Citat:
Ursprungligen postat av
Liberty75
Var det pappan som skrev så?!!! Nä, fy fan, nu blir jag riktigt förbannad. Alla dessa varmhjärtade, goda, i någon mån naiva men hjälpsamma frivilliga som ställer upp, tar ledigt, åker 50 mil eller mer och lägger all sin tid på att stötta och leta! Drar han igång något stort får han ta konsekvensen av det utan att använda sig av pajkastning. 😡 Och han är tränare?? För ungdomar, eller?
Nu läste jag inte vad den här tjejen skrev som han blev arg på. Kom det för nära sanningen? 🙄🤔
Det första, långa, citatet var en admin, det andra var pappan.
Med tanke på att rätt många försvinner varje år bör anhöriga vara rätt ödmjuka i sin framtoning om de vill ha hjälp från random människor, tänker jag. Inte kalla dem pucko för att de uttrycker en åsikt de inte gillar.
Kommentaren de sågade var:
"Många ger bra förslag på var och hur det ska sökas. Det kanske det också görs. Men här i gruppen ges tvära och undvikande svar av admins. Föräldrar beter sej märkligt. Folket i gruppen tycker nog det är årtiondets konstigaste grupp i FB. Jag hoppas ni admins blir ödmjukare och öppnare och ni får hjälp att söka av Hallsberg. Då kan ni nästan utesluta suicid i Hallsberg. Om P håller sej undan självmant har han stöd omkring sej han valt själv. Föräldrarna får aceptera det. Och innerst inne vet dom nog men går ut med offerkoftorna på."
Som hon sedan, i en rätt spretig diskussion, följde upp med denna:
"Jag ber om ursäkt för det. Har läst i gruppen i veckor och folk har kastats ut om de ställer obekväma frågor. Och det måste tänkas på föräldrarna. Men det var INGEN som tänkte på hur dom kränker Patrik med en egenställd diagnos som psykos. En läkar inom psykiatrin ställer inte ens den diagnosen förrän många samtal med en patient. Ev inläggning för observation av personen. Men här slängs det ut öppet. Fy va ruttet och kränkande. Skulle aldrig kunna göra en sådan sak mot någon."