2017-07-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Här kommer ett avhugget citat, som bidrag till popcornen! NU räcker det till en stor Coca Cola också:
" Lägg krut från södra sverige upp till mellersta norrland."
Jag har kopierat - inte ändrat från versaler till gemener eller någonting annat!
Nu skall inte bara gränserna , utan även även vägarna sprängas!!

Den ömme fadern kom på, att "idétrådens" motto skall vara:
"Sluta spekulera!"
Leta mera!"
Men Hallå!! Hitler sa ju åt alla att bygga stora motorvägar som han sedan lät sina trupper använda som flygplatser i andra världskriget, ska Hitler här domdera över folks förmåga att leta eller inte leta?Blir lite putt på pappan! Hans inlägg på ide'etråden.
Man skall sopa (leta..)rent framför sin egen dörr innan man går på andra.
Leta själv förtusan, utan att be om hotellrum, det går att sova i bilen om det kniper +att man brukar inte sova alls knappt, när ens barn försvunnit.
Är det något man skall akta sig för är att domdera över vad folk skall göra, när man är beroende av deras hjälp
Senast redigerad av evaveva 2017-07-16 kl. 18:01.
Citera
2017-07-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Om han nu skulle ,som många tror , befinna sig hos en kompis, ha mage att låta folk dag ut och dag in, vandra runt i regn och snålblåst letandes efter honom.
Har ni tänkt på det........?
Skulle inte tro det, isf är det" Hitlervarning " på honom också.

Så ! Han har nog utsatts för brott........

Vi tycker det , ja jag håller med dig helt och fullt, men vi vet inte bakgrunden om det är så att Patrik är vid liv och han håller sig borta, någon sorta hämd mot familjen, hade man student fest för brodern? ville ej brodern hellre försöka hitta sin bror så märkligt.....

Man kan inte låta bli att undra vad som var slut på Patriks mobil batteriet eller pengar skulle inte mamma ladda på kortet och ström finns väl på tågen, hur kan mamma veta vad han har på sig vilken 22-åring sitter o berättar vad han har på sig, automatloggning på datorn nej det är mycket märkligt i detta fall, mysko familj måste jag säga.
Citera
2017-07-16, 17:52
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Jag tycker denna kvinna M*ona hade mycket bra resonemang.
Jag tycker det var riktigt lågt att pappan att skriva så till en person. Pucko?
Är han inte i 50 års åldern pappan?

Var det pappan som skrev så?!!! Nä, fy fan, nu blir jag riktigt förbannad. Alla dessa varmhjärtade, goda, i någon mån naiva men hjälpsamma frivilliga som ställer upp, tar ledigt, åker 50 mil eller mer och lägger all sin tid på att stötta och leta! Drar han igång något stort får han ta konsekvensen av det utan att använda sig av pajkastning. 😡 Och han är tränare?? För ungdomar, eller?

Nu läste jag inte vad den här tjejen skrev som han blev arg på. Kom det för nära sanningen? 🙄🤔
Citera
2017-07-16, 17:59
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Hallå!! Hitler sa ju åt alla att bygga stora motorvägar som han sedan lät sina trupper använda som flygplatser i andra världskriget, ska Hitler här domdera över folks förmåga att leta eller inte leta?
Man skall sopa (leta..)rent framför sin egen dörr innan man går på andra.
Leta själv förtusan, utan att be om hotellrum, det går att sova i bilen om det kniper +att man brukar inte sova alls knappt, när ens barn försvunnit.
Är det något man skall akta sig för är att domdera över vad folk skall göra, när man är beroende av deras hjälp

Det är ju så, att "nära anhöriga" inte får vara aktivt sökande tillsammans med sökorganisationer.
Det var INTE "JL", som skrev, att det skulle läggas "krut på vägarna!"
MOTTOT är "JLs!" Jag tar inte den ömme fadern i försvar - jag bara gjorde ett förtydligande!
Citera
2017-07-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Var det pappan som skrev så?!!! Nä, fy fan, nu blir jag riktigt förbannad. Alla dessa varmhjärtade, goda, i någon mån naiva men hjälpsamma frivilliga som ställer upp, tar ledigt, åker 50 mil eller mer och lägger all sin tid på att stötta och leta! Drar han igång något stort får han ta konsekvensen av det utan att använda sig av pajkastning. 😡 Och han är tränare?? För ungdomar, eller?

Nu läste jag inte vad den här tjejen skrev som han blev arg på. Kom det för nära sanningen? 🙄🤔

Det första, långa, citatet var en admin, det andra var pappan.

Med tanke på att rätt många försvinner varje år bör anhöriga vara rätt ödmjuka i sin framtoning om de vill ha hjälp från random människor, tänker jag. Inte kalla dem pucko för att de uttrycker en åsikt de inte gillar.

Kommentaren de sågade var:

"Många ger bra förslag på var och hur det ska sökas. Det kanske det också görs. Men här i gruppen ges tvära och undvikande svar av admins. Föräldrar beter sej märkligt. Folket i gruppen tycker nog det är årtiondets konstigaste grupp i FB. Jag hoppas ni admins blir ödmjukare och öppnare och ni får hjälp att söka av Hallsberg. Då kan ni nästan utesluta suicid i Hallsberg. Om P håller sej undan självmant har han stöd omkring sej han valt själv. Föräldrarna får aceptera det. Och innerst inne vet dom nog men går ut med offerkoftorna på."

Som hon sedan, i en rätt spretig diskussion, följde upp med denna:

"Jag ber om ursäkt för det. Har läst i gruppen i veckor och folk har kastats ut om de ställer obekväma frågor. Och det måste tänkas på föräldrarna. Men det var INGEN som tänkte på hur dom kränker Patrik med en egenställd diagnos som psykos. En läkar inom psykiatrin ställer inte ens den diagnosen förrän många samtal med en patient. Ev inläggning för observation av personen. Men här slängs det ut öppet. Fy va ruttet och kränkande. Skulle aldrig kunna göra en sådan sak mot någon."
Citera
2017-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Jag tycker denna kvinna M*ona hade mycket bra resonemang.
Jag tycker det var riktigt lågt att pappan att skriva så till en person. Pucko?
Är han inte i 50 års åldern pappan?

Va, skrev pappan ett sånt svar?? Lågt!
Citera
2017-07-16, 18:13
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Det första, långa, citatet var en admin, det andra var pappan.

Med tanke på att rätt många försvinner varje år bör anhöriga vara rätt ödmjuka i sin framtoning om de vill ha hjälp från random människor, tänker jag. Inte kalla dem pucko för att de uttrycker en åsikt de inte gillar.

Kommentaren de sågade var:

"Många ger bra förslag på var och hur det ska sökas. Det kanske det också görs. Men här i gruppen ges tvära och undvikande svar av admins. Föräldrar beter sej märkligt. Folket i gruppen tycker nog det är årtiondets konstigaste grupp i FB. Jag hoppas ni admins blir ödmjukare och öppnare och ni får hjälp att söka av Hallsberg. Då kan ni nästan utesluta suicid i Hallsberg. Om P håller sej undan självmant har han stöd omkring sej han valt själv. Föräldrarna får aceptera det. Och innerst inne vet dom nog men går ut med offerkoftorna på."

Som hon sedan, i en rätt spretig diskussion, följde upp med denna:

"Jag ber om ursäkt för det. Har läst i gruppen i veckor och folk har kastats ut om de ställer obekväma frågor. Och det måste tänkas på föräldrarna. Men det var INGEN som tänkte på hur dom kränker Patrik med en egenställd diagnos som psykos. En läkar inom psykiatrin ställer inte ens den diagnosen förrän många samtal med en patient. Ev inläggning för observation av personen. Men här slängs det ut öppet. Fy va ruttet och kränkande. Skulle aldrig kunna göra en sådan sak mot någon."

Tusen tack!! Jag förstod att citat nummer två var pappans.

Tycker tjejen som gjorde inlägget hade alldeles rätt. De flesta epitet föräldrarna tillskrivit Patrik har varit negativa. Oavsett vad man tycker om hennes åsikter så svarar man inte på det sättet som en vuxen karl. Bilden av pappa J blir klarare och klarare.
Citera
2017-07-16, 18:50
Medlem
zippzons avatar
hmm hittade följande svar av pappan
kostar på sig att skämta iaf mitt i allt :-(

Kod:
A*n-so*ie Jo**on Jag har gått ner2 kg i vikt fått många nya bekantskaper Varav 4 jag jag kallar vänner nu. Genom att hjälpa andra mår jag bra själv osv ❤❤❤

Kod:
Jör*en Linf*ldt A*n-So*ie pekar på några fördelar genom att vara med på ett flertal sök 😀
Citera
2017-07-16, 18:51
Medlem
Nu tycker några i gruppen att det är illa när hemvärnet går in och letar efter en försvunnen 6-åring när de då också borde leta efter Patrik..enligt den ena så kan en person i psykos på många sätt vara mer hjälplös än ett barn 😧 Alltså vad är det för hemska människor som skriver så?

Jämföra ett litet barn som kommit bort från sin familj i skogen med en 22-årig man som gått av tåget och TROS ha en psykos.

Nu är han dessutom en tonårspojke...vid 22 års ålder 🤔
Citera
2017-07-16, 18:57
Medlem
CallePhilles avatar
Har inte haft tid att läsa idag, så försöker hinna ikapp. Denna kommentar förvirrar mig:
Citat:
- Nej för att i början var det hittepå medium som lurade iväg dem godtrogna överallt för att leta efter Patrik så det tappades fokus på vart de riktiga observationerna skett
Tog de verkligen "hittepå medium" på allvar? Medium var ju förbjudna i gruppen. Jag minns att en del undersåtar spekulerade om Greenland som ett medium tipsade om. Det skulle ankomma ett fartyg som hette Greenland till Köping tror jag, men inte verkade det som att det begav sig några korsfarare dit för att söka efter Patrik?
Det var väl organiserade sök i Hallberg vid samma tid eller tog de uppehåll? Donken, kojan och Västerås var inga medium som tipsade om utan sektmedlemmar själva. Utropstecknet själv var väldigt drivande när det kommer till "Kojtråden" Där har de gjort bort sig på eget bevåg.
De fick FIKK till att söka i Västerås och när de sedan skulle söka i Hallsberg så ville inte folk för att han setts här och där och överallt
Citera
2017-07-16, 19:08
Medlem
CallePhilles avatar
💕 Pappan har en slogan!!! 💕
Citat:
Kan vi inte ha det som slogan här:

Sluta spekulera
Leta mera
Citera
2017-07-16, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
hmm hittade följande svar av pappan
kostar på sig att skämta iaf mitt i allt :-(

Kod:
A*n-so*ie Jo**on Jag har gått ner2 kg i vikt fått många nya bekantskaper Varav 4 jag jag kallar vänner nu. Genom att hjälpa andra mår jag bra själv osv ❤❤❤

Kod:
Jör*en Linf*ldt A*n-So*ie pekar på några fördelar genom att vara med på ett flertal sök 😀

Jo, men är det inte enklare att han anordnar en ny lek för motionsintresserade , som kan heta:"missing fotball ",istället, så inte så många människor måste gå vilse för att folk ska få vänner eller gå ner 2 kilo ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in