2017-07-15, 22:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Kan du ge exempel på något som skulle få dig att ändra uppfattning om Dan Josefsson -- på ett sätt som om tillräckligt många gjorde detsamma skulle ha följden att det skulle "kosta både pengar och presigeförlust" för honom?

Jag tycker väl att Dan Josefsson -- som redan är god för flera miljoner enligt kingstown -- är väl försäkrad med tanke på bl.a. följande:
Dan Josefsson är journalist, inte jurist. Det är domstolars uppgift att fria eller fälla när brott har begåtts, journalisters uppgift är bland annat att gräva, hitta, sätta strålkastaren på oegentligheter i samhället.
För övrigt är det mycket tråkigt att någon här i tråden upprepat anmäler mig, för "trams och off topic". Jag skriver sakligt, använder inga invektiv etc, den som undrar kan gå tillbaka och läsa mina inlägg.

Jag påstår inte alls att det skulle vara du Magro som roar dig med detta, men någon som inte gillar mina åsikter anmäler mina inlägg, jättetrist. Efter ett visst antal anmälningar stängs man av från Flashback, kanske är syftet detta.
Det här är ett diskussionsforum, man får ha vilka åsikter man vill såvida de inte är kriminella, kränkande eller direkt stötande. Jag hoppas att den som känner igen sig i fortsättningen avstår från att anmäla mig.
Citera
2017-07-15, 22:58
Medlem
[quote=Beatriceaurore|61224094]Dan Josefsson är journalist, inte jurist. Det är domstolars uppgift att fria eller fälla när brott har begåtts, journalisters uppgift är bland annat att gräva, hitta, sätta strålkastaren på oegentligheter i samhället.
För övrigt är det mycket tråkigt att någon här i tråden upprepat anmäler mig, för "trams och off topic". Jag skriver sakligt, använder inga invektiv etc, den som undrar kan gå tillbaka och läsa mina inlägg.

Jag påstår inte alls att det skulle vara du Magro som roar dig med detta, men någon som inte gillar mina åsikter anmäler mina inlägg, jättetrist. Efter ett visst antal anmälningar stängs man av från Flashback, kanske är syftet detta.
Det här är ett diskussionsforum, man får ha vilka åsikter man vill såvida de inte är kriminella, kränkande eller direkt stötande. Jag hoppas att den som känner igen sig i fortsättningen avstår från att anmäla mig.[/QUOTE
Feta:
Får man verkligen det?

Jag anse fortfarande att killaran är skyldiga.
Citera
2017-07-15, 23:04
Medlem
[quote=KlausStein|61209546]Du menar alltså att barnen skulle ha begått mordet, men inte på det sättet som polisen kom fram till? Hur troligt är det? Kom ur knarkdimmorna, och sluta gnäll på DJ. Utan honom hade sanningen om utredningen aldrig kommit fram.

Det finns lika mycket bevis som binder barnen till platsen som det finns bevis som binder exempelvis dig till platsen. Vi kan redan idag fastslå att barnen inte hade någonting med Kevins död att göra, för alternativet vore att barnen skulle ha erkänt ett mord de begått men på ett helt annat sätt än hur de utförde det, vilket inte är det minsta trovärdigt.

Ditt problem är detsamma som tidigare: du klarar inte av att konfrontera det faktum att RS ljugit dig rakt upp i ansiktet under alla dessa år. Därför har du ett behov av att hitta alla möjliga scenarion där barnen trots allt ändå ska ha kunnat vara skyldiga. Att du sedan knarkar gör ju inte direkt ditt omdöme bättre.[/QUOTE
Det finns inget som binder dom till morplatsen,pga polis-fel-
Sluta skriva om mitt knark. Håll dig till ämnet!

K0m med tekniska bevis MOT dom,ist för FÖR dom!
Citera
2017-07-15, 23:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
[quote=kingstown|61224275]
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Dan Josefsson är journalist, inte jurist. Det är domstolars uppgift att fria eller fälla när brott har begåtts, journalisters uppgift är bland annat att gräva, hitta, sätta strålkastaren på oegentligheter i samhället.

Det här är ett diskussionsforum, man får ha vilka åsikter man vill såvida de inte är kriminella, kränkande eller direkt stötande. Jag hoppas att den som känner igen sig i fortsättningen avstår från att anmäla mig.[/QUOTE
Feta:
Får man verkligen det?

Jag anse fortfarande att killaran är skyldiga.
Ja kingstown, det är det som är poängen med yttrandefrihet, du får lov att anse att killarna är skyldiga.
Och jag som är av annan åsikt får lov att ha den.
Citera
2017-07-15, 23:18
Medlem
DETTA SKA till Bratrice:
Sorry mod.

[quote=Beatriceaurore|61224366]
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ja kingstown, det är det som är poängen med yttrandefrihet, du får lov att anse att killarna är skyldiga.
Och jag som är av annan åsikt får lov att ha den.

Har inte menat att dom r skyldiga till hans död. Men jag är stensäker på att dom är vittnen,alternatift medskyldiga.
Senast redigerad av kingstown 2017-07-15 kl. 23:22.
Citera
2017-07-15, 23:24
Medlem
fluffypuffys avatar
De enda som fortfarande tror på eller hävdar killarnas skuld i frågan är inavlade bönder från trakten som helt enkelt INTE KAN byta åsikt så här i efterhand, kanske pga egna efterföljdsaktioner eller pga släkt/vänner som agerat därefter.

Det är SYND OCH SKAM att dessa killar inte kan få frid pga avskrap som er.

Det finns en VERKLIG mördare där ute som än idag går ostraffad ur detta. Tänk på det.
Citera
2017-07-16, 00:23
Medlem
Citat:

Jovisst, men jag tycker inte att du svarade på min specifika fråga i inlägget du kommenterar, vilket du gärna får göra?

Citat:

Det här är ett diskussionsforum, man får ha vilka åsikter man vill såvida de inte är kriminella, kränkande eller direkt stötande. Jag hoppas att den som känner igen sig i fortsättningen avstår från att anmäla mig.

Jag kan bekräfta att jag inte har anmält dina inlägg.

Även jag har fått en varning för mitt engagemang i tråden -- jag svarade då tillbaka till moderatorn med hur jag resonerade och fick då en ytterliggare förklaring till varningen och moderatorsingripandet -- så att svara på varningen kan jag rekommendera om du har invändningar.
Citera
2017-07-16, 00:55
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag är mycket intresserad av vad som gällde när "12-åringen", eller om pojken var tretton år när Kevin dödades, hur polisen resonerade angående honom. Kanske förklaras det någonstans här hur det kom sig att han snabbt ? avfördes från listan över tänkbara gärningsmän, jag klarar inte att gå igenom de nära 900 inläggen.
Det verkar som om man ansett att han haft en sorts alibi genom att han uppgav att han vid tidpunkten ensam cyklat omkring lite varstans. Någon skrev att det inte blev några vidare förhör med honom eftersom föräldrarna inte ville ha med polisen att göra .
Polisen måste rimligen varit säkra på hans oskuld. Hur har de motiverat detta?
De två femtonåringarna misstänkte man ju ett tag men de kunde snabbt frias från alla misstankar med hjälp av (den olagliga) telefonavlyssningen.
Varför ansåg polisen att 12-åringen, som senare erkänt våldtäkt på ett barn, inte kunnat haft något med Kevins död att göra. Framgår det någonstans? - Cyklat omkring ... stensäkert alibi, ju.
Citera
2017-07-16, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jovisst, men jag tycker inte att du svarade på min specifika fråga i inlägget du kommenterar, vilket du gärna får göra?

Jag kan bekräfta att jag inte har anmält dina inlägg.

Även jag har fått en varning för mitt engagemang i tråden -- jag svarade då tillbaka till moderatorn med hur jag resonerade och fick då en ytterliggare förklaring till varningen och moderatorsingripandet -- så att svara på varningen kan jag rekommendera om du har invändningar.

Jag har inte anmält mån. Har deremot fått varningar.

Iaf,om vi håller oss till fakta:

Det finns inga bevis,förutom sekretess,folk här friar dom av en dokumentär! -tillåt mig småle>

Killarna är skyldiga.
Citera
2017-07-16, 01:05
Medlem
Dumlestropps avatar
Citat:

Det finns inga bevis,förutom sekretess,folk här friar dom av en dokumentär! -tillåt mig småle>

Killarna är skyldiga.

Exakt, det finns inga bevis som binder pojkarna till platsen vid tillpunkten, det finns inga bevis som binder pojkarna till pinnen som man av någon outgrundlig anledning fått för sig skall vara mordvapnet.

Det finns helt enkelt inga bevis som på något sätt fastställer deras skuld. Utöver detta så har inte pojkarna under någon del av utredningen fått en försvarare och deras fall har inte prövats rättsligt.
Citera
2017-07-16, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumlestropp
Exakt, det finns inga bevis som binder pojkarna till platsen vid tillpunkten, det finns inga bevis som binder pojkarna till pinnen som man av någon outgrundlig anledning fått för sig skall vara mordvapnet.

Det finns helt enkelt inga bevis som på något sätt fastställer deras skuld. Utöver detta så har inte pojkarna under någon del av utredningen fått en försvarare och deras fall har inte prövats rättsligt.

Finns inget som friar dom heller.
Citera
2017-07-16, 01:11
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:

Killarna är skyldiga.

Du säger att det inte finns bevis, men säger samtidigt att killarna är skyldiga?

Jag TROR att de är oskyldiga, men kan inte säga säkert. Och ja, det tror jag pga dokumentären eftersom jag inte har någon FUP att kolla i.

Jag är fortfarande inne på 13åringen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in