halvtimma, är det dubbla priset för en timma eller är andra halvtimman billigare?
Dubbla priset för en timma.
Citat:
4. Bbbj ingår i priset men cim kostar alltså 90€ och analt 180€?😳.
Bbbj och kyssar ingår alltid och ingen av tjejerna jag var med försökte köra med lite "mindre" utan det var full DFK direkt. Vad priset är på extratjänster vet jag inte då det var inget jag var intresserad av när jag var där.

Jag brukar alltid ta analt med någon tjej i tyskland när jag besöker en FKK där men på Globe så kände jag inte för det, vet inte om det är kanske den extra bra servicen som gjorde att man hade lite mer GFE feeling och inte blev sugen.
Citera
2017-07-26, 22:59
Medlem
Leibachs avatar
Sjukt hög klass på brudarna! Men lite skumma bilder, ser nästan tecknade ut

http://www.club-globe.ch/main/superstars/index.php
Citera
2017-07-27, 19:50
Medlem
pottiss avatar
På deras hemsida står det:

Preise:
Club Eintrittspreis: 95 CHF
1/2 Stunde Vollservice: 140 CHF
* Alle Preise inkl. MwSt.

Vad betyder den sista raden med MwSt?
Citera
2017-07-27, 20:59
Medlem
pottiss avatar
Läste också...

Angående Club History så står det hos dem att inträdet är 65fr (555kr)
och 1/2 service 63fr (540kr) och vollservice (full service) 100fr (850kr).

1. Vad är sklillnaden på service och full service på Club History?

2. På Globe har de "bara" vollservice (full service) för 1200kr och vad
innebär denna full service?

3. Är vollservice det samma på båda klubbarna fast med olika pris?

4. Vad är den stora skillnaden på Globe och History?

5. Är det precis lika snygga och serviceinriktade tjejer på båda ställena?
Citera
2017-07-27, 22:40
Avslutad
Citat:
På deras hemsida står det:

Preise:
Club Eintrittspreis: 95 CHF
1/2 Stunde Vollservice: 140 CHF
* Alle Preise inkl. MwSt.

Vad betyder den sista raden med MwSt?
Det betyder att priset är inklusive moms.
Citat:
Läste också...

Angående Club History så står det hos dem att inträdet är 65fr (555kr)
och 1/2 service 63fr (540kr) och vollservice (full service) 100fr (850kr).

1. Vad är sklillnaden på service och full service på Club History?
Läser man på hemsidan så står det att service är utan tungkyssar. Det borde således betyda att vollservice är med tungkyssar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in