2017-07-16, 00:19
Bannlyst
Bryter lite här och vet att många av er ogillar, men här är ett av de målen från AFC - Kalmar.

https://www.youtube.com/watch?v=h3j4rZ9_I3Y
Citera
2017-07-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroma
Bryter lite här och vet att många av er ogillar, men här är ett av de målen från AFC - Kalmar.

https://www.youtube.com/watch?v=h3j4rZ9_I3Y

Härligt!! Hoppas dom klarar sig kvar.
Stå upp för den moderna fotbollen!!
Citera
2017-07-16, 17:13
Medlem
Finns inte ord att förklara min avundsjuka på att MFF får möta FCK. Njut grabbar, njut.

Idag ska man själv se AIK ta emot Norrköping. Efter att ha varit runt på barerna tippar jag på säsongens lägsta siffra. Semestertider...
Citera
2017-07-16, 19:02
Medlem
Snorkelbens avatar
Blåvitt plockar alltså ner sina banderoller i 35e matchminuten och står och surar resten av matchen! HELT underbart att beskåda!
Citera
2017-07-16, 20:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag fattar inte. Ni är sura på FCK för att dansk polis betedde sig illa på En match för över tio år sedan och FCK inte ber om ursäkt flr det? Är det rivalitet för er?

Är agget ensidigt eller bryr sig FCK om er? Jag förstår att det är en bra bortamatch med kort reseavstånd, men som du beskriver det är det lite som om något Sthlns lag skulle vilja hitta på en hets mot typ... Mariehamn för att många har lite blåmörken efter hamnat i fyllecell när man stiger av den båten
Underbar och klockren liknelse.

Rivaliteten känns konstlad i mina ögon, för en äkta sådan måste man konkurrera om samma unga spelare från regionen och samma publik.
Senast redigerad av motvall 2017-07-16 kl. 20:56.
Citera
2017-07-16, 22:22
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Rivaliteten känns konstlad i mina ögon, för en äkta sådan måste man konkurrera om samma unga spelare från regionen och samma publik.

Det är en kvalmatch till europaspel mellan Skandinaviens två största och bästa klubbar. Det är 4 mil mellan städerna. Två stora supporterskaror möts för första gången på 12 år. Kan man inte begripa att Malmö FF - FC Köpenhamn blir ett laddat prestigemöte är man ju fotbollsanalfabet på riktigt..

Sedan tror jag vi MFF-supportrar är mer taggade än danskarna just pga incidenten -05 och att fck är en dopad och avskyvärd klubb.
Citera
2017-07-16, 22:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Det är en kvalmatch till europaspel mellan Skandinaviens två största och bästa klubbar. Det är 4 mil mellan städerna. Två stora supporterskaror möts för första gången på 12 år. Kan man inte begripa att Malmö FF - FC Köpenhamn blir ett laddat prestigemöte är man ju fotbollsanalfabet på riktigt..

Sedan tror jag vi MFF-supportrar är mer taggade än danskarna just pga incidenten -05 och att fck är en dopad och avskyvärd klubb.
Nu tror jag ni åker mot Vardar, hemmamatchen var inget vidare och varför ska allt fixas borta? Att det gjort så förr i CL är nog världens sämsta matchplan.

Klart alla fattar att det är något extra att möta FCK för MFF, men det med rivaler? Bullshit.
Citera
2017-07-16, 23:13
Medlem
Citat:
Underbar och klockren liknelse.

Så det finns ingen rivalitet mellan Göteborg och AIK? Eller ingen "äkta" sådan? Sportslig rivalitet om tronen över den skandinaviska fotbollen kryddat med historien från 2005 och det faktum att fck är en vidrig plastklubb. Men det är klart, är det inte i Stockholm så är det inte på riktigt.
Citera
2017-07-16, 23:19
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Nu tror jag ni åker mot Vardar, hemmamatchen var inget vidare och varför ska allt fixas borta? Att det gjort så förr i CL är nog världens sämsta matchplan.

Klart alla fattar att det är något extra att möta FCK för MFF, men det med rivaler? Bullshit.

Vad fan snackar du nu om? Matchplanen mot Vardar? Vi diskuterar hur ett potentiellt möte mellan Malmö och Köpenhamn utspelar sig i ett supporterperspektiv, då vi är i supportertråden. Sen vet jag inte vad du tror ordet rivalitet ska betyda, du borde kunna tänka så långt att du förstår att klubbarna konkurrerar om samma sportsliga mål och även spelare. Alltså är de rivaler.
Citera
2017-07-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Så det finns ingen rivalitet mellan Göteborg och AIK? Eller ingen "äkta" sådan? Sportslig rivalitet om tronen över den skandinaviska fotbollen kryddat med historien från 2005 och det faktum att fck är en vidrig plastklubb. Men det är klart, är det inte i Stockholm så är det inte på riktigt.
Har du som MFF:are mage att kalla andra för plast?
Citera
2017-07-17, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Har du som MFF:are mage att kalla andra för plast?
Ja. Och ditt problem är?
Citera
2017-07-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Vad fan snackar du nu om? Matchplanen mot Vardar? Vi diskuterar hur ett potentiellt möte mellan Malmö och Köpenhamn utspelar sig i ett supporterperspektiv, då vi är i supportertråden. Sen vet jag inte vad du tror ordet rivalitet ska betyda, du borde kunna tänka så långt att du förstår att klubbarna konkurrerar om samma sportsliga mål och även spelare. Alltså är de rivaler.

Ja det är ungefär som om AFC skuller lottas mot Eskilstuna City i svenska cupen. Skullet nog bli spel inför tomma läktare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in