Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Sen jag kom in i denna tråd måste jag erkänna att jag låtit mig ryckas med i olika spår där olika trådar, fakta, hörsägen mm. tycks sammanfalla och sammantaget verka jäkligt skumma. Flera av de personer som nagelfars här är också i mina ögon rätt skumma men därmed inte automatiskt potentiella mördare. Jag har ikväll kommit till insikt att det är lätt att ryckas med för snabbt. I min vardag arbetar jag med vetenskapliga belägg och källkritik, flashback som diskussionsforum är dock ganska naturligt en plats där allt inte kan vara bekräftat eller fakta. Det måste bli spekulationer.
Till saken: Efter att ha vidarebefordrat ett gammalt tips från en bekant på en plats där någon skulle sett en man gräva aktuell natt (troligen även det tredje/fjärdehandsuppgifter) till PW idag så fick jag ett långt och i mina ögon mycket ärligt och gediget svar på några reflektioner jag gav på var denna tråd är på väg. Hon bedyrar i det svaret följande:
1. MR är INTE pilot
2. Pilot är INTE omnämnd i denna tråd
Det säger kanske inte något om vem som är gm men det bör faktiskt tas ganska allvarligt angående vem som är pilot. Det är i alla fall min övertygelse ikväll när jag tänkt efter ordentligt. Hon sätter all trovärdighet på spel annars. Så saken kanske är lite svårare än vi trott här inne. Umgänget kring HA den kvällen på Stadt bör fortfarande ha varit liten som jag ser det. Vad har vi missat i så fall?
Skulle Herr Pilot vara mer inblandad i Helenas försvinnande än de personer som redan nämnts i tråden?
Är det bara pilot som blivit delgiven misstanke om mord på Helena förutom de individer som numera blivit avskrivna i utredningen?
Om vi skall börja om från början.
Polisen verkar vara inriktade på Pilot (delgiven misstanke) jag antar att alla andra redan nämnda i tråden blivit avförda eller finns det ytterligare någon som fortfarande är misstänkt - i sådana fall vem?
Om man går efter polisens teori så är alltså denna pilot mycket intressant. Då måste vi först ta reda på vem denna person är.
Vad vet vi om pilot (fakta)?